Citat:
Ursprungligen postat av
zobra
Nej lagen (som Janne är åtalad för) säger att man ska hålla en skälig moderering.
Men som jag förstått lagen innebär det inte att man får släppa igenom grejer, utan hur snabbt man ska ta bort dem. Nu kommer jag inte ihåg den exakta ordalydelsen, men i proppen (bakgrunden till lagen) så står det nåt om att man ändå "regelbundet" måste kolla igenom vad som finns där.
Vad gäller gränsdragningen så ska den vara "uppenbar". Men det är ett faktum att det förkommer rätt mycket "uppenbar" HMF. I vissa trådar är det varannat, vart tredje inlägg. Det språkbruk vi är rätt vana med ser också litet annorlunda ut när man ser det taget ur sin kontext, men det är så det bedöms. Att man vräker ur sig skit för att man är förbannad, irriterad eller triggad är irrelevant i det här fallet, frågan är varför det får finnas kvar (om det är HMF).
Dvs. det är inte skäligt att kräva att kollas i samma sekund det postas, men allt ska kollas regelbundet (och då ska alla uppenbara HMF tas bort).
Personligen tycker jag att lagen är rätt onödig, men nu finns den och då måste man ju förhålla sig till den.