Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-24, 20:31
Medlem
Så.. tråden gick från att handla om brottet och dom två misstänkta till någons kompis flickväns bästa väns pojkväns farbrors systersons gammelfarmor. Har skvallergrupperna på Facebook stängt över helger?

Nivån på Flashback har aldrig varit lägre. Håll er till topic eller ta ert kärringskvaller med varandra i pm, snälla.

Citat:
Ursprungligen postat av INAvbg
Den stora frågan är väll vem detta är riktat mot? Vem har Robi* eller Tobia* som ovänner? Känns ju som denne Sebastia* har varit vid fel tillfälle på fel tidpunkt.

Jag tror inte det finns ett rätt tillfälle eller tidpunkt att sitta som en passagerare på en motorcykel med ett vapen och (förmodat) explosivt ämne i väska, så det har du nog rätt i.
Citera
2024-08-24, 21:05
Medlem
Okej, då hänger jag med! Jag fick inte läst fup kring målet ang rånet. Men eftersom Smit* har flyttat till Vänersborg, kan det hänga ihop med det? Har rånbytet försvinnit? Har det med svartsjuka att göra? Hade dom precis kommit till Vänersborg eller var dom anske påväg där ifrån?
Senast redigerad av Goatspell 2024-08-24 kl. 21:10.
Citera
2024-08-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bababax
Så.. tråden gick från att handla om brottet och dom två misstänkta till någons kompis flickväns bästa väns pojkväns farbrors systersons gammelfarmor. Har skvallergrupperna på Facebook stängt över helger?

Nivån på Flashback har aldrig varit lägre. Håll er till topic eller ta ert kärringskvaller med varandra i pm, snälla.

Jag tror inte det finns ett rätt tillfälle eller tidpunkt att sitta som en passagerare på en motorcykel med ett vapen och (förmodat) explosivt ämne i väska, så det har du nog rätt i.

Vet inte varför du känner dig kränkt, men för att komma fram till en rättvis slutsats så är det ganska relevant med en bakgrundsbild kring dom inblandade och dom som är runt omkring för hitta ett eventuellt motiv.

Men du kanske vet vad det hela handlar om?
Citera
2024-09-06, 13:08
Medlem
https://www.bohuslaningen.se/nyheter...4-3df5366e987d

Någon som vet om adressen kan ha något med detta att göra?
Citera
2024-09-06, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatspell

Kan bekräfta att det är Vänersborgsv*gen 31 dom är på och gör husrannsakan. Personerna som bor där är inte så svåra att söka efter själva… Har uppenbara kopplingar med det i Vänersborg och göra.
Citera
2024-09-06, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goatspell

Grova brott är inkopplat enligt medier. Ska inte va nån fara för allmänheten i stigen och polisen har nyss lämnat platsen. Polisinsatsen på gick mellan 07.00-ca.14.30.

Rykten säger att det har skett anhållanden och att det sk va stora beslag som tagits från addressen.

Boende på addressen är J*nna K*rlsson och hon är som tråden nämnt tidigare i ett förhållande med T*bias Br*hn. Både dessa värkar hålla på med mycket brott och en del droger. T*bias MC var inblandad i sprängningshistorien i VBG, troligt han som är anhållen nu med.
Citera
2024-09-06, 17:03
Medlem
Åfan! Man kan inte vara den vassaste kniven i lådan om man efter det som hände i Vänersborg, inte städar undan hemma! Hur som helst verkar det vara en jäkla röra allt det här.
Citera
2024-09-06, 21:44
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Nuvarande tstad har ingenting med dom inbladade personerna att göra. K*n D är utslängd sedan länge. Medlemmarna är inte dom samma som dom var, presidenten där har väll hållt kvar ett tag.

BSK värkar vara samhällets bottenskrap, med både Robi* J och Tobia* B som medlemmar.

Kopplingar till detta är helt enkelt att Robi* har samma adress som K*n. Sebastia* har samma adress som Joh* Sm*th (som var inblandad i rånet i Öxnered).

Robi* och Tobia* känner varann, både är medlemmar i BSK och skulle säga med 95% säkerhet att det är hans MC som är inblandad i detta brott.

Den stora frågan är väll vem detta är riktat mot? Vem har Robi* eller Tobia* som ovänner? Känns ju som denne Sebastia* har varit vid fel tillfälle på fel tidpunkt.

Var det en äldre motorcykel typ 750 blå vit eller något ? eller från 80-90 talet? Såg den på just den adressen och samma dag som de greps i vänersborg såg jag dem i rådannefors. Såg ut som en kille och en tjej eller en mycket liten kille bakpå med ryggsäck Kände att de ingen ide var att ringa 11414 då jag gjort det flera gånger och det sker aldrig något ingen svarar man blir kopplad runt eller kommer till fel person. När det gäller kriminella kräk så hittar de varann direkt och där finns en kändis kriminell för Färgelanda bor : Anxxxxs som snart kommer ha ihjäl någon han har varit på plats där. Han har förpestat kommunen länge.
Har även ett utländskt namn som jag vet figurerat på adressen
Citera
2024-09-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Var det en äldre motorcykel typ 750 blå vit eller något ? eller från 80-90 talet? Såg den på just den adressen och samma dag som de greps i vänersborg såg jag dem i rådannefors. Såg ut som en kille och en tjej eller en mycket liten kille bakpå med ryggsäck Kände att de ingen ide var att ringa 11414 då jag gjort det flera gånger och det sker aldrig något ingen svarar man blir kopplad runt eller kommer till fel person. När det gäller kriminella kräk så hittar de varann direkt och där finns en kändis kriminell för Färgelanda bor : Anxxxxs som snart kommer ha ihjäl någon han har varit på plats där. Han har förpestat kommunen länge.
Har även ett utländskt namn som jag vet figurerat på adressen

En vit Suzuki GSX 750 från 1984 användes och Tobi*s råkar stå som ägare på en sån. Sebast*an är en liten liten kille o enl. häktningsprotokoll så är de han som sitter.
Denne An***s får du gärna ge info kring, vem är de? Han han vart på addressen?
Utländska namnet, e de den som står skriven på addressen eller nån annan?
Citera
2024-09-06, 21:58
Medlem
HRTs avatar
Citat:
En vit Suzuki GSX 750 från 1984 användes och Tobi*s råkar stå som ägare på en sån. Sebast*an är en liten liten kille o enl. häktningsprotokoll så är de han som sitter.
Denne An***s får du gärna ge info kring, vem är de? Han han vart på addressen?
Utländska namnet, e de den som står skriven på addressen eller nån annan?

Ja var på besök och var i bilen med min far när jag reagerade på en oreggistrerad mc som fortsatte mot Vänersborg när vi svängde av mot Uddevalla
På den mc satt två stycken en liten bakpå med ryggsäck.
Vet ej om han är Finne eller Estländare har en Saab 93.
Axxxeas missbrukare som förpestat Färgelanda i många år. Rätt nedgången nu brukar cykla med hörlurar men bytt upp sig till el spark. Sparkade bl.a. ner en kärring på spelbutiken för några år sedan.
Åker in och ut för diverse
Citera
2024-09-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Ja var på besök och var i bilen med min far när jag reagerade på en oreggistrerad mc som fortsatte mot Vänersborg när vi svängde av mot Uddevalla
På den mc satt två stycken en liten bakpå med ryggsäck.
Vet ej om han är Finne eller Estländare har en Saab 93.
Axxxeas missbrukare som förpestat Färgelanda i många år. Rätt nedgången nu brukar cykla med hörlurar men bytt upp sig till el spark. Sparkade bl.a. ner en kärring på spelbutiken för några år sedan.
Åker in och ut för diverse

Då var det säkert de du såg.
Hehe, finnen heter J*ni P och är j*nnas ex. Han har barna med henne. Han lånar ut bilen till henne, trotts att hon inte har bilkörkort… Hon använder denne bil flitigt men värkar inte som att hon torskar nån gång trotts kör förbud och avställd troligen ej heller försäkrad, kör runt både påverkad och med märkligt folk i, och även deras barn.
Har denne An****s koppling till J*nna elle tobi*s? Låter som ett gott gäng detta!
Citera
2024-09-06, 23:02
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Då var det säkert de du såg.
Hehe, finnen heter J*ni P och är j*nnas ex. Han har barna med henne. Han lånar ut bilen till henne, trotts att hon inte har bilkörkort… Hon använder denne bil flitigt men värkar inte som att hon torskar nån gång trotts kör förbud och avställd troligen ej heller försäkrad, kör runt både påverkad och med märkligt folk i, och även deras barn.
Har denne An****s koppling till J*nna elle tobi*s? Låter som ett gott gäng detta!

Ja låter så, såg rätt risig ut mc-n. Vet ej hur kopplingen är men släpper man ner 2 knarkare/kriminella i var sin del av en stad hittar de varann inom 1 timme.
För många år sedan var jag vakt o vaktchef i Uddevalla och där stötte vi ofta på BSK.
Efter den stora misshandeln och rättegången på Riverside hotell i u-a. Så var BSK ledning inlåsta och då ville andra upp. Jag har mött idioter från de flesta mc gäng men också bra folk. Däremot har jag aldrig träffat en vettig person i BSK och jag var involverad då i ett bråk på GG med hot som följd. Det redde ut sig dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in