2024-09-26, 20:10
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Givetvis outar jag inte mitt yrke på FB. Dock vet du att jag har rätt. Det var inte direkt kvantfysiken som avhandlades från mitt håll. SD och deras väljare är på gott och ont att liknas vid en öppen (om än totalt ointressant) bok. Frågor på det?
Fråga på det: tar du den i tvåan?

Apropå tråden står det ändå 1-0 i matchen mellan Guillou och Kucera - den sistnämnde är antingen idiot eller väljer medvetet att misstolka vad som står i krönikan. Men den reaktionen är typisk för journalister, som är otroligt känsliga för kritik och mycket lojala med gruppen.

Debatten är hur som helst jättekul. Guillou har kanske rätt till viss del - jag har inte sett den påstått antisemitiska bilden - men att V skulle vara det minst judehatande partiet är ju så dumt att klockorna stannar.
Citera
2024-09-26, 20:26
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Fråga på det: tar du den i tvåan?

Apropå tråden står det ändå 1-0 i matchen mellan Guillou och Kucera - den sistnämnde är antingen idiot eller väljer medvetet att misstolka vad som står i krönikan. Men den reaktionen är typisk för journalister, som är otroligt känsliga för kritik och mycket lojala med gruppen.

Debatten är hur som helst jättekul. Guillou har kanske rätt till viss del - jag har inte sett den påstått antisemitiska bilden - men att V skulle vara det minst judehatande partiet är ju så dumt att klockorna stannar.

Sveriges bästa Jan är i solklar ledning. Huruvida Kucera är en idiot vet jag inte, dock tror jag han valt att misstolka, för den goda debattens skull. Vi måste ju alla få ur oss energier på ett eller annat vis? Sedan är det väl en fjäder i hatten att ha stångats mot Guillou, om än det bara är en harmlös påskfjäder. Så tänker jag.

Och som svar på din fråga, nej jag tar den under inga omständigheter i tvåan, och är heller inte där och rotar på mina partner.
Citera
2024-09-27, 09:51
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Sveriges bästa Jan är i solklar ledning. Huruvida Kucera är en idiot vet jag inte, dock tror jag han valt att misstolka, för den goda debattens skull. Vi måste ju alla få ur oss energier på ett eller annat vis? Sedan är det väl en fjäder i hatten att ha stångats mot Guillou, om än det bara är en harmlös påskfjäder. Så tänker jag.

Och som svar på din fråga, nej jag tar den under inga omständigheter i tvåan, och är heller inte där och rotar på mina partner.
Ja, jag kunde inte låta bli, med tanke på ditt ”Fråga på den” och den ständiga Flashbackdebatten på sagda tema.
Jag tror för övrigt att du har rätt; Kucera ansåg nog att han måste angripa tillbaka med en bredsida mot Guillou, kosta vad det ville. Men det misslyckades han med.
Citera
2024-09-27, 10:29
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ja, jag kunde inte låta bli, med tanke på ditt ”Fråga på den” och den ständiga Flashbackdebatten på sagda tema.
Jag tror för övrigt att du har rätt; Kucera ansåg nog att han måste angripa tillbaka med en bredsida mot Guillou, kosta vad det ville. Men det misslyckades han med.

Ingen fara! Jag är medveten om hur jargong och besatthet av det ämnet är på forumet.

Helt enig. Och man får ju heller inte glömma, att all publicitet är bra publicitet, för Kucera. Friskt vågat. Dock borde någon ha upplyst honom om, att ingen någonsin har vunnit en debatt mot Jan. Han är påläst som få, dessutom rustad till tänderna med såväl argument som härskartekniker (på gott och ont). Dessutom skulle han inte debattera om han inte visste att han skulle vinna. Mer Jan åt folket, han behövs.
Citera
2024-09-27, 10:38
Medlem
Ankdammsmans avatar
Guillou slirar som vanligt men det där om Himmlerfrisyren var riktigt kul.
Citera
2024-09-27, 11:00
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Guillou slirar som vanligt men det där om Himmlerfrisyren var riktigt kul.

Håller med. Man undrar lite nyfiket hur han skulle ta det, om man påpekade att han själv har en tant-frisyr, dessutom att den är identisk med hans frus.
Citera
2024-09-27, 12:05
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Håller med. Man undrar lite nyfiket hur han skulle ta det, om man påpekade att han själv har en tant-frisyr, dessutom att den är identisk med hans frus.
Den var bra! 😂
Han skulle bli skitförbannad….
Citera
2024-09-27, 12:11
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Den var bra! 😂
Han skulle bli skitförbannad….

Ha ha. Ja, då skulle nog smockan hänga i luften.
Citera
2024-09-27, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Du får nog läsa på lite om det där spionerandet, för det var inte som du tydligen tror. Uppenbarligen satte han inte rikets säkerhet på spel, och uppenbarligen spionerade han aldrig för KGB. SÄPO utredde honom efter att han angetts, men deras utredning ledde inte till att något olagligt uppdagades och han åtalades heller aldrig. Men kasta oskyldiga i fängelse, för all del.

Han (JG) dömdes för spioneri i samband med IB-affären. Sannolikt en skenrättegång då SÄPO hade full koll på att hans kontakter med KGB, sedan 1967 och framåt. De dömde honom för IB för att slippa exponera deras spaning på hans förehavanden. Detta enligt släppta dokument från riksarkivet. Exakt vilka underrättelser som han lämnat till KGB kommer vi nog inte få reda på men han avslöjade Gunnar Ekberg som fick fly hals över huvud för att inte mördas av DFLP (en Moskvatrogen terrororganisation).

Även efter IB-affären fortsatte JG med sitt arbete som terrorist men inte i fält, han hade underhuggare som utförde fältarbetet åt honom och hans uppdragsgivare.

Detta är vad som finns i öppna källor och mer där till. Karln saknar moral, visst han kan skriva vasst och träffsäkert men går sannolikt fortfarande KREMLs ärenden. Dömd spion är han och förblir han, det avskyvärda vänsterspöket.
Citera
2024-09-27, 12:55
Medlem
Janne har en frisyr som gick hem hos brudar på 60-talet.
Han bör nog färga håret rött och ha en tuppkam frisyr.
Citera
2024-09-27, 12:56
Medlem
TjackOhejs avatar
Tre luder som knarkar och snackar skit, whoopedy doo!
Citera
2024-09-29, 03:10
Medlem
brukstjacks avatar
Frågan är alltså om en uppenbart antisemitisk bild, skapad av en uppenbar antisemit, i en uppenbart antisemitiskt kontext, är antisemitisk eller ej?

Det mest spännande får nog ändå anses vara att Guillou ser sig kallad att utfärda påbud gällande andras auktoritet i mellanösterns historia. Tänker han att det kommer på köpet om man skrivit en lättsam spänningsroman om korsfarare?
Senast redigerad av brukstjack 2024-09-29 kl. 03:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in