• 1
  • 2
2024-08-08, 14:42
Medlem
https://www.expressen.se/noje/terror...wifts-konsert/

"Den terrormisstänkte 17-åringen greps i närheten av arenan där Taylor Swift skulle spela i helgen.

Han hade precis tagit jobb på stadion"

"De misstänkta tonåringarna uppges ha haft planer på att gå till attack vid konserten, och att döda så många människor som möjligt med kniv eller hemmagjorda sprängämnen."

Bör man neka araber att få jobb på events likt detta eller hur ska man annars kunna arbeta förebyggande om inte Säpo eller motsvarande har koll på dom sen tidigare?

Man bör rimligen neka alla araber som arbetar som vakter också, för att vara på den säkra sidan.
Citera
2024-08-08, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Bör man neka araber att få jobb på events likt detta eller hur ska man annars kunna arbeta förebyggande om inte Säpo eller motsvarande har koll på dom sen tidigare?
Nu greps ju mannen och hans kompisar, så jag förstår inte vad du menar med att man inte arbetar förebyggande.
Citera
2024-08-08, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Nu greps ju mannen och hans kompisar, så jag förstår inte vad du menar med att man inte arbetar förebyggande.

jag citerar mig själv från mitt inlägg ovan:

"eller hur ska man annars kunna arbeta förebyggande om inte Säpo eller motsvarande har koll på dom sen tidigare?"

besökare får ju, numera, inte ha med sig väskor på konserter men vad hjälper det om personalen på själva konserten planerar terrordåd?
Citera
2024-08-08, 15:05
Medlem
Citat:
https://www.expressen.se/noje/terror...wifts-konsert/

"Den terrormisstänkte 17-åringen greps i närheten av arenan där Taylor Swift skulle spela i helgen.

Han hade precis tagit jobb på stadion"

"De misstänkta tonåringarna uppges ha haft planer på att gå till attack vid konserten, och att döda så många människor som möjligt med kniv eller hemmagjorda sprängämnen."

Man bör rimligen neka alla araber som arbetar som vakter också, för att vara på den säkra sidan.

En fråga, är det bara araber?
Du har massor med terrorister som attackerar med knivar, masskjutningar och andra attacker som inte är araber eller muslimer. Förebyggande är omöjligt, du vet aldrig vem som kan slå till. Personen i London var inte muslim, han var kristen och medlem i kyrk kören och han var ung.
Citera
2024-08-08, 15:08
Medlem
SVT: "15 244 personer som finns i Säpos och polisens register ägnar sig åt organiserad brottslighet och våldsbejakande extremism. 92% är män, två tredjedelar är födda i Sverige".

Så det finns ju stora risker vid svenska events.
Citera
2024-08-08, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SammaJohan1986
En fråga, är det bara araber?
Du har massor med terrorister som attackerar med knivar, masskjutningar och andra attacker som inte är araber eller muslimer. Förebyggande är omöjligt, du vet aldrig vem som kan slå till. Personen i London var inte muslim, han var kristen och medlem i kyrk kören och han var ung.

nej vi kan inkludera negrer också för säkerhetsskull om du vill det.
Citera
2024-08-08, 15:11
Medlem
Citat:
nej vi kan inkludera negrer också för säkerhetsskull om du vill det.

Nu är det inte en fråga om diskussion utan mer att du är en rasist och vill kunna neka personer med invandrarbakgrund. Du kommer aldrig få ighenom det och det är bara acceptera att alla med invandrarbakgrund kommer vara runtomkring dig vart du än befinner dig, även de mörka
Citera
2024-08-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SammaJohan1986
Nu är det inte en fråga om diskussion utan mer att du är en rasist och vill kunna neka personer med invandrarbakgrund. Du kommer aldrig få ighenom det och det är bara acceptera att alla med invandrarbakgrund kommer vara runtomkring dig vart du än befinner dig, även de mörka

vet inte varför du förespråker terror i sverige.

kanske är du sjuk i huvudet. kanske saknar du empati. svårt att säga.
Citera
2024-08-08, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
SVT: "15 244 personer som finns i Säpos och polisens register ägnar sig åt organiserad brottslighet och våldsbejakande extremism. 92% är män, två tredjedelar är födda i Sverige".

Så det finns ju stora risker vid svenska events.

Ja taylor swift spelade ju 3 konserter i Sverige på samma sätt som det var tänkt att hon skulle göra i österrike.

Österrike har ju inte fler invandrare än Sverige eller är klassat som ett större terror-mål, snarare tvärtom.

I Sverige har ju redan ett antal terrordåd skett och många fler har förhindrats.
Citera
2024-08-08, 15:15
Medlem
Citat:
jag citerar mig själv från mitt inlägg ovan:

"eller hur ska man annars kunna arbeta förebyggande om inte Säpo eller motsvarande har koll på dom sen tidigare?"

besökare får ju, numera, inte ha med sig väskor på konserter men vad hjälper det om personalen på själva konserten planerar terrordåd?
Förstår du verkligen inte att man grep mannen och hans kompisar och stoppade det hela?

I det här fallet behövdes inget "hur ska man annars stoppa dem". Motsvarande SÄPO hade koll.
Citera
2024-08-08, 15:17
Medlem
Citat:
vet inte varför du förespråker terror i sverige.

kanske är du sjuk i huvudet. kanske saknar du empati. svårt att säga.

Hold your horses, Mister tar det pesonligt.
Alla extremister som har ngt emot att bo i Sverige eller vill skada Sverige på något sätt ska inte få vara kvar i Sverige.
När du generaliserar det så är det fel. Alla araber är inte terrorister, alla muslimer är inte terrorister. Jag kan tänka mig att tiotusentals invandrare har bättre jobb än vad du har, bättre ställt ekonomiskt och har högre status än du.
Citera
2024-08-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Förstår du verkligen inte att man grep mannen och hans kompisar och stoppade det hela?

I det här fallet behövdes inget "hur ska man annars stoppa dem". Motsvarande SÄPO hade koll.

Med ditt resonemang behöver man ju ingen säkerhetskontroll på flygplatser heller då för "det tar ju säkerhetspolisen hand om innan"

är du så här dum, eller är det nån slags "jag leker dum i huvudet på internet"-lajv du ägnar dig åt?

I så fall vill jag inte vara med på din lek.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in