2024-08-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Fast samtidigt
En förälder får ju inte heller hindra
Och ska uppmuntra till umgänge
Just detta som var så lustigt, mamman hindrade inte sonen, det var sonen själv som gick hem till henne, även fast han försökte hämta på skolan under hans tid, ett barn som bestämmer själv är svåra o kontrollera, pappan får inte fysiskt hålla fast han eller utöva tvång.
Citera
2024-08-25, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
En bra utredare skulle kunna frågor som skulle visa om barnen ljuger elr inte genom att upprepa historier som kanske saknar fog.
De e bara att kombinera frågor och fråga pappan så kommer trovärdighet minska.

Slog mamma er? Okej, närdå? Vart? Va de i badhuset när hon slog er? Va de på tunnelbanan? Slog hon er förra veckan också? Har din syster/bror också blivit slagen någon gång, aha okej? Va ditt syskon me, sist ah okej. Vart va de någonstans sist? Va pappa me? OSV OSB

Barnen kommer säga saker som går att motbevisa och vara motsägelsefulla mot pappans eller syskonen historia. Om någon slår dig och du år villig att berätta minns du ofta vär när och hur

Fast du glömmer en sak
Barn är otroligt lojala mot sina föräldrar
Speciellt den som här dom nära och alienerar dom från den andra föräldern
Citera
2024-08-25, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Just detta som var så lustigt, mamman hindrade inte sonen, det var sonen själv som gick hem till henne, även fast han försökte hämta på skolan under hans tid, ett barn som bestämmer själv är svåra o kontrollera, pappan får inte fysiskt hålla fast han eller utöva tvång.
Ja det är mycket som är lustigt och olustigt när 2 föräldrar som knullat till sig barn helt plötsligt vägrar samarbeta
Citera
2024-08-25, 20:58
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Fast du glömmer en sak
Lojal elr ej. En utredare från ex polisen kan gå på LOGIK och trovärdighet. Deras motsägelsefulla historia kommer ifrågasättas
Citera
2024-08-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ja det är mycket som är lustigt och olustigt när 2 föräldrar som knullat till sig barn helt plötsligt vägrar samarbeta
Ja det var en lustig situation, mamman välkomna barnet när pojken kom hem, men o andra sidan är det enförälders skyldighet att ge sitt barn trygghet, hon behöver inte tvinga barnet till umgänge, detta skulle vara fel mot barnets rätt till en trygg uppväxt.
Citera
2024-08-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Polisen gör ingenting. De hänvisar till soc. Som i sin tur hänvisar till polisen. Cirkel

Många har ifrågasatt vad du har gjort i det hela? och varför undviker du en hel del frågor?

Jag har varit nära vårdnadstvister och där har mamman vunnit båda gångerna.

Ena gången var mamman ihop med en ny kille som var en knarkande mc-knutte som misshandlade henne och vad vi vid sidan av också tror barnen (märkliga blåmärken på rumpan och dyligt). Hon är även diagnostiserad som kraftigt bipolär.
Pappan i detta fallet som förlorade är fullt normal och har livet i ordning och är chef på ett medelstort företag.

Andra gången var mamman inte särskilt konstig egentligen utan bara hetlevrad och ADHD person med lite mild periodvis depression.
Pappan här är fullt vettig men kanske lite omogen för sin ålder (40+), vanlig knegare som inte riktigt ville bli gammal.

Så att ditt ex skulle kunna hämta barnen utan ditt godkännande och att polis inte klassar det som kidnappning luktar illa.
Polisen hade dessutom åkt och frågat barnet själv om den känner sig kidnappad och vill vara med sin mamma istället och tar då med sig barnen till jourhavande socialtjänst som tar med sig barnet till dig, alternativt ett boende/jourhem tills allt är utrett.

Vad saknas i historien?
Senast redigerad av flowm00se 2024-08-25 kl. 21:09.
Citera
2024-08-25, 21:05
Medlem
Citat:
Fast du glömmer en sak

Exakt!
Jag tror att barnen inte vill till sin mamma då polisen med socialtjänst redan frågat.
Citera
2024-08-25, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Hjälp! Jag går sönder totalt.
Mina barns pappa har tagit barnen ifrån mig och haft dem i över 6 månader. Det finns en dom sedan 3 år tillbaka där vi ska ha varannan vecka. På över 6 månader har jag inte haft någon kontakt alls med barnen. Han har blockerat och tagit bort mitt nummer på deras telefoner. Han har inte kontaktat mig överhuvudtaget. Min advokat har skickat in en verkställan men det är en trög domstol. I förra veckan kom det information från hans jurist att han ämnar stämma mig på ensam vårdnad. Den här veckan kom ännu mer information från juristen. Nu vill han inte bara ha ensam vårdnad utan att jag inte ska ha någon umgängesrätt med barnen. Jag vet att han pratar väldigt illa om mig inför barnen. Så de får ju en helt skev bild av mig. Hans flickvän är av samma personlighet som pappan. Hon har sms:at mig strax efter han tog barnen att hon och han blankt struntar i några domslut. Hon är för övrigt portad att träffa sina två barnbarn av hennes son och svärdotter på livstid. Enl dem ska hon inte vara i närheten av barn.

Min rädsla är att om det nu ska bli ännu en VBU-utredning att barnen pratar illa om mig. Så som pappan har sagt till dem. Så var det i förra vårdnadstvisten. Då sa de att jag tog strypgrepp på dem, misshandlade dem och var elak. Det är ju precis motsatsen till vad jag är. Och vi vet ju att domstolen går till 80 % på VBU-utredningen.
Det finns absolut ingen oro i mitt hem eller mig som mamma säger socialen. Dock gör de noll i att försöka hjälpa mig att få hem barnen. De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?
Jag missar en del av deras barndom och uppväxt. Något inga pengar i världen kan ersätta. Vad tusan ska jag göra?!? Jag försöker ta mig igenom dag för dag, timme för timme.

Du anmäler givetvis ditt ex för egenmäktighet med barn, ett beslut fattat av domstol kan man inte bara själv välja att inte följa,
Citera
2024-08-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Lojal elr ej. En utredare från ex polisen kan gå på LOGIK och trovärdighet. Deras motsägelsefulla historia kommer ifrågasättas
Polisen kan inget göra, man behöver först få verkställande av beslut, där rätten gör en ny bedömning med bedömning av nya inträffade omständigheter.
Citera
2024-08-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowm00se
Många har ifrågasatt vad du har gjort i det hela? och varför undviker du en hel del frågor?

Jag har varit nära vårdnadstvister och där har mamman vunnit båda gångerna.

Ena gången var mamman ihop med en ny kille som var en knarkande mc-knutte som misshandlade henne och vad vi vid sidan av också tror barnen (märkliga blåmärken på rumpan och dyligt). Hon är även diagnostiserad som kraftigt bipolär.
Pappan i detta fallet som förlorade är fullt normal och har livet i ordning och är chef på ett medelstort företag.

Andra gången var mamman inte särskilt konstig egentligen utan bara hetlevrad och ADHD person med lite mild periodvis depression.
Pappan här är fullt vettig men kanske lite omogen för sin ålder (40+), vanlig knegare som inte riktigt ville bli gammal.

Så att ditt ex skulle kunna hämta barnen utan ditt godkännande och att polis inte klassar det som kidnappning luktar illa.
Polisen hade dessutom åkt och frågat barnet själv om den känner sig kidnappad och vill vara med sin mamma istället och tar då med sig barnen till jourhavande socialtjänst som tar med sig barnet till dig, alternativt ett boende/jourhem tills allt är utrett.

Vad saknas i historien?

Mycket
Citera
2024-08-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Polisen kan inget göra, man behöver först få verkställande av beslut, där rätten gör en ny bedömning med bedömning av nya inträffade omständigheter.

Polisen hade kunnat göra allt här om hennes historia hade varit sann....
Hon säger ju att det inte finns någon ansökan om egen vårdnad.
Då är det kidnappning av barnet och polisen hade åkt dit och hämtat med socialtjänsten.
Citera
2024-08-25, 21:21
Medlem
Buu huu! Du röstade för detta land… våra politiker hatar dig, men älskar muslimer. Deal with it
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in