2026-02-08, 20:43
Medlem
Är det ingen som vet vem frogner kvinnan är?

Fattar inte. Han har haft besöksförbud mot henne pga flera anledningar.
Hon har sj inte velat anmäla Marius...

Å nu förra V har hon självmant träffat honom 2ggr på krogen varav en gång med sin far bl.a.

Vad sker och vf gör hon så om hon ska upp i rätten emot han?
Verkar inte vara några normala tjejer han träffar direkt heller.
Vilken röra!
Senast redigerad av Whitesweden 2026-02-08 kl. 20:46.
Citera
2026-02-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Ytliga saker. När du blir äldre kommer du att förstå.

Vaddå ytliga saker? Medan dessa ting naturligtvis inte automatiskt leder till glädje, så är det ju utmärkta verktyg för att uppnå sådant som inte är "ytligt". Får du pengar, bostad och andra materiella ting så kan du ju göra lite vad du vill som gör dig glad.
Citera
2026-02-08, 23:02
Medlem
BombaySaphires avatar
Ex-flickvänner och poliser – här är de målsägande i Marius-fallet

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ex-flickvanner-och-poliser-har-ar-de-malsagande-i-marius-fallet
Citera
2026-02-09, 03:04
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/ex-flickvanner-och-poliser-har-ar-de-malsagande-i-marius-fallet

Lägger till ett citat från källan:

Citat:
Totalt finns det nio målsägande i fallet, som riktar anklagelser om bland annat våldtäkter, hot och misshandel.

/Moderator
Citera
2026-02-09, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Men visst hade man från hovet kunna ändra på det?
Marius eskapader har ju inte skett över en natt? Man (hovets personal, stab, föräldrar, syskon, polis, journalister mm) har ju i FLERA år vetat om hur dåligt han mår, att han pysslar med än det ena och än det andra inom div. kriminella utsvävningar. Det är ju inte bara hans utsvävande sexuella preferenser utan även hot, våld och narkotika-brott och brotten riktar sig mot kvinnor såväl som män.
Han är liksom inte frisk däruppe i kupan på något sätt…man måste väl ändå från hovet ha förstått att M är en tickande bomb?

Om man från hovets sida brytt sig om att tidigt satt in resurser för att jobba med M bild av självkänsla och självkännedom, självrespekt och självsäkerhet, om han hade fått en betydelsefull och meningsfull tillvaro tex ett jobb/studier, hade det blivit ”folk” av honom då?

Absolut, men de har valt att ducka, och polis och rättsväsende har gjort sitt bästa för att hjälpa till. På något sätt har hela systemet varit i ett medberoendeförhållande till bonusprinsen.
Man har nog hoppats att det skulle gå över av sig själv. Kanske en rimligare inställning när Marius var 18-20 men inte när han börjar närma sig 30… Han är alltså äldre nu än vad Håkon och Mette var när de gifte sig. Och står i rättssalen och bölar som en mellanstadieunge som fått kvarsittning. Nä, han lurar ingen (hoppas jag).

Citat:
Ursprungligen postat av Olleibyn
Han har betett sig som ett svin, men jag undrar om det delvis beror på att han har en sådan udda position inom kungahuset och familjen?
Nej, det beror på att han är ett svin. 🙂

Sen har hans svineriet underlättats av den undfallenhet som både familj och rättsväsende stått för. Fram tills nu då, när verkligheten kommit ikapp.
Senast redigerad av Rritt 2026-02-09 kl. 04:29.
Citera
2026-02-09, 06:12
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleibyn
Han har betett sig som ett svin, men jag undrar om det delvis beror på att han har en sådan udda position inom kungahuset och familjen?
Han är ett "bonusbarn" och i kungahuset är han en andra klassens person som aldrig kommer uppnå den status som hans syskon har. Norges medborgare ser honom troligen inte som annat än en utböling i kungafamiljen (där kan jag ha fel, men min misstanke är stark).

Bara det kan göra att han har ett behov av att hävda sig och att det gör honom svartsjuk och avundsjuk Svartsjuka framförs som ett av skälen till att han varit våldsam mot de kvinnor han umgåtts med - det ursäktar inte beteendet men gör det mera förklarligt.
Till detta kan tillkomma att tjejer ser honom som ett one-night-stand /trofè (jag har knullat med bonusprinsen och det var inget att ha) vilket i sin tur gör honom ännu mer skymfad

Jag säger inte att det är så, men det är i alla fall en förklaring till delar av hans dumma beteende.

Det finns många som har haft betydligt sämre uppväxter än Marius, han har inte varit den fattige kusinen från landet utan i alla fall i början, hela Norges lille gullegris.

Att han nu är ett svin beror på genetik. Från morfar, via Mette-Marit. Marius has bed jeans.
Citera
2026-02-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire

Fy fan vad hemskt detta är?? Man undrar ju hur det kan ha gått så långt? Asså men känns ju också som ett systemfel att norska säkerhetspolisen inte haft någon koll på vad varken morsan eller Marius haft för sig??
Citera
2026-02-09, 09:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Det finns många som har haft betydligt sämre uppväxter än Marius, han har inte varit den fattige kusinen från landet utan i alla fall i början, hela Norges lille gullegris.

Att han nu är ett svin beror på genetik. Från morfar, via Mette-Marit. Marius has bed jeans.

Jo men man kanske får sätta det lite i perspektiv.
Det är trotsallt rätt subjektivt och väldigt skevt som det är, det är nog antagligen en skev uppväxt.
Citera
2026-02-09, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jullejulle
Fy fan vad hemskt detta är?? Man undrar ju hur det kan ha gått så långt? Asså men känns ju också som ett systemfel att norska säkerhetspolisen inte haft någon koll på vad varken morsan eller Marius haft för sig??
Säkerhetspolisen jobbar för makten mot folket.
Citera
2026-02-09, 11:57
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitesweden
Är det ingen som vet vem frogner kvinnan är?

Fattar inte. Han har haft besöksförbud mot henne pga flera anledningar.
Hon har sj inte velat anmäla Marius...

Å nu förra V har hon självmant träffat honom 2ggr på krogen varav en gång med sin far bl.a.

Vad sker och vf gör hon så om hon ska upp i rätten emot han?
Verkar inte vara några normala tjejer han träffar direkt heller.
Vilken röra!

Frognerkvinnan är f.d flickvännen R*becca H*lberg Arnts*n

* = e
Citera
2026-02-09, 12:00
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Säkerhetspolisen jobbar för makten mot folket.

De har vetat om detta i åravis! Men de har valt att titta åt ett annat håll.

Det är nästan en värre skandal än vad själva M har lyckats med.
Polisen borde ställas till svars!
Citera
2026-02-09, 12:03
Medlem
De som undrar hur tjej efter tjej hängt med honom trots att hans rykte var ganska känt.

Är det inte bara det klassiska? Han lever rikemansliv, är mega-kändis och tillhör kungafamiljen. Tjejerna ser framför sig ett kändisliv med lyx och flärd och får kanske vissa band till kungafamiljen.

Sånt upplevs som väldigt attraktivt och sexigt hos många tjejer.

Detaljen att de känner till att han är svinig, knarkare och kvinnomisshandlare rättfärdigar de för sig själva med att; "Jo, men han kommer nog älska mig och jag tror att kan förändra honom till det bättre och sen kan jag bli något av en kvarts-prinsessa..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in