Citat:
Ursprungligen postat av
526
Whitelabel-tillverkning är mycket vanligt. Dvs att fabriken gör en produkt som säljaren sätter sitt eget brand på. Caia gör dock sina egna formler/recept där de beställer tester av olika mixar av pigment och de andra ingredienserna så de blir precis som de vill ha det. Att det är snygga färger och att det sitter bra etc. (vad som nu gör smink bra). Alla som beställer en ganska stor volym av en produkt kan själva bestämma över innehållet. Vanligt i alla former av kemikalieprodukter som t.ex vitaminer, kosttillskott, hygienprodukter, mat med mera. Inget konstigt alls.
Det är ett ganska enkelt sätt att skapa ett bra varumärke genom att mixa till en lite bättre blandning än konkurrenterna. Bianca är själv delaktig i att ta fram deras produkter. Min fru tycker det är bästa sminket.
Så jag antar att man kan säga att de inte har egen tillverkning men de har unika produkter. Produkter som är framtagna enligt deras värderingar. Det låter bra. Om kunderna sen trivs med dem så visar det så klart att det är bra.
Att produkterna är tillverkade av stora fabriker som har gedigen erfarenhet kan faktiskt vara en trygghet som till och med kan vara bra att skylta med.
Om det är som du beskriver så kan det vara ett gott skäl att köpa av det märket. Om Bianca är någon som tydligt sätter sin prägel på produkter som folk tycker om så är hon givetvis värd varenda krona som det genererar.
Allt annat plastiga runt hennes person är väl helt enkelt marknadsföring för att folk ska lägga sina shekels på henne så hennes bankkonto ska bli större större och större. Inget fel med det. Hon fungerar som en normal narcissist helt enkelt. Hon blir ju galet rik i alla fall.
Finns det något märke som faktiskt har egen tillverkning? Jag kan inte mycket om den här branschen så det kan vara information jag frågar efter som anses vara allmän information.