Citat:
Men nu var det just inte ett självklart exempel. Det ligger i mäns natur att de är starkare och våldsammare än kvinnor, men det ligger inte i mäns natur att gå i gång på barn, eller andra män för den delen. Homo- och pedofili är 1%-undantag, och är lika vanligt bland kvinnor som män. Motsvarande siffror för styrkeskillnaderna, är något i stil med att de 10 % starkaste kvinnorna är lika starka som 10 % svagaste männen, om jag minns rätt. Stor skillnad. Mäns överrepresentation inom sexbrott mot barn, är på grund av den medfödda våldsskillnaden mellan könen, inte på grund av en pedofiliskillnad mellan könen.
Det essentiella är just en diskussion om varför jämställdism ska gälla när det är för stora risker involverade med specifika kön som får yrken där stora risker är involverade just pga deras kön och tendenser som tillkommer att man människor är sexuella varelser med könstypiska mönster som ökar deras risk i olika situationer (kvinnor med kriminella, män med barn). Därutöver ifrågasätter jag ifall män och kvinnor har mycket att bidra i roller som passar bättre motstånde könet.
En diskussion om ifall det är irrationellt eller inte att hata pedofiler eller ifall pedofiler är värre än mördare kan vara intressant i sig, men jag hade inte för avsikt att göra något annat än att lyfta fram att liberal jämställdism mellan könen medför stora risker och jag tog två självklara exempel.
En diskussion om ifall det är irrationellt eller inte att hata pedofiler eller ifall pedofiler är värre än mördare kan vara intressant i sig, men jag hade inte för avsikt att göra något annat än att lyfta fram att liberal jämställdism mellan könen medför stora risker och jag tog två självklara exempel.
Jag är ärligt talat tveksam om du vore oroad för att din pojke skulle bli antastad av män, om du inte levde i ett samhälle där enstaka avvikande fall kan komma till bred kännedom genom massmedia. Om det gällde en flicka, hade du däremot haft lite skäl till misstanke, eftersom det åtminstone är naturligt för män att vara tilltalade av det andra könet. Att någon både går i gång på barn och samma könet, är så ovanligt att de allra flesta inte hade bildat sig en åsikt om det bara genom att umgås med det vanliga folket i sin hemby.
Överlag är detta ingen stor fråga, sett till helheten. Av de 0,93 % av folket som arbetar inom förskolor, är 3,9 % män. Hade det förbjudits hade det inte påverkat så många män. Samtidigt hade det inte påverkat så många barn heller. Det som fick mig att börja argumentera till att börja med, var att du i ditt andra svar fick det att låta som att det är onaturligt för män att vara föräldrar.
Senast redigerad av Skjutevapen 2026-08-03 kl. 13:03.
Senast redigerad av Skjutevapen 2026-08-03 kl. 13:03.