2024-08-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag är lite fundersam.
Borde man inte kunna ringa polisen i en sådan här situation.

Han har väll mer eller mindre frihetsberövat barnen eller?

Polisen gör ingenting. De hänvisar till soc. Som i sin tur hänvisar till polisen. Cirkel
Citera
2024-08-25, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Har du pratat med din advokat om det hela? Vad säger i så fall din advokat? Låter som en horribel situation du befinner dig i. Och även en svår situation för dina barn som inte har någon kontakt med dig.

Tack. Har tack och lov en bra advokat men ett långsamt rättssystem.
Citera
2024-08-25, 19:35
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violent-whispers
Tack, jag är helt avskuren från barnen. Har lagt alla deras kläder till klädinsamling för de lär inte passa dem längre. Likadant med skor som mässor. Har två spökrum hemma i huset.
Det är säkerligen olagligt att inte tillåta barn att träffa sin ena förälder eller tala i telefon. Du måste skaffa en advokat. Din hemförsäkring betalar det mesta av kostnaden.
Citera
2024-08-25, 19:42
Medlem
Vad jobbar du med?
Citera
2024-08-25, 19:51
Avstängd
Citat:
Hjälp! Jag går sönder totalt.
Mina barns pappa har tagit barnen ifrån mig och haft dem i över 6 månader. Det finns en dom sedan 3 år tillbaka där vi ska ha varannan vecka. På över 6 månader har jag inte haft någon kontakt alls med barnen. Han har blockerat och tagit bort mitt nummer på deras telefoner. Han har inte kontaktat mig överhuvudtaget. Min advokat har skickat in en verkställan men det är en trög domstol. I förra veckan kom det information från hans jurist att han ämnar stämma mig på ensam vårdnad. Den här veckan kom ännu mer information från juristen. Nu vill han inte bara ha ensam vårdnad utan att jag inte ska ha någon umgängesrätt med barnen. Jag vet att han pratar väldigt illa om mig inför barnen. Så de får ju en helt skev bild av mig. Hans flickvän är av samma personlighet som pappan. Hon har sms:at mig strax efter han tog barnen att hon och han blankt struntar i några domslut. Hon är för övrigt portad att träffa sina två barnbarn av hennes son och svärdotter på livstid. Enl dem ska hon inte vara i närheten av barn.

Min rädsla är att om det nu ska bli ännu en VBU-utredning att barnen pratar illa om mig. Så som pappan har sagt till dem. Så var det i förra vårdnadstvisten. Då sa de att jag tog strypgrepp på dem, misshandlade dem och var elak. Det är ju precis motsatsen till vad jag är. Och vi vet ju att domstolen går till 80 % på VBU-utredningen.
Det finns absolut ingen oro i mitt hem eller mig som mamma säger socialen. Dock gör de noll i att försöka hjälpa mig att få hem barnen. De bara säger att deras uppdrag är barnens bästa. Är det barnens bästa att skiljas från sin mamma?
Jag missar en del av deras barndom och uppväxt. Något inga pengar i världen kan ersätta. Vad tusan ska jag göra?!? Jag försöker ta mig igenom dag för dag, timme för timme.
Kan glädja dig med att 90% av vårdnardstvister i domstol vins av mammorna till barnen.
Du ska specifikt göra en anmälan om kidnappning av barnen hos polisen, då jäklar blir det fart.
Citera
2024-08-25, 19:59
Medlem
Ni låter som ni kommer från något arabland

Dessutom ska din jurist advokat be om interimistisk verkställighet av det domslut som finns
Det betyder på en gång
Citera
2024-08-25, 20:00
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad tusan ska jag göra?!?
Det beror ju på vad som hänt?
1. vad påstår exet har hänt när han tog barnen?
2. Vad har soc. sagt om detta?
3. Vad sa du då till soc.?
4. Hur har de reagerat på detta?
5. Vad har soc. sagt till domstolen?
6. vad anger exet för skäl till att du inte ens skall få ha umgängesrätt?
Citera
2024-08-25, 20:00
Medlem
Citat:
Tack. Har tack och lov en bra advokat men ett långsamt rättssystem.
Som jag skrev
Det måste ske ett interimistiskt beslut
Citera
2024-08-25, 20:02
Medlem
Citat:
Tack!
Han har inte bara lämnat in stämning om ensam vårdad. Han har även lämnat in, en vecka senare, att han yrkar fullt umgänget och att jag inte ska ha umgänge
Låter som varken du pappan eller era advokater vet vad dom sysslar med
Det är barnens rätt till umgänge
Inte ditt eller pappan
BARNENS RÄTT
Citera
2024-08-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ja överjävlig. Jag går sönder. Jag är en karriärskvinna som sitter i x-antal styrelser. Bra jobb, bra liv, bra hus. Har lärt barnen allt, från krypa, gå, prata till cykla som simma.

Han sabbar barnens rätt till umgänge med sin mor. Se till att samla alla bevis du kan, telefonsamtal, sms, ja rubbet. Så här får det faktiskt inte gå till. Barn har rätt till båda sina föräldrar.

Jo, vem skulle inte gå sönder av att vara i din situation? Vi får nu hoppas att ärendet snart kommer upp i rätten, så att du och dina barn åter får ses.
Citera
2024-08-25, 20:19
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Tack. Jag säger sanningen

Tråkigt att höra om så är fallet, men man blir bra jävla misstänksam med tanke på att ditt användarnamn heter Violent-whispers..

Det låter som någon som hade kunnat ljuga om det där...

Men är så inte fallet, och även om jag inte kan lagar så borde det vara lättlöst.. Och då skulle du nog även kunna yppa på att få ensam vårdnad.. Men det enda du kan göra nu är att vänta på att bli kallad..
Citera
2024-08-25, 20:24
Medlem
Citat:
Polisen gör ingenting. De hänvisar till soc. Som i sin tur hänvisar till polisen. Cirkel

Låter märkligt att det skulle stämma..

Hur fan kan du inte sett dina barn på flera månader, har du inte försökt åka dit bara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in