2024-08-03, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Att licenstillverka produkter till bolag som sedan säljer dem under eget varumärke är sedan gammalt. Det har jag varit inblandad i från mitten på 90-talet i olika länder runt om i världen. Oftast är specifikationen, designen eller receptet på det man licenstillverkar unikt för kunden och exklusivt för just den kunden. Att olika batteriprodukter tillverkas till olika kunder hos samma tillverkare är alltså inget konstigt. Jag tror inte innehållet i de olika produkterna är samma. Jag kan Ikeas batteri och vet att deras innehåll är sämre än tex. jämförbara Samsung.
Hur sminkbranchen ser ut kan jag inget om. Men med de tester som förekommer i dagens samhälle, där många inte har något mot att avslöja Caia som bluff, tvivlar jag på att innehållet är exakt samma som i en burk för 40:-. Dyrt, miljöovänligt, överprisat, fåfängt och inte värt pengarna jämfört med billigare tror jag mer på.

Bedrev e-handel för ett antal år sedan.

Dyrare läppstift kostade 23 kr/ st att köpa in

Loreal, Maybeline och liknande 6-12 kr/st

Det var de priser jag som total nobody kunde få av grossist.

Vad är då priset för de som köper tusentals utan mellanhand?

Vad gällde parfym så tillverkades de flesta produkter oavsett märke av antingen InterPerfumes eller Coty.

Lindex och dåvarande statusmärket Jörn Borg tillverkade exakt likadana varor men BB kostade tre gånger så mycket.
Citera
2024-08-11, 16:57
Bannlyst
Man får väl vad man betalar för.

Ja sedan verkar unga tjejer ha en överdriven fixering kring kändisar. Har aldrig fungerat så själv, så kan verkligen inte uttala mig mer kring det. Men det var en tjej som gjorde en video om CAIAs ögonskuggor där hon inte gav dem en så bra recension. Tydligen fick hon väldigt mycket mothugg för det
Citera
2026-09-26, 22:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Fanny Jooste beställde en vit necessär från en kinesisk e-handelsplattform.

”CAIA” stod det på den, när den damp ner i brevlådan ett par dagar senare.

– När jag öppnade mitt paket reagerade jag direkt på hur otroligt lik necessären var den jag hade sett i kalendern.
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fannys-forvaning-over-necessaren-fran-caia/

Det är samma skit. Av samma fabrik i Kina. Att det är en sådan hyp med detta med Caia är ju bara beroende på marknadsföring. Att de alltså kan köpa skit från Kina och bara skriva Caia och ha en vinstmarginal på flera hundra procent...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in