Citat:
Ursprungligen postat av
DjungelJumbo
De som undrar hur tjej efter tjej hängt med honom trots att hans rykte var ganska känt.
Är det inte bara det klassiska? Han lever rikemansliv, är mega-kändis och tillhör kungafamiljen. Tjejerna ser framför sig ett kändisliv med lyx och flärd och får kanske vissa band till kungafamiljen.
Sånt upplevs som väldigt attraktivt och sexigt hos många tjejer.
Detaljen att de känner till att han är svinig, knarkare och kvinnomisshandlare rättfärdigar de för sig själva med att; "Jo, men han kommer nog älska mig och jag tror att kan förändra honom till det bättre och sen kan jag bli något av en kvarts-prinsessa..."
Instämmer!
Det verkar som, bara för att man ifrågasätter dessa flickvänners beteende, skriker många i falsett ”lägg inte skuld på offret, det är inte deras fel att de blir våldtagna, det är ingen som förtjänas att bli våldtagen”
Det är absolut sant.
MEN jag menar bestämt på, att om man vet HURDAN Marius är, hur kan det då komma sig att man, gång på gång, frivilligt går hem till detta rovdjur, varför blir man, gång på gång, flickvän till detta rovdjur? Varför accepterar så många av hans flickvänner hans mångåriga hot-vålds-tendenser och hans tydliga missbruks-symtom?
Om man zoomar ut lite så finns det säkert fler förklaringar till detta fenomen. Många skulle säga att flickvännerna hamnar i ”normaliserings-processen” men hur jag än tänker så måste dessa flickvänners OMDÖME och VAL ändå få lov att kritiseras.
De ville ha berömmelse! De ville frotteras i hovet, bland kungligheter, de ville ha kändisskap, de ville ha följare, de ville bli bjudna på alkohol och narkotika, de villa ha glacyren på kakan och utan att tycka att någon förtjänas att bli våldtagen så måste man iaf få tycka att dessa våp uppför sig mer än lovligt dumma åsnor.