Citat:
Att licenstillverka produkter till bolag som sedan säljer dem under eget varumärke är sedan gammalt. Det har jag varit inblandad i från mitten på 90-talet i olika länder runt om i världen. Oftast är specifikationen, designen eller receptet på det man licenstillverkar unikt för kunden och exklusivt för just den kunden. Att olika batteriprodukter tillverkas till olika kunder hos samma tillverkare är alltså inget konstigt. Jag tror inte innehållet i de olika produkterna är samma. Jag kan Ikeas batteri och vet att deras innehåll är sämre än tex. jämförbara Samsung.
Hur sminkbranchen ser ut kan jag inget om. Men med de tester som förekommer i dagens samhälle, där många inte har något mot att avslöja Caia som bluff, tvivlar jag på att innehållet är exakt samma som i en burk för 40:-. Dyrt, miljöovänligt, överprisat, fåfängt och inte värt pengarna jämfört med billigare tror jag mer på.
Hur sminkbranchen ser ut kan jag inget om. Men med de tester som förekommer i dagens samhälle, där många inte har något mot att avslöja Caia som bluff, tvivlar jag på att innehållet är exakt samma som i en burk för 40:-. Dyrt, miljöovänligt, överprisat, fåfängt och inte värt pengarna jämfört med billigare tror jag mer på.
Bedrev e-handel för ett antal år sedan.
Dyrare läppstift kostade 23 kr/ st att köpa in
Loreal, Maybeline och liknande 6-12 kr/st
Det var de priser jag som total nobody kunde få av grossist.
Vad är då priset för de som köper tusentals utan mellanhand?
Vad gällde parfym så tillverkades de flesta produkter oavsett märke av antingen InterPerfumes eller Coty.
Lindex och dåvarande statusmärket Jörn Borg tillverkade exakt likadana varor men BB kostade tre gånger så mycket.