2024-08-01, 13:23
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
jag förstår mig inte på sminkmarknaden men av någon anledning trots konkurrens från märken som oriflame och loreal så verkar det som att alla tonårstjejer utan undantag använder Caia smink. Det måste alltså vara en överlägsen produkt på sminkmarknaden. Vad är det som gör CAIA cosmetics till ett överlägset smink?
Citera
2024-08-01, 13:27
Medlem
OnkelUnkass avatar
Det är en värdelös skräpprodukt som frontas av en kändis alla små fjortisbrudar ser upp till.
Citera
2024-08-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Det är en värdelös skräpprodukt som frontas av en kändis alla små fjortisbrudar ser upp till.
smink är en så otroligt märklig sak när man tänker efter. Tänk att nästan alla tjejer i sverige tar på sig det där dagligen.
Citera
2024-08-01, 13:37
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
smink är en så otroligt märklig sak när man tänker efter. Tänk att nästan alla tjejer i sverige tar på sig det där dagligen.

För att inte tala om snigelslem.

Mycket viktigt att en elvaårings hud hålls i gott skick genom att applicerande frätande slem
Citera
2024-08-01, 13:38
Medlem
Frixys avatar
Det var något tjafs för inte så länge sedan gällande Bianca, jag minns inte ens vad det gällde. Av någon anledning så jag ett klipp där två tonårstjejer intervjuades och de fick frågan om ifall de såg Bianca som en förebild. Tror intervjuaren syftade mest på hur hon har gjort sig ett namn och lyckats, men svaret blev ”Ja, hon är verkligen en förebild, hon passar i allt!”

Hahaha, alltså, snacka om utseendefixering om det är efter utseende och hur man passar i olika kläder som man väljer sina förebilder. Tror att det bland yngre tjejer är lite hippt och coolt att följa Bianca och hänga med i hennes produktsläpp. Men vad vet en dinosaurie som jag, man säger säkert inte ens ”hippt” eller ”coolt” längre.
Citera
2024-08-01, 13:39
Medlem
Enligt en av mina kk så är det bättre kvalitet på Caia än andra smink hon testat.
Sen är hon bara 22 år och kanske inte testat allt vad vet jag.
Mina smink kunskaper är noll så jag går bara på hennes ord.
Citera
2024-08-01, 13:50
Medlem
Blanda i lite förbjudna PFAS ämnen verkar ju göra underverk...
Citera
2024-08-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ullwandstrasser
Enligt en av mina kk så är det bättre kvalitet på Caia än andra smink hon testat.
Sen är hon bara 22 år och kanske inte testat allt vad vet jag.
Mina smink kunskaper är noll så jag går bara på hennes ord.

Men Caia har aldrig nämnts i "bäst-i-test".

I ett TV-program så visade B. vad hon hade i sin handväska ("intressant" ..) Och hon hade en hel drös med smink som var andra välkända märken. Varför använde hon inte sitt eget?

Hon har även gjort reklam för någon ögonkräm som "skulle ta bort påsar under ögonen". Strax därefter så berättade hon att hon hade fått fillers för detta.

Trots att andra företag har varningar för vissa produkter för mycket unga personer, så har inte Caia det.
Senast redigerad av Newton555 2024-08-01 kl. 13:53.
Citera
2024-08-01, 15:22
Medlem
kalkryggars avatar
Jag vet inte om det stämmer men en tjej jag talat med som jobbar i smink-branschen säger att de inte gör sitt unika smink utan de köper från fabriker som masstillverkar smink och så skickar du din etikett som fabriken klistrar på burken.

Fabriken kan alltså tillverka 1000 st burkar med Caias etikett. Sen byter fabriken etikettrulle till någon annan. Det kan vara någon matkedja från England som ska ha 5000 st burkar av exakt samma produkt.

Saken är den att Caia kan ha en prislapp på 850 kr burken medans den engelska matkedjan säljer den som tillfälligt parti för 40 kr burken.

Nu vet jag inte om det stämmer så därför undrar jag om någon här känner till om det är så eller inte?

Det är ganska vanlig grej och när ni köper från mindre märken eller mer privatpersoner *som har sin egna produktlinje* så kan ni räkna med att det är såna massproducerade produkter. En kvinna från Göteborg blev typ avslöjad med att göra så för 4-5 år sen. Det startades trådar om det här på Flashback men de försvann och verkade förbjudet att skriva om just henne här. Så jag nämner inga namn.
Citera
2024-08-01, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
bara det faktum att kvinnor lägger så mycket pengar/tid på smink visar ju att dom är att betrakta som mindre vetande, när dom slutar med detta så kanske vi kan tillåta att ge dom rösträtt och börja ta dom på allvar.
Tror det kan vara lite som en daglig ritual att ta av och på det där. Är nog inte helt dumt, medan vi män ligger i soffan och onanerar hela dagarna.
Citera
2024-08-01, 15:30
Medlem
Kalopskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Det måste alltså vara en överlägsen produkt på sminkmarknaden. Vad är det som gör CAIA cosmetics till ett överlägset smink?

Nej, det är bara marknadsföring. Jag känner ingen över ca. 20 års ålder som använder märket, men har hört att det är ganska poppis bland tonåringar. Det är väl den moderna versionen av såna här.
Citera
2024-08-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag vet inte om det stämmer men en tjej jag talat med som jobbar i smink-branschen säger att de inte gör sitt unika smink utan de köper från fabriker som masstillverkar smink och så skickar du din etikett som fabriken klistrar på burken.

Fabriken kan alltså tillverka 1000 st burkar med Caias etikett. Sen byter fabriken etikettrulle till någon annan. Det kan vara någon matkedja från England som ska ha 5000 st burkar av exakt samma produkt.

Saken är den att Caia kan ha en prislapp på 850 kr burken medans den engelska matkedjan säljer den som tillfälligt parti för 40 kr burken.

Nu vet jag inte om det stämmer så därför undrar jag om någon här känner till om det är så eller inte?

Det är ganska vanlig grej och när ni köper från mindre märken eller mer privatpersoner *som har sin egna produktlinje* så kan ni räkna med att det är såna massproducerade produkter. En kvinna från Göteborg blev typ avslöjad med att göra så för 4-5 år sen. Det startades trådar om det här på Flashback men de försvann och verkade förbjudet att skriva om just henne här. Så jag nämner inga namn.

Men ändå fanns det ju jättar inom smink innan caia som måste gjort samma sak typ loreal eller vad all den skiten heter. Halva åhlens city är ju fylld med massa sminkmärken. Det var ju inte liksom så att caia uppfann sminket. Ändå har verkligen alla tjejer just det sminket.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in