2024-08-11, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag tror i smirnoff, tyvärr.

Vore ju fett, skulle bli ganska många POW's. Men hur realistiskt är det? Här känns som att lokalbefolkningen i de ockuperade områdena kan göra en insats.

Ukraina kommer nog inte inte ockupera några områden, de vill säkert ta kontroll över viktiga vägar och järnvägar så ryssen inte kan skicka förstärkning så lätt och sen röra större trupper vidare söderut.

Ukrainas mål har länge varit att befria Krin och kan du inte ta dig igenom fronten så kan du väl lika bra gå runt den och komma in bakom.

Skulle det lyckas så får ryssen det hett om öronen.
Citera
2024-08-11, 21:17
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Är folket tillräckligt dumma i huvvet för att tro på msm-propagandan att Ukraina ligger bakom alla krigs-grejsemojsinghändelser som sker i Ryssland just nu?
Ja jag tror faktiskt det men det är ju för i h-te NATO och inte deras nyttiga idioter Ukraina som står bakom allt, era idioter!
Väst har tydligen gett sig fan på ett världskrig, let the show begin , lycka till alla svenskar men kom inte och beklaga er sedan nu när vi är med i NATO!
Det verkar tvärtom att Ukraina har haft hjälp av tvätt äkta ryssar som bor i Kursk och säger vi har aldrig haft otalt med Ukrainarna, det är våra bröder. Ni Kreml är vår fiende….

Att det är Nato som ligger bakom Putins stor-ryska drömmar?
Citera
2024-08-11, 21:18
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Den ryska armén kapitulerar i drivor där Ukraina nu rycker fram. Och de 17-åriga reserver man har kvar blir till till slarvsylta eftersom ryssarna envisas med att transportera dem i prickvänliga konvojer.

Ryssland har snart inte mycket motstånd att bjuda, som det ser ut.

Om det inte är den där uralbergs-armén då. Är det nu vi äntligen ska få beskåda den?

Ja snart släpper Putin sina genmodifierade Uruk-hais lösa, laserögon och extra stor ryggsäck för plundring utlovas. Ukraina är snart ett minne blott.
Citera
2024-08-11, 21:20
Medlem
Jag säge inte att jag har hela sanningen.
Däremot visar du att du är en idiot i det här inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det underliga ocn ovanliga är ju att Ryssland slåss på ukrainskt territorium samtidigt som Ukraina slåss på ryskt. Känns ju inte speciellt optimalt för någon part och frågan är om vi sett en liknanande situation tidigare i något annat krig i motsvarande omfattning eller större?

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men du sitter ju heller inte på "sanningen", lika lite som jag och kan därmed inte uttala dig så tvärsäkert som du gör. Jag har inte sagt något katgoriskt på samma sätt som du. Ärligt talat verkar du inte särskilt seriös, så jag tror vi slutar vår dialog här.
Citera
2024-08-11, 21:22
Medlem
Citat:
Fokusflytt är poängen. Det är så de jobbar. Vi ska inte diskutera att Ryssland är på väg mot sin undergång. Psykologisk krigföring. Det är deras uppdrag och det sista motstånd de har kvar att bjuda.
Naturligtvis är det så som du skriver.
Citera
2024-08-11, 21:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Den ryska armén kapitulerar i drivor där Ukraina nu rycker fram. Och de 17-åriga reserver man har kvar blir till till slarvsylta eftersom ryssarna envisas med att transportera dem i prickvänliga konvojer.

Ryssland har snart inte mycket motstånd att bjuda, som det ser ut.

Om det inte är den där uralbergs-armén då. Är det nu vi äntligen ska få beskåda den?

Många ryssar bryr sig väl inte om att landet är i krig men gött att de nu får känna av skiten och de civila får veta det den hårda vägen.
Är nog ännu värre längre österut då kriget inte alls märks av mer än på ekonomin.
Citera
2024-08-11, 21:24
Medlem
lyktstolpes avatar
Putin gör Bortnikov (FSB) till ansvarig för operationen mot det ukrainska intrånget, istället för Gerasimov.

Blir det te eller flygtur för Gerasimov?
Citera
2024-08-11, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Att CIA lovat FSB att bomba ryssland om de använder kärnvapen.
Jag hittar inte video på det nej.
Finns det något hot uttalat av Biden?
Man kommer inte använda sig av kärnvapen men slå ut Ryska flottan, flygbaser, hamnar mm.
USA kan mer eller mindre slå ut hela Ryska flottan som inte befinner sig i svarta havet eller Östersjön.
Flottan är USA överlägset starkaste gren jämfört med andra länder, inte ens Kina är i närheten av USA på den punkten.
Citera
2024-08-11, 21:31
Medlem
ItsWednesdays avatar
Ryssfittorna har satt eld på Zaporizjzja!

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/brand-pa-karnkraftverk-i-zaporizjzja/
Citera
2024-08-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
För varje vecka i kriget så blir följande saker allt mer tydliga för mig:
* Putins armé är värdelös. De har låg stridsmoral och ger upp/dör lätt.
* Putin har svårt nu med argumentet ”ge bara Donetsk etc så är kriget slut”.
* Ryssland har enorma problem. Putin kan i den bästa av världar vara död innan året är slut.
Vilka fantasier, ryssarna tar ju alltjämt mer mark i Ukraina för ukrainarna klarar inte av att hålla emot..
Dessutom klantar Ukraina till det och går in i Ryssland, snacka om att vara lättlurade och desperata.
Citera
2024-08-11, 21:35
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ryssfittorna har satt eld på Zaporizjzja!

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/brand-pa-karnkraftverk-i-zaporizjzja/

Kommer det några fördömanden från världssamfundet tro? Alla efterblivna afrikanska länder som lägger ner sina röster eller till och med röstar för Ryssland ska omgående tappa allt sitt jävla bistånd.
Citera
2024-08-11, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Putin gör Bortnikov (FSB) till ansvarig för operationen mot det ukrainska intrånget, istället för Gerasimov.

Blir det te eller flygtur för Gerasimov?

Det får mig att fundera på hur militärt utbildad är Bortnikov (FSB) ?

För som många har uppmärksammat så gör ryssarna militära misstag på löpande band och det spelar ingen roll om de får ihop en halv miljon soldater ifall de gör på detta viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in