2025-11-13, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Jaha… och har du då kollat exakt vilken uppgift den/de du refererar till hade under det uppdraget..?
Hade de behörighet och kompetens att undersöka en haveriplats/olycksplats? Eller var det som det verkar enligt inlägget här under, bara vakter….?
När han säger att dom inte såg några spår efter en 757 och att dom var överallt i byggnaden under mer än 200 timmar så tror jag honom helt enkelt.
https://www.youtube.com/watch?v=0RgRjZ2fXx0&t=1s
Citera
2025-11-13, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
När han säger att dom inte såg några spår efter en 757 och att dom var överallt i byggnaden under mer än 200 timmar så tror jag honom helt enkelt.

Ja såklart, bara det passar din tro så tror du på alla bara de säger och påstår nåt som passar dig. Men när det visas seriösa bevis med bilder på lik inne i Pentagon, som identifierats med forensiska undersökningar och DNA som redovisas officiellt, liksom identifiering av flygplansdelar, data från flight recorders etc etc, och för att inte tala om massor med andra vittnesmål som styrks på kors och tvärs oberoende av varandra och med forensiska fynd etc etc etc, då bara avfärdar du allt detta, för att nån militär påstår nåt utan att kunna styrka det han påstår….

Om ett vittne hållit för ögon och öron när denna 757 brakade förbi in mot Pentagon så skulle du tro på dennes uttalande om att han inte såg eller hörde nåt flygplan och därför var det enligt dig inget flygplan, och avfärda alla hundratals andra som såg och hörde planet braka förbi och vars vittnesmål styrks av allt det jag skrev i förra…
Citera
2025-11-13, 15:12
Bannlyst
Citat:
Ja såklart, bara det passar din tro så tror du på alla bara de säger och påstår nåt som passar dig. Men när det visas seriösa bevis med bilder på lik inne i Pentagon, som identifierats med forensiska undersökningar och DNA som redovisas officiellt, liksom identifiering av flygplansdelar, data från flight recorders etc etc, och för att inte tala om massor med andra vittnesmål som styrks på kors och tvärs oberoende av varandra och med forensiska fynd etc etc etc, då bara avfärdar du allt detta, för att nån militär påstår nåt utan att kunna styrka det han påstår….

Om ett vittne hållit för ögon och öron när denna 757 brakade förbi in mot Pentagon så skulle du tro på dennes uttalande om att han inte såg eller hörde nåt flygplan och därför var det enligt dig inget flygplan, och avfärda alla hundratals andra som såg och hörde planet braka förbi och vars vittnesmål styrks av allt det jag skrev i förra…
Vad viner han på att ljuga om detta?
Citera
2025-11-13, 15:20
Medlem
Citat:
Vad viner han på att ljuga om detta?

Tja har du hört talas om uppmärksamhet…

Eller, han kanske inte ens ljuger, utan hade den upplevelsen han vittnar om. Men fakta kan vara att han helt enkelt inte var på alla platser etc, och därför inte såg det andra såg och hittade.

Du vet, om man står bakom ett hus så ser man inte allt som är på andra sidan huset, och kan då säga att man inte såg. Fast andra såg det som fanns inne i huset eller på andra sidan.
Citera
2025-11-13, 17:35
Medlem
Vet att svaret antagligen blir goddag yxskaft men hur ser ett händelseförlopp ut om det skulle vara en missil? Varifrån avfyras den? Finns det några vittnesuppgifter? Två enkla frågor men antagligen meningslöst .
Citera
2025-11-13, 18:22
Medlem
Citat:
Jaha… och har du då kollat exakt vilken uppgift den/de du refererar till hade under det uppdraget..?
Hade de behörighet och kompetens att undersöka en haveriplats/olycksplats? Eller var det som det verkar enligt inlägget här under, bara vakter….?

Från videon adaptern länkade:
Citat:
Adam Eisenberg was an infantryman assigned to Alpha Company, the third U.S. Infantry. He spent approximately 240 hours on site at the Pentagon between September 11th and the 30th. He was engaged in what was known at the time as Operation Noble Eagle, which was our nation's initial response to what happened at the Pentagon.
3rd Infantry Regiment https://en.wikipedia.org/wiki/3rd_Infantry_Regiment_(United_States)
Citat:
The regiment's mission is to conduct memorial affairs to honor fallen comrades and ceremonies and special events to represent the U.S. Army, communicating its story to United States citizens and the world

Operation Noble Eagle https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Noble_Eagle
Citat:
Operation Noble Eagle began with the mobilization of thousands of National Guard and reserve personnel to perform security missions on military installations, airports and other potential targets such as bridges, power plants, and port facilities.

Citat:
Hans yrke är inte att utreda flygolyckor.

Spår efter flygplan?
https://imgur.com/ItNE1Bm
Vad säger du, är det här en bild av en flygolycka, eller något annat?
Citera
2025-11-13, 19:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Kan vi prova det omvända? Onopono och adaptern BEVISAR att det kan ha varit en missil. Det ska alltså stämma in med vittnesmål, både vad de sett och hört. Dessutom behövs det omfattande bilder som passar med hur det sett ut vid andra missilattacker. Börja där så kan vi säkert fylla på efter hand.
Igen. Jag har inte påstått att det var en missil. Jag påstår att det inte kan ha varit Hani Hanjour som satt bakom spakarna och att det planet i fråga därför måste ha kapats och flugits remote in i byggnaden av okända aktörer.

OM det nu verkligen var Flight 77 som träffade Pentagon.

Du VET att det var Flight 77 med Hani Hanjour bakom spakarna som flög in i Pentagon 9/11?

Hur VET du det?
Citera
2025-11-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Jag har inte påstått att det var en missil. Jag påstår att det inte kan ha varit Hani Hanjour som satt bakom spakarna och att det planet i fråga därför måste ha kapats och flugits remote in i byggnaden av okända aktörer.

OM det nu verkligen var Flight 77 som träffade Pentagon.

Du VET att det var Flight 77 med Hani Hanjour bakom spakarna som flög in i Pentagon 9/11?

Hur VET du det?

Du har sagt att det KAN vara en missil. Då bör du kunna lägga fram ett realistiskt händelseförlopp. Gör ett försök!
Citera
2025-11-13, 19:33
Avstängd
Citat:
Vet att svaret antagligen blir goddag yxskaft men hur ser ett händelseförlopp ut om det skulle vara en missil? Varifrån avfyras den? Finns det några vittnesuppgifter? Två enkla frågor men antagligen meningslöst .
Jag utesluter inte en missil. Jag utesluter inte heller ett remote kapat Flight 77. Ej heller utesluter jag ett annat remote-kontrollerat plan. Ej heller utesluter jag att det var apterade sprängmedel inne i Pentagon som orsakade en del, om inte samtliga skador som finns publicerade.

Däremot utesluter jag tillsammans med ett stort antal professionella piloter att det var lille Hani Hanjour som satt bakom spakarna i Flight 77.

Något som han bevisligen saknade kompetensen att klara.
Senast redigerad av onopono 2025-11-13 kl. 20:17.
Citera
2025-11-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Från videon adaptern länkade:

3rd Infantry Regiment https://en.wikipedia.org/wiki/3rd_Infantry_Regiment_(United_States)

Operation Noble Eagle https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Noble_Eagle

Hans yrke är inte att utreda flygolyckor.

Spår efter flygplan?
https://imgur.com/ItNE1Bm
Vad säger du, är det här en bild av en flygolycka, eller något annat?

Då väntar vi på händelseförloppet när planet kapades remote. När? Var? Hur?
Citera
2025-11-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag utesluter inte en missil. Jag utesluter inte heller ett remote kapat Flight 77. Ej heller utesluter jag ett annat remote-kontrollerat plan. Ej heller utesluter jag att det var apterade sprängmedel inne i Pentagon som orsakade en del, om inte samtliga skador som finns publicerade.

Däremot utesluter jag tillsammans med ett stort antal professionella piloter att det var lille Hani Hanjour som satt bakom spakarna i Flight 77.

Något som han bevisligen saknade kompetensen för att klara.

Då BEVISAR du att det var OMÖJLIGT för Hani att krascha in i Pentagon. Kan du det?
Citera
2025-11-13, 19:49
Avstängd
Citat:
Då BEVISAR du att det var OMÖJLIGT för Hani att krascha in i Pentagon. Kan du det?
Nej. Det är Du och dina slemkepskompanjoner som ska förklara hur en individ som bevisligen inte på egen hand kan flyga ett litet enmotorigt Cessna under mycket beskedliga omständigheter och flyglärare i dubbelkommando bredvid, ett par veckor senare kan flyga ett jättelikt Boeing 757 i maxfart på det sätt ansvariga utredare vill göra gällande.

Manövrer som ett stort antal trafikpiloter med tusentals flygtimmar i Boeing 757s hävdar är omöjligt och till och med startar internationella föreningar för att klargöra för allmänheten världen över.

Något som knappast har varit bra för deras vidare karriärer.

Förklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in