2024-09-20, 19:50
Medlem
BavarianBeetles avatar
Är det bara jag som tycker att kläderna luktar äckligt efter att man har ätit pizza? De impregneras med en vidrig mjölstank.
Citera
2024-09-20, 21:04
Medlem
Sababas avatar
Kan vara att någon blivit äldre.

Antagligen har TS fått mer utvecklade smakpreferenser. Jag själv till exempel uppskattar inte längre fett på bröd.

Alternativ är att TS blivit en sur gubbkuk som tycker att allt var bättre förr.

Min kvalificerade gissning.
Citera
2024-09-20, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Körde nyss Icas står 15 men körde 20 minuter i ugnen. Krydda tomatsåsen med paprikapulver, salt, peppar, timjan, sambal oelek, skära upp skinka eller vad du nu vill ha samt ha på en mängd bra mängd ost 200g är ordentligt och toppa med månad gul/rödlök och tunt skivade tomater. Jävla gott tillsammans med tzatziki äkta med vitvinsvinäger (glöm ej) och krydda på oregano när den är klar. Degen är perfekt krispig.

Nej tack.
Alldeles för långt ifrån traditionell pizza för mig.
Varför ha massa kryddor i tomatsåsen?
Citera
2024-10-04, 03:19
Medlem
Tycker att pizzorna smakar ungefär som när jag började äta dom på 70-talet. Men då fanns ju inte kebab-pizzor tex.
Citera
2025-10-18, 00:30
Bannlyst
Pizza är äckligt på grund av de som lagar "maten". Hur ofta tvättar muslimer händerna? Jag undrar hur många pizza med konkelbär medelsvensson äter genom ett liv. Du får vad du betalar för - bonne appetit.
Citera
2025-10-18, 00:38
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellesylt
Pizza är äckligt på grund av de som lagar "maten". Hur ofta tvättar muslimer händerna? Jag undrar hur många pizza med konkelbär medelsvensson äter genom ett liv. Du får vad du betalar för - bonne appetit.
Det stör mig inte det minsta. Jag tycker att det är gott med en pizza ibland och det man inte ser lider man inte av.
Citera
2025-10-18, 00:42
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Det stör mig inte det minsta. Jag tycker att det är gott med en pizza ibland och det man inte ser lider man inte av.

Vad bra där slamsugare, ät den du
Citera
2025-10-18, 01:56
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Tycker att pizzorna smakar ungefär som när jag började äta dom på 70-talet. Men då fanns ju inte kebab-pizzor tex.

Då har du inte fått äkta juggepizza!

Edit: Menar att de var godare än arappissor.
Senast redigerad av East.Clintfood 2025-10-18 kl. 02:23.
Citera
2025-10-18, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillarAttPilla
Pizzorna på vanliga pizzerior/kebabhak aka turkpizza har fan blivit riktigt äckliga senaste åren. Finns nog med trådar om hur jävla dyra dom blivit så det behöver vi inte ta upp här, men smaken?! Vad har hänt?

Det är tamejfan så att en billys har mer smak än en kebabpizza nu för tiden.

Har väl alltid varit äckligt?

Och dubbelt så dyr som en Biff Rydberg om du gör den själv.
Citera
2025-10-18, 04:27
Medlem
Månsans avatar
Jag upplever samma sak. Pizza smakar sämre med åren. Troligtvis är det ingen skillnad på pizzorna, det är man själv som ändras. Med åldern får man en mer kräsen smak. En degig sörja med fet ost, billig industriskinka och konserverad tomatsås uppskattas helt enkelt inte lika mycket med åren.

Är man yngre upplevs också pizzorna som goda pga att man är rejält hungrig hela tiden eftersom man sportar, tränar, cyklar och studsar runt hela tiden. Hungern är bästa kryddan heter det ju. Som äldre har man inte alls samma behov av energiintag, en pizza på 3000 kalorier upplevs därför som ganska meningslös, kroppen har inget större behov av den.

Delar man en pizza med någon så smakar den halva pizzan mycket bättre än när man försöker trycka i sig en hel pizza själv. Detta faktum stödjer min teori att pizzorna är sig lika men kroppens efterfrågan på dem minskat.
Citera
2025-10-19, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Då har du inte fått äkta juggepizza!

Edit: Menar att de var godare än arappissor.
Nej på 70-talet var det bara Italienare som bakade pizzor.
Citera
2025-10-19, 01:07
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Nej på 70-talet var det bara Italienare som bakade pizzor.

Jag vet inte var du bodde då, kanske napoli? Där jag bodde hade vi några juggar som bakade pizzor, dom gjorde allt från gunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in