Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Jag upplever samma sak. Pizza smakar sämre med åren. Troligtvis är det ingen skillnad på pizzorna, det är man själv som ändras. Med åldern får man en mer kräsen smak. En degig sörja med fet ost, billig industriskinka och konserverad tomatsås uppskattas helt enkelt inte lika mycket med åren.
Är man yngre upplevs också pizzorna som goda pga att man är rejält hungrig hela tiden eftersom man sportar, tränar, cyklar och studsar runt hela tiden. Hungern är bästa kryddan heter det ju. Som äldre har man inte alls samma behov av energiintag, en pizza på 3000 kalorier upplevs därför som ganska meningslös, kroppen har inget större behov av den.
Delar man en pizza med någon så smakar den halva pizzan mycket bättre än när man försöker trycka i sig en hel pizza själv. Detta faktum stödjer min teori att pizzorna är sig lika men kroppens efterfrågan på dem minskat.
Jo, det är skillnad på råvarorna.
Man saltbesudlar skinkan på ett sätt man inte gjorde förr.
Tomater växer numera i en näringslösning, inte i jord, blir vattniga och smaklösa.
Svensk ekonomi är körd och för att kunna ligga runt hundringen måste sunkhaken köpa dom billigaste, fejkade ingredienserna.
ost är inte ens ost längre, det har ersatts av något skit vars namn jag inte kommer på just nu
Boskapen får sämre foder och pumpas fulla med vidriga "vacciner"
Detta påverkar köttet på ett manligt sätt