• 5
  • 6
2024-09-11, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Idag intervjuades Fackförbundets Heike Erkers av tv4. Man säger att 2 av 3 social sekreterare är emot angiverilagen och dom tar hellre fängelse än att ange folk som inte har rätt att vistas i landet.

https://www.tv4.se/artikel/5V0DmTnht...ot-angiverilag

I mina ögon är det ett bra sätt för att komma till bukt med många som inte får vistas i landet av diverse anledningar inklusive psykiskt sjuka som absolut inte bör röra sig på gatorna. Vi har sett hur en människa skar en flicka i Göteborg förra året, hur en annan knivskar någon på Ikea.

Varför detta motstånd från socialsekreterare? Så kraftigt motstånd att dom hellre sitter på anstalt än att ange folk. Korrupt?

Omplacering till lokalvårdare vore lämpligt för dessa individer, alternativt sparken för arbetsvägran
Citera
2024-09-29, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Får jag fråga vilken del av socialtjänsten du jobbar inom?
Ursäkta för sent svar, jobbar inte i socialtjänsten utan som sjuksköterska för region sthlm. Jag har ingen aning om hur denna lagen ska kunna efterföljas utan att begå ett socialt självmord. Men vi får se när vi kommer dit.
Citera
2024-11-26, 13:13
Medlem
Extremeflys avatar
Ja nu fick woke rörelsen som dom ville. Hur kan sd böja sig för detta?
Citera
2024-11-26, 13:19
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuuuma
Ursäkta för sent svar, jobbar inte i socialtjänsten utan som sjuksköterska för region sthlm. Jag har ingen aning om hur denna lagen ska kunna efterföljas utan att begå ett socialt självmord. Men vi får se när vi kommer dit.

Då måste se det ur rätt perspektiv, du kommer anmäla för det är det enda rätta.

Tex Lille Hassan och hans lillasyster visar klara tecken på att blivit utsatt för barnmisshandel.

Du vet att Hassans familj är papperslösa och anmäler du kommer Polisen att ta in pappan för
förhör och dom kommer se att han och familjen har utvisningsbeslut.

Skall du offra Hassan och hans syster till fortsatta övergrepp eller kommer du anmäla precis som
du skulle ha gjort om det var svenska barn ?

Vilket socialt självmord är värst ? Att offra ett barn eller att anmäla ?

Hoppas du har både civilkurage och ett barnperspektiv.
Citera
2024-12-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Tex Lille Hassan och hans lillasyster visar klara tecken på att blivit utsatt för barnmisshandel.

Du vet att Hassans familj är papperslösa och anmäler du kommer Polisen att ta in pappan för

Skall du offra Hassan och hans syster till fortsatta övergrepp eller kommer du anmäla precis som

Jo självklart går barnen före, även för pk vurmare
men om tex. Abdullah har cancer och svårt att andas och går till akuten för att få hjälp.
Han blir inlagd och måste opereras akut. Ska jag anmäla honom så han blir hemskickad utan vård och dör?
Ingen aning vad systemet kommer göra med honom, men att han kommer till sverige och använder vårdplats och skattepengar som vi svenskar sparat ihop tycker jag inte är rätt, och hade en lag funnits att rapportera honom hade jag gjort det, men nu vek sig SD så sjukvårdspersonal ej behöver, och då hade jag nog inte begått socialt självmord.
Citera
2025-03-01, 11:24
Medlem
Måste rätta ditt scenario.
När myndigheten får detta så kommer HELA familjen inklusive Hassan, att utvisas tillsammans. Så en anmälan innebär i det sammanhanget NOLL skydd för lille Hassan. Även om Hassan omhändertas av socialtjänsten, så faller det, då beslutet att utvisa går före.
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm

Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in