• 4
  • 5
2024-08-08, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Var någonstans skrev jag det?
Eller så behöver jag vara tydligare, typ prata som med ett barn, för att du ska kunna ta in vad jag skriver.

Om du nu driver en bar på Mallorca, och några stökar och de råkar vara svenskar, så är mitt tips att inte låta bråkstakarna komma in.

Ser ingen i den här tråden som tar in det du säger.

Kanske för du framstår som synnerligen korkad och naiv?
Citera
2024-08-08, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme

Jag är övertygad om att alla förstår, förutom just du.

Sedan behöver man inte hålla med mig. Men förståelsen hos övriga skribenter tror jag inte det är något fel på.

Du verkar inte ens ha förstått att säkerhetspolisen gjorde alla rätt i fallet du tar upp i trådstarten. Så vitsen med att de skulle ha gjort något annat, vilket du föreslår, finner jag och säkert alla andra i tråden, vara otroligt konstigt.

Det där med "annars" i din trådstart är helt enkelt väldigt knasigt. Men jag har förstått att du inte kan ta in det.
Citat:
Bör man neka araber att få jobb på events likt detta eller hur ska man annars kunna arbeta förebyggande om inte Säpo eller motsvarande har koll på dom sen tidigare?
Det behövs inget annars. Säkerhetspolisen grep mannen och hans kompisar.

Du skriver att man ska neka alla araber från att komma in, och "hur ska man annars..". Man löste problemet genom att gripa mannen och hans kompisar. Trots att man släppte in andra araber. Så det behövs inget "annars".
Senast redigerad av Stiffinger 2024-08-08 kl. 17:43.
Citera
2024-08-08, 18:48
Medlem
feemaxxxs avatar
Mot mitt förstånd känner jag tex obehag när jag ser massa Mena-folk tex i säkerhetskontrollen. Det är nog många som känner så.. Om man vill förhindra att extrema tar sig in på platser för att utföra terrordåd så är förstås det bästa att hålla dem på avstånd.

Men, om man exkluderar vissa människogrupper till arbetsmarknaden, kan exkluderingen öka utanförskapet och således öka risken för radikalisering och därmed en ökning av benägenheten att utföra terrordåd.
Citera
2024-08-08, 18:58
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Nu blandar du korten. Vi inte gasa ihjäl dem, bara att de ska ut från Europa.

Det är arabermuslimer som vill gasa ihjäl judar. De älskar därför Hitler. Tack att du påpekade det. De vill även kasta bögar från hustak osv. Listan kan göras lång. Vi kan inte vara toleranta mot det intoleranta längre. Rasistkortet kommer inte fungera längre. Kvinnohatande Nazistterrorister som dyrkar en pedofil och mördare är inget vi kan bygga vidare Europa på. Det förstår även du.

Vi vill inte ha dem här eftersom de varken passar in eller har något här att göra. Lika lite som tyskar har i afrikanska stannar att göra. Inget konstigt alls och helt normalt. Du hade inte haft några synpunkter på om att deportera tyskar från Himbastammen. Eller tyckt det var konstigt att japaner inte vill ha 10-20% greker i Japan.

Du visar bara dubbelmoral från en typisk tvåfejsare som låtsas inte förstå.

Hitler gasade inte judarna i början, han ville bara bli av med dem och de fick emigrera om de ville.
Sen kom ghetton och ännu senare lägren. Han ville bli av med dem bara för att de var judar, på samma sätt som du vill bli av med araber även om de är födda här och har svenskt medborgarskap.
Det är rasistiskt så det skriker, att döma människor bara för att de tillhör en grupp. Det är ingen skillnad på dig och Hitler därvidlag.
Citera
2024-08-08, 19:13
Medlem
Citat:
Med ditt resonemang behöver man ju ingen säkerhetskontroll på flygplatser heller då för "det tar ju säkerhetspolisen hand om innan"

är du så här dum, eller är det nån slags "jag leker dum i huvudet på internet"-lajv du ägnar dig åt?

I så fall vill jag inte vara med på din lek.

Det du ägnar dig åt i det här inlägget kallas för relativisering.
Att du sen kör med invektiv som genom din början av inlägget snarare gör att invektiven faller tillbaks på dig är extremt tragiskt.
Citera
2024-08-08, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Var någonstans skrev jag det?
Eller så behöver jag vara tydligare, typ prata som med ett barn, för att du ska kunna ta in vad jag skriver.

Om du nu driver en bar på Mallorca, och några stökar och de råkar vara svenskar, så är mitt tips att inte låta bråkstakarna komma in.

Om en snubbe på rullstol en gång tog en springnota, så är det ju konstigt att kräva förskottsbetalning av alla med rullstol.

Citat:

Det där stämmer såklart inte. Var det därför du blev irriterad på mig?

Citat:
Då vet vi. tack för din medverkan i tråden!

Det finns alltså folk som är problematiska av alla möjliga orsaker.
Du kan ändå inte förklara varför vissa ska singlas ut och andra inte.
Citera
2024-08-08, 19:45
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hitler gasade inte judarna i början, han ville bara bli av med dem och de fick emigrera om de ville.
Sen kom ghetton och ännu senare lägren. Han ville bli av med dem bara för att de var judar, på samma sätt som du vill bli av med araber även om de är födda här och har svenskt medborgarskap.
Det är rasistiskt så det skriker, att döma människor bara för att de tillhör en grupp. Det är ingen skillnad på dig och Hitler därvidlag.

Ja då får vi väl hoppas att araberna lyssnar då och lärt sig av historien från sina vänner nazisterna denna gången.

Den stora skillnaden är att judarna då inte hade något hemland. Araberna har flera länder. Skräpländer.

Vi kan heller inte ta hänsyn till att vissa har föräldrar som felaktigt fått uppehållstillsånd här. Deras föräldrar skulle inte ens varit här. Vi måste zooma ut och tänka större. Det är tråkigt att vi måste gå så långt att göra om lagarna så att även de med medborgarskap utvisas. Men det är för något betydligt större än enskilda individer.

Det är inte vårat fel eller vi som satt oss i den här sitsen. Däremot kommer vi lösa den. Skyll inte på oss, vi vill vara ta tillbaka vårat land och Europa. Precis som alla andra civilisationer velat. Jag säger vi, för vi är väldigt många. Snart en majoritet i Europa. Just watch…
Citera
2024-08-08, 23:31
Medlem
Att låta araberna arbeta som säkerhetsvakter är ju som att låta räven ta hand om hönsgården...
Citera
2024-08-09, 06:04
Medlem
K.K.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SammaJohan1986
En fråga, är det bara araber?
Du har massor med terrorister som attackerar med knivar, masskjutningar och andra attacker som inte är araber eller muslimer. Förebyggande är omöjligt, du vet aldrig vem som kan slå till. Personen i London var inte muslim, han var kristen och medlem i kyrk kören och han var ung.

Man ropar in te allah akbar om man är kristen ditt spån!
Citera
2024-08-09, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
SVT: "15 244 personer som finns i Säpos och polisens register ägnar sig åt organiserad brottslighet och våldsbejakande extremism. 92% är män, två tredjedelar är födda i Sverige".

Så det finns ju stora risker vid svenska events.
Räknas högerextrema in där hjälper det ju inte att inte anställa araber.
Citera
2024-08-09, 14:01
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Att låta araberna arbeta som säkerhetsvakter är ju som att låta räven ta hand om hönsgården...
Hönsen skall ändå avlivas utan att bli mat, så då blir det ju någonstans ganska rimligt.
Citera
2024-08-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.K.K
Man ropar in te allah akbar om man är kristen ditt spån!

Och vad har det med det här att göra?
Såklart någon som heter K.K.K. ska uttrycka sig efterblivet
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här