att bortse från kännslor och styras av logik är inte desamma som aspd, vi har alla förmåga att göra det kolla bara på fenomenet " abtrubbad" som.sker allt ifrån i krig till att leva hårt och sitta på kåken, det dyker ofta upp och sparkar en i arslet senare i livet när man "kopplar av" tro mig jag vet ptsd är inte ovanligt, du verkar bara vara avtrubbad pga brist på social interaktion,är du väldigt ensam?
I yngre dagar pratar ju om nu (är strax över 40). Så det är en blandad kompott av att bekräfta min manlighet och bara ren nyfikenhet. Jag har dock alltid gillat sex under förutsättning att det fortfarande finns ett mått av "mysterium/nyhet" för mig att utforska i tjejens personlighet. Ju mer upprepning desto mindre intressant och jag tror, vad jag kommer på nu, dragit mig ur innan jag blivit "äcklad". Utveckla gärna det här med "äcklad", äcklad av upprepning? Eller äcklad redan "vid erövringen"?
) men man måste se ut som om man lyssnar
Det här kommer du säkert känna igen. En hel del gånger under uppväxten har "tongivande personer i gänget" pratat om att "om de där jäklarna kommer då ska vi visa dem, komma hit och "ta" våra brudar och ditten, datten osv; för att när "vi" sedan råkade stöta på gänget ute så "vips" var plötsligt gänget borta. Kvar stod jag flertalet gånger som ett frågetecken med gapandes mun, skulle inte vi "minsann visa dem" nu? Det här är komik för mig nu, då var det mer irriterande. Inte faktumet att de lämnade mig själva, jag klarade mig helskinnad alla gångerna då det andra gängets "motion" försvann lika snabbt som mitt gäng; de blev perplexa helt enkelt, inte f-n ska en dåre stå kvar och inte verka/bli ett dugg rädd helt enkelt. Däremot blev det för mig ganska tydligt att jag skulle vara med det andra gänget, vilket jag också blev i ett fall då ledargåsen i det gänget antagligen såg min potential
Jag är glad för det för hela meningen/poängen med min öppenhet är att hitta likasinnade för att kunna lära mig mer.
), att jag förstår att du känner dig övergiven/ om jag säger att jag kommer ta emot dig när du faller bakåt, men låter dig slå i golvet, att du känner dig oviktig om jag säger att träffa mig där kl 20 och 20.30 på vägen hem ser du mig fika med en annan person och tittar på dig när du går förbi men "ser" dig inte. Jag förstår exakt, det är knappast subtila signaler "gråt, skrik, förtvivlan, ömhet, sorg osv" som visas. Du får titta ibland autistiska/gränsfall asperger/autism för att hitta människor som inte förstår sådant. Tänker på den klassiska frågan en autistisk pojke frågande sin mamma som höll sin nyss avlidna hund i händerna, ett dödsfall även pojken såg; "mamma, varför rinner det vatten ifrån dina ögon?"
Dina tankar, reflexioner, associationer?
Jag menar kom igen, så kan ju för tusan vilken average-Cromagnondåre som helst se ut efter han precis vrålat "doooommmaaarrrjäääveeel" på vilken fotbollsmatch som helst se ut.
. Jag kan faktiskt på rak arm inte komma på någonting roligare än när jag är brutalt ärlig och vågar erkänna det jag varit som mest rädd för att erkänna i hela mitt liv, min känslokyla och att ingen skulle våga lita på mig; då blir jag inte trodd, roligare än så kan det fan inte bli
Ja jag vet du kan inte mentalisera/förstå det och därför inte tror på det; för du vågar inte tro mer på det jag säger än vad du själv tror är möjligt. Det "utrymmet" tackar jag för, för precis det utrymmet är det som möjliggör manipulation
För precis som Premeditation sa i en tidigare tråd så dels säger "medelsvensson" detta hela tiden i affekt; "jävla Bosse-chef, jag ska döööööda den jävelen, hur faen kan han minska mina timmar; det är baara för att jäääävlas med mig" Va? Har företagets omsättning minskat med 40% på ett år? Omsättning, vad faen e det; är du jude och omskuren eller va faen betyder det? Sedan är jag övertygad om att normen i sin känslovärld helt enkelt saknar referensmallen för att förstå att följande ironiska uttalande egentligen bottnar i en mycket självmedveten känslokyla, tex "Ingen fara, bekymra dig inte över hur jag ska reagera; det är det du behöver bekymra dig minst om" följt av "jättesjävbelåtna blicken enligt ovan" i 3 sekunder följt av ett gapskratt och att jag lägger handen på din axel när du försöker, med förvånat/bekymrat/oroligt uttryck, processa vad jag precis sade och går vidare till nästa samtalsämne som o jag nyss inte sagt något speciellt alls.
Även vi/jag ville bli sedd, men inte genom att "spela" svag/deppig; men vågade länge inte tro på att någon skulle förstå/lita på att jag inte var ond; för så hade jag tolkat reaktionerna på mig varenda gång jag råkat tappa självkontrollen och visat ett "gnutta" av mitt riktiga jag

Du måste vara medlem för att kunna kommentera