Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Jag har ingen moral alls. Jag tänker bara på mig själv. Skulle jag råka köra över ett litet barn hade jag dock tagit självmord ganska omgående.
Jag tycker att hela samhället är fel och att människor är dumma och gör dåliga val. Därför känner jag att jag kan göra lite som jag vill, för att jag är arg. Kanske känns igen? Varken jag eller du är psykopater. Du hade inte tänkt på det då, du hade inte brytt dig.
Jag är kanske som vem som helst? Skulle vara skönt om så vore fallet. Ändå vet jag att det inte stämmer för jag har något som gör att jag känner mig överlägsen. Och det är tur att jag har det, för utan det skulle jag inte vilja leva. Jag hade föredragit att dö framför att vara en medelmåtta.
Sen att du inte har någon moral? Du ser det som fel att köra över små barn. Det är en moralisk uppfattning. Jag har själv en moral men den skiljer sig lite från den allmänna.
Det sista du skriver kan jag förstå och jag har tidigare känt så, speciellt på fyllan. Då vandaliserade jag även saker (grafitti m.m.) satte fyr på saker. Det sistnämda dock aldrig på ett helt oansvarigt sätt.
Idag inser jag att mina misslyckanden beror på mig. Jag kan inte hjälpa mina psykiska problem, men jag kunde ändå skött mitt liv bättre. Mer eller mindre omedvetet har jag saboterat allt som skulle kunnat ge mig framgång.