Att VILJA vara för sig själv - INTE av RÄDSLA för folk alltså - är ett av tecknen på hög intelligens...

Kanske för att det är svårare då att hitta personer, som är intressanta att prata med?
Många "pratar väder" om ingenting
((sådant avskyr jag. Men de flesta småbarn är roliga.
Då jag gör något koncentrerat eller är i naturen vill jag inte ha några människor inom pratavstånd eftersom de stör, men ANNARS har jag inget emot att t o m stå på scen och leda tävling/projekt.))
Citat:
Ursprungligen postat av
Cooltrayne
Självvald egentid är viktigt, speciellt om du är introvert som ovanstående konstaterade.
Ofrivillig ensamhet ger i längden psykisk ohälsa.
Ofrivillig ensamhet är troligen nästa stora folksjukdom.

Just det.
Citat:
Ursprungligen postat av
floraflap
Nä det behöver det inte vara alls. Tvärtom så är det otroligt rogivande och noll stress att vara ensam. Och man har möjlighet att fokusera på allt sånt som man tycker är intressant utan att någon stör. Speciellt om man sysslar med kreativa saker som skriva eller måla osv.
Du menar "vara för sig själv" antar jag.
Ja, nuförtiden är det en massa människor som gör det alldeles för lite. ANNAT än att kolla Likes o d alltså

Så folk är stirriga för att de inte tar tid för sig själva.
Jag tror att det mycket ökade antalet ADHD har att många fler småbarn TVINGAS till stirriga mlljöer nu för tiden. Jag har alltid varit en tänkare, så redan vid skolstarten tänkte jag vilka kunde ha gått på dagis baserat på vilka var stirriga

och hade fel på bara en...
Citat:
Ursprungligen postat av
WhatTheHeck
Är man introvert om man till exempel ogillar att dansa eller vara på fester. Om man ska ha kul så är dricker man skallen av sig för att "passa in"?
De mentalt VEKA personerna super o d för att passa in.
Då jag var i tonåren var det (en del grupptryck att röka) och hårt tryck att supa. Mot mig också men jag sa bara "Äh! Jag kan uppträda tokigt ändå, så jag behöver inte supa

" ibland kompletterat med att t ex dansa på bord nykter, men jag upprepade mig inte, gjorde olika.
En lustig sak var att
nästan alla klasskompisarna kom och sa till mig, då ingen annan hörde, att de skulle kunna vara som mig och våga att inte supa. Så gruppen tyckte egentligen att man INTE skulle supa, så grupptrycket var åt motsatt håll mot vad gruppen egentligen tyckte...