Citat:
Ursprungligen postat av
Markooliodansen
förstår inte dessa chefer som anordnar diverse sammankomster där anställda tvingas att umgås och "lära känna" varandra och där man ska leka töntiga lekar som vuxen människa. Chefer förväntar sig att varenda en är extrovert och som gillar att umgås och skoja med kollegor, tar aldrig hänsyn till dom som tycker att det är en pina och som har svårt med det sociala eller som helt enkelt bara hatar det. Sjukt irriterande. det jävliga på mitt jobb är att dom flesta verkar tycka att det är skitkul så dessa lekar kommer bara att fortsätta. Vet inte hur många som bara tar på sig en mask, dom flesta kanske hatar det, vad vet jag.
om det vore frivilligt att delta, fine men nu är det på arbetstid varenda gång. Får bli en sjukskrivning dessa dagar i framtiden. Jag är trevlig på jobbet och lätt att samarbeta med, det borde räcka.
Frågor, har ni likadant på era jobb? Vad tycker ni om dessa påtvingade sammankomster med kollegor där det ska lekas? Varför har chefer så svårt att förstå att alla är olika och att vissa kanske tycker att det är en pina och inte alls kul. Alla är extroverta och älskar det sociala enligt cheferna, dom som inte är på det viset skiter man i, alltid. Dom ska bara följa med och hålla käften.
Är du nyanställd så deltar du i det även om du inte tycker om det. Försök att hitta likasinnade så fort som möjligt.
Jag har alltid lyckats att hitta kollegor som inte tyckte om vissa aktiviteter. Till slut gör man hur man vill, t.ex. byter grupp där fler likasinnade är eller säger till andra i sin grupp att man är trött och inte vill delta, men sitter med för att inte bryta gruppen. Någon enstaka gång tackade jag nej till en sådan dag, men det är enklare att vara med, ta lite fika och hitta en passande grupp bland kollegor. Man hittar varandra.
Jag har till och med hittat väldigt sköna kollegor ibland. Vi kunde bara öppet säga till varandra "Jag tycker det är skit" och alla instämmer. Vi hittade på något snabbt, gjorde dessa "övningar" på en miniminivå och sedan gjorde vi vad vi ville. Tänk om det är en av meningarna med dessa aktiviteter! Hitta en som inte tycker om dem.