Körde nyss Icas står 15 men körde 20 minuter i ugnen. Krydda tomatsåsen med paprikapulver, salt, peppar, timjan, sambal oelek, skära upp skinka eller vad du nu vill ha samt ha på en mängd bra mängd ost 200g är ordentligt och toppa med månad gul/rödlök och tunt skivade tomater. Jävla gott tillsammans med tzatziki äkta med vitvinsvinäger (glöm ej) och krydda på oregano när den är klar. Degen är perfekt krispig.
Nej tack.
Alldeles för långt ifrån traditionell pizza för mig.
Varför ha massa kryddor i tomatsåsen?
Pizza är äckligt på grund av de som lagar "maten". Hur ofta tvättar muslimer händerna? Jag undrar hur många pizza med konkelbär medelsvensson äter genom ett liv. Du får vad du betalar för - bonne appetit.
Pizza är äckligt på grund av de som lagar "maten". Hur ofta tvättar muslimer händerna? Jag undrar hur många pizza med konkelbär medelsvensson äter genom ett liv. Du får vad du betalar för - bonne appetit.
Det stör mig inte det minsta. Jag tycker att det är gott med en pizza ibland och det man inte ser lider man inte av.
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?
Det är tamejfan så att en billys har mer smak än en kebabpizza nu för tiden.
Har väl alltid varit äckligt?
Och dubbelt så dyr som en Biff Rydberg om du gör den själv.
Jag upplever samma sak. Pizza smakar sämre med åren. Troligtvis är det ingen skillnad på pizzorna, det är man själv som ändras. Med åldern får man en mer kräsen smak. En degig sörja med fet ost, billig industriskinka och konserverad tomatsås uppskattas helt enkelt inte lika mycket med åren.
Är man yngre upplevs också pizzorna som goda pga att man är rejält hungrig hela tiden eftersom man sportar, tränar, cyklar och studsar runt hela tiden. Hungern är bästa kryddan heter det ju. Som äldre har man inte alls samma behov av energiintag, en pizza på 3000 kalorier upplevs därför som ganska meningslös, kroppen har inget större behov av den.
Delar man en pizza med någon så smakar den halva pizzan mycket bättre än när man försöker trycka i sig en hel pizza själv. Detta faktum stödjer min teori att pizzorna är sig lika men kroppens efterfrågan på dem minskat.