• 1
  • 2
2024-09-06, 12:38
Medlem
Enligt Bohusläningen pågår de just nu en större polisinsats i Färgelanda där 6-8 patruller ska vara på plats.

Någon som vet mer?

Länk till artikel, dock betalvägg-
https://www.bohuslaningen.se/nyheter...4-3df5366e987d
Citera
2024-09-06, 12:44
Medlem
I Stigen är det. Nån form av husrannsakan
Citera
2024-09-06, 12:45
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trorAinaharspan
Enligt Bohusläningen pågår de just nu en större polisinsats i Färgelanda där 6-8 patruller ska vara på plats.

Någon som vet mer?

Sammanfattning av artikeln: https://www.dalslanningen.se/2024/09...a-plats-d7097/
Citat:
Polisen genomför just nu en stor insats vid en adress på Vänersborgsvägen i Stigen, Färgelanda kommun. Insatsen har pågått sedan tidigt på morgonen, och polisen fortsätter sitt arbete på platsen vid lunchtid. Enligt polisens presstalesperson, Thomas Fuxborg, handlar det troligen om en husrannsakan eller en hämtning som en del av en pågående utredning. Flera civila polisbilar, totalt sex till åtta enheter, har varit inblandade i insatsen, och vid elvatiden letade fyra civila polisbilar med personal runt villan på den aktuella adressen.

Polisens hundpatrull var också närvarande på platsen, men lämnade runt kvart över elva. Det är dock inte fråga om något pågående våld eller en olycka, och polisen har betonat att händelsen inte utgör någon fara för allmänheten.
Citera
2024-09-06, 14:21
Medlem
tyvärr finns det mycket missbruk i de orterna,
Citera
2024-09-06, 14:34
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Citat:
stor insats vid en adress på Vänersborgsvägen i Stigen

Jag var tvungen att kolla upp om det ens finns fler gator än en i Stigen. Det fanns. Men detta är alltså genomfartsleden, där all trafik går. Så det borde vara en del folk som sett detta ändå, och som därmed kan delge var på gatan.

Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Citat:
Enligt polisens presstalesperson, Thomas Fuxborg, handlar det troligen om en husrannsakan eller en hämtning

Så värdelöst med en presstalesman som sitter och gissar precis som alla andra. Vad är poängen med det?
Citera
2024-09-06, 15:19
Medlem
Färgelanda låter bekant har det inte funnit någon MC klubblokal i det området, eller jag som kanske blandar ihop området.

Om jag inte minns fel blev t.o.m. en B*ndidosmedlem (* =a) skjuten och svårt skadad av polis på just den platsen flera år sedan.
Citera
2024-09-06, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Jag var tvungen att kolla upp om det ens finns fler gator än en i Stigen. Det fanns. Men detta är alltså genomfartsleden, där all trafik går. Så det borde vara en del folk som sett detta ändå, och som därmed kan delge var på gatan.

Så värdelöst med en presstalesman som sitter och gissar precis som alla andra. Vad är poängen med det?

”Bagarens” gamla hus. Flyttade in personer från Vänersborg där någon gång i våras
Citera
2024-09-06, 16:24
Medlem
Taget ur en annan tråd (https://www.flashback.org/t3625007p3) -
"Grova brott är inkopplat enligt medier. Ska inte va nån fara för allmänheten i stigen och polisen har nyss lämnat platsen. Polisinsatsen på gick mellan 07.00-ca.14.30.

Rykten säger att det har skett anhållanden och att det sk va stora beslag som tagits från addressen.

Boende på addressen är J*nna K*rlsson och hon är som tråden nämnt tidigare i ett förhållande med T*bias Br*hn. Både dessa värkar hålla på med mycket brott och en del droger. T*bias MC var inblandad i sprängningshistorien i VBG, troligt han som är anhållen nu med
."
Citera
2024-09-06, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trorAinaharspan

Någon som vet mer?

Kolla tråden (FB) Polisjakt i Vänersborg - En person gripen (2024-08-20)
där har du diverse kopplingar med aktuellt boende på addressen i stigen.

Nån som har koll på hur många anhållna/gripna det är?
Citera
2024-09-06, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Färgelanda låter bekant har det inte funnit någon MC klubblokal i det området, eller jag som kanske blandar ihop området.

Om jag inte minns fel blev t.o.m. en B*ndidosmedlem (* =a) skjuten och svårt skadad av polis på just den platsen flera år sedan.

Det var också i Stigen. Var väl nån supporter till nämnda gäng om jag inte missminner mig.
Citera
2024-09-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction
Det var också i Stigen. Var väl nån supporter till nämnda gäng om jag inte missminner mig.
Han som blev skjuten då tillhörde Romano mc
Citera
2024-09-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mane Attraction

Du är helt rätt ute där emot finns det inga nuvarande medlemmar i b*ndidos i Färgelands nu tror ja. Däremot så är denna T*bias nån form av ledare för BSK (brödraskapet / Wolfpack). Jävla pack som flyttat till stigen / fla senaste tiden. Mängder av skadegörelse och inbrott i när heten där denne T*bias o J*nna vart inblandade i. Så saknar ni nått från inbrott senaste tiden så lär det finnas på en polis station snart. De är väl knappast därför polisen vart och gjort denna insats idag i och med att det är grova brott som utreder… Undra varför
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in