Citat:
Ursprungligen postat av
Graavarg
Nä, jag gillar inte sån organisering. Och jag är egentligen för maximal frihet på internet. Men jag gillar FB, och också om jag förstår att målsättningen är öppen, fri och frejdig debatt så tycker jag att det skulle vara en tragedi om alla möjliga "folkgruppshatare" får FB nedlagd. Bara för att de inte kan hålla sig och/eller behärska sig, utan måste spy ut sitt hat. Då tycker jag att de ska slängas ut istället. Whatever it takes, vilket om åtalet går igenom är mer än vad som görs just nu (eller i alla fall då åtalet väcktes).
Grejen är att det inte ens är svårt att diskutera invandring, islam, bidrag, kriminalitet etc. utan att hänge sig åt HMF. Det går att diskutera såna ämnen hur sakligt som helst, t.o.m. med känslor och utgående från ideologier. Men det finns debattörer som helt enkelt inte klarar av det, som använder FB som kanal för få ge utlopp för sitt eget hat. Det är säkert pedagogiskt och bra på många sätt det med, men INTE om det hotar FB.
Jag håller med dig helt och hållet.
Det går att diskutera ämnen vad gäller invandring, muslimer, Kristna, Judar, bidrag, kriminalitet, könsidentitet m.m och utan att att ge öknamn.
Man kan uttrycka känslor och olika ideologier på ett bra sätt.
Det blir oftast de bästa debatterna.
Ett giraffspråksklimat, men ändå inte täppa till någons mun.
Om man nu nämnde 90 % medlemmar som bra medlemmar, enligt vissa kriterier, så borde man förstå att samhället för övrigt antagligen har helt andra siffror.
Vad tror man egentligen.
Att ta bort en massa saker gör att allt blir falskt.
" Titta vad ordentliga vi är i Sverige. Inga fula ord , alla älskar alla "
Stämmer den verkligheten då ? Nej absolut inte.
Blir som en diktatur där människor viskar till varandra och en massa skvallerbyttor som vill ha guldstjärnor.