Citat:
Ursprungligen postat av
MuttasLidkrantz
Jag tillhör den lilla minoritet som gilla Bob Dylan för musiken, men inte speciellt för lyriken. Inte så att jag ogillar texterna, det är bara det att jag för det första inte HÖR så mycket av vad han sjunger, för det andra fattar jag inte alla smarta poetiska rader av det jag snappar upp. Vad betyder ”the silver saxophones say i should refuse you” liksom? Ingen jävla aning.
Så av den anledningen var ”Im not there” helt bortkastad tid för mig medan mina smarta polare satt och nickade initierat och listigt genom hela filmen.
Denna nya film skulle jag gärna se, även om jag oftast inte blir imponerad av biopics.
Du kan köpa Lyrics boken på Pocket nu i sommar och följa med i texterna när du här plattorna, Dylan är poet och betydelsen av texter ligger i lyssnarnas tolkning.
Samtidigt den tydligaste låten är The Times They Are A-changin, Trump borde inse att tiden förändras obevekligen, det går inte hålla fast i någonting, det förflutna dör, människor dör, idéer dör.
Ska bli oerhört spännade att se denna film, har väntat på den sedan jag läste en notis om den 2018 i bions filmtidning, den har varit på gång i många år nu.