2013-01-17, 18:25
  #925
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Ja dom fördtår den korrelationen ja, det är kognitiv empai det är den.affektiva empain dom har problem med, självklarr fattar dom.att stjäla kakor är något som allmänheten inte tyckrr om, då är det bättre att göra det snyggt och att manipulera MEN som finns det även viktita aspekter vad gäller psykopati som dålig impullskontroll pga lägre möngd grå hjärmassa och att få ett straff klingar inte negativt avsaknad av kännslor kopplade tilll sittutioner t.ex straff, dom bryr sig inte om straff då ett straff inte har någon negativ koppling, inte heller frihet och "lycka". Likgiltiga,reaktioner.

Ja, du har rätt. Och vad spelar det för roll att veta att något är fel om det inte känns fel? Det kanske t.o.m. känns bra, och då betyder teoretisk kunskap om vad andra tycker är rätt och fel inte ett skit.

Utöver detta kan jag tillägga att nog alla någon gång har tyckt att det känts bra att göra en dålig sak.
Citera
2013-01-17, 18:41
  #926
Medlem
Gameplayers avatar
Om jag tagit något i en affär (vilket jag sällan gör) känner jag inget efteråt. Ibland känns det bra.

Har jag däremot råkat göra något som drabbat någon personligen, känns det inte alls bra efteråt. I för sig går den känslan fort över, och jag rationaliserar bort att jag egentligen gjort något fel. Ändå är det denna känsla som t.ex. hindrar mig från att göra vissa saker jag funderat på (inga jättehemska).

Detta måste betyda jag inte är psykopat?
Citera
2013-01-17, 18:47
  #927
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Om jag tagit något i en affär (vilket jag sällan gör) känner jag inget efteråt. Ibland känns det bra.

Har jag däremot råkat göra något som drabbat någon personligen, känns det inte alls bra efteråt. I för sig går den känslan fort över, och jag rationaliserar bort att jag egentligen gjort något fel. Ändå är det denna känsla som t.ex. hindrar mig från att göra vissa saker jag funderat på (inga jättehemska).

Detta måste betyda jag inte är psykopat?
Jag har ingen moral alls. Jag tänker bara på mig själv. Skulle jag råka köra över ett litet barn hade jag dock tagit självmord ganska omgående.

Jag tycker att hela samhället är fel och att människor är dumma och gör dåliga val. Därför känner jag att jag kan göra lite som jag vill, för att jag är arg. Kanske känns igen? Varken jag eller du är psykopater. Du hade inte tänkt på det då, du hade inte brytt dig.
__________________
Senast redigerad av MysBalle 2013-01-17 kl. 18:55.
Citera
2013-01-17, 19:23
  #928
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Jag har ingen moral alls. Jag tänker bara på mig själv. Skulle jag råka köra över ett litet barn hade jag dock tagit självmord ganska omgående.

Jag tycker att hela samhället är fel och att människor är dumma och gör dåliga val. Därför känner jag att jag kan göra lite som jag vill, för att jag är arg. Kanske känns igen? Varken jag eller du är psykopater. Du hade inte tänkt på det då, du hade inte brytt dig.

Jag är kanske som vem som helst? Skulle vara skönt om så vore fallet. Ändå vet jag att det inte stämmer för jag har något som gör att jag känner mig överlägsen. Och det är tur att jag har det, för utan det skulle jag inte vilja leva. Jag hade föredragit att dö framför att vara en medelmåtta.

Sen att du inte har någon moral? Du ser det som fel att köra över små barn. Det är en moralisk uppfattning. Jag har själv en moral men den skiljer sig lite från den allmänna.

Det sista du skriver kan jag förstå och jag har tidigare känt så, speciellt på fyllan. Då vandaliserade jag även saker (grafitti m.m.) satte fyr på saker. Det sistnämda dock aldrig på ett helt oansvarigt sätt.

Idag inser jag att mina misslyckanden beror på mig. Jag kan inte hjälpa mina psykiska problem, men jag kunde ändå skött mitt liv bättre. Mer eller mindre omedvetet har jag saboterat allt som skulle kunnat ge mig framgång.
__________________
Senast redigerad av Gameplayer 2013-01-17 kl. 19:26.
Citera
2013-01-17, 19:31
  #929
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gameplayer
Jag är kanske som vem som helst? Skulle vara skönt om så vore fallet. Ändå vet jag att det inte stämmer för jag har något som gör att jag känner mig överlägsen. Och det är tur att jag har det, för utan det skulle jag inte vilja leva. Jag hade föredragit att dö framför att vara en medelmåtta.

Sen att du inte har någon moral? Du ser det som fel att köra över små barn. Det är en moralisk uppfattning. Jag har själv en moral men den skiljer sig lite från den allmänna.

Det sista du skriver kan jag förstå och jag har tidigare känt så, speciellt på fyllan. Då vandaliserade jag även saker (grafitti m.m.) satte fyr på saker. Det sistnämda dock aldrig på ett helt oansvarigt sätt.

Idag inser jag att mina misslyckanden beror på mig. Jag kan inte hjälpa mina psykiska problem, men jag kunde ändå skött mitt liv bättre. Mer eller mindre omedvetet har jag saboterat allt som skulle kunnat ge mig framgång.
Du låter som en vilset barn. Det går över med tiden. Livet är en lek, njut så länge det varar.
Citera
2013-01-17, 19:55
  #930
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Du låter som en vilset barn. Det går över med tiden. Livet är en lek, njut så länge det varar.

Tycker ni båda låter som barn, ihopp om att hitta svaret på era problem så söker ni er till denna tråd, ni tänkte nog kanske....kanske är jag en sån där pssyyyykopaaat men icke sa nicke, istället tävlar ni om vem som är coolast och kallast, haha skrattar ihjäl mig.

Nee ni har bara jävlitt skev moral som de flesta av dagens ungdomar, jag hade förmånen att växa upp i en minst sagt speciellt plats, trots min ungdom så tillhör jag inte er.

Mvh
Citera
2013-01-17, 20:07
  #931
Medlem
Gameplayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Tycker ni båda låter som barn, ihopp om att hitta svaret på era problem så söker ni er till denna tråd, ni tänkte nog kanske....kanske är jag en sån där pssyyyykopaaat men icke sa nicke, istället tävlar ni om vem som är coolast och kallast, haha skrattar ihjäl mig.

Nee ni har bara jävlitt skev moral som de flesta av dagens ungdomar, jag hade förmånen att växa upp i en minst sagt speciellt plats, trots min ungdom så tillhör jag inte er.

Mvh

Pratar du om mig? Varför söker du dig själv till denna tråd? Jag försöker inte vara "cool" eller "kall". Jag är som jag är och försöker bara beskriva det. Sen är jag fullt medveten om att andra kanske inte är så intresserade.

Jag har ingen "skev moral" alls. Att göra något omoraliskt är att göra något man tycker är fel. Något jag sällan gör. Jag tror inte du är en dålig person, men varför skulle du vara mer moralisk än vad jag är?

Har du nu förstått innebörden av det jag skrev, så ursäkta gärna.
Citera
2013-01-18, 19:44
  #932
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Tycker ni båda låter som barn, ihopp om att hitta svaret på era problem så söker ni er till denna tråd, ni tänkte nog kanske....kanske är jag en sån där pssyyyykopaaat men icke sa nicke, istället tävlar ni om vem som är coolast och kallast, haha skrattar ihjäl mig.

Nee ni har bara jävlitt skev moral som de flesta av dagens ungdomar, jag hade förmånen att växa upp i en minst sagt speciellt plats, trots min ungdom så tillhör jag inte er.

Mvh
Nej jag vet varför jag har mina problem och jag är förmodligen äldre än dig. Jag skrev ju att jag INTE var psykopat och att jag har ett samvete, jag har även klagat på LL´s trams tidigare. Slipa på din läsförståelse.
Citera
2013-01-18, 22:11
  #933
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Hur hade du tänkt att psykopater kan förklara något dom aldrig känt?

Har du då räknat med att "ovanliga" händelser som intagande av psykoaktiva droger, tex LSD, som tillfälligt utvidgat stängda/ej intränade normala "tankeleder" mellan mellan upplevelser och känsloreaktioner som annars aldrig aktiverats kan ge den erfarenheten?

Fast nu glömde jag ju förstås att jag bara inbillat mig den incidenten


Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Kan du förklara hur att föda barn känns?

Ne precis, det enda du vet är att det gör ont.

Inte mycket skillnad ifrån en rejäl opiod-skit, sen kan de gnälla hur mycket de vill de små liven, där snackar vi djupsvettning i utträngningsfasen

LL
Citera
2013-01-18, 22:15
  #934
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awfullsinns
Tycker ni båda låter som barn, ihopp om att hitta svaret på era problem så söker ni er till denna tråd, ni tänkte nog kanske....kanske är jag en sån där pssyyyykopaaat men icke sa nicke, istället tävlar ni om vem som är coolast och kallast, haha skrattar ihjäl mig.

Nee ni har bara jävlitt skev moral som de flesta av dagens ungdomar, jag hade förmånen att växa upp i en minst sagt speciellt plats, trots min ungdom så tillhör jag inte er.
Mvh

Awful is a haaaaard man:

Awfullsins



För tusan, du har skrämt bort fler från denna tråden än jag..haha

Love you!!!
Citera
2013-01-18, 22:26
  #935
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Jag har ingen moral alls. Jag tänker bara på mig själv. Skulle jag råka köra över ett litet barn hade jag dock tagit självmord ganska omgående.

Det här finner jag lustigt, det är motsägelsefullt på ett för mig komiskt sätt. Menar inget illa, bara min spontana tanke

Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Jag tycker att hela samhället är fel och att människor är dumma och gör dåliga val. Därför känner jag att jag kan göra lite som jag vill, för att jag är arg. Kanske känns igen? Varken jag eller du är psykopater. Du hade inte tänkt på det då, du hade inte brytt dig.

Detta kallas för cynism; "avser en närmast känslokall och illusionslös livsåskådning och att tro det värsta om människan".

Bäst beskrivet av denne man:

Lyssna från 01:43 och framåt

LL
Citera
2013-01-18, 22:34
  #936
Medlem
LagomLagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysBalle
Nej jag vet varför jag har mina problem och jag är förmodligen äldre än dig. Jag skrev ju att jag INTE var psykopat och att jag har ett samvete, jag har även klagat på LL´s trams tidigare. Slipa på din läsförståelse.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in