Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Och skulle ”du låter som Donald Trump” fällas i en omröstning hade jag ätit upp farsans hatt.
Det finns flera anledningar till att det konsekvent blir fel när moderatorer är i farten. Den främsta anledningen är som jag nämnde de uppenbart konstruerade reglerna som gör det möjligt för en moderator att bete sig precis hur illa som helst och att godtyckligt bedöma vad de vill - och att de i många fall dessutom gör det.
Illa skrivna regler är ingen bra utgångspunkt. En rekryteringsmodell som i många fall slutar med att en moderator hamnar i en situation där hen erbjuds möjligheten att påverka en diskussion åt ena eller andra hållet. Det här har jag fått stifta bekantskap med ett par gånger och kan bara konstatera att det finns personer som aldrig skulle blivit moderator.
När det sitter moderatorer och kallar folk för idioter enbart på grund av skilda åsikter, och sedan stampar takten när andra begår övertramp efter övertramp så länge mottagaren är just den personen blir det hela parodi, och det finns en anledning till att många menar att Flashback har forumvärldens absolut sämsta moderering och dessutom anses vara den värsta kloaken på Internet - det är på grund av de dåligt skrivna reglerna och den godtyckliga modereringen.
Man behöver inte rösta om sådana enkla saker som "Är det du som är Karin Söder" eller "Vad jobbar du med?", det här fattar vem som helst med lite snusförnuft. att det inte är något brott mott 1.06. Och vem som helst fattar att i en diskussion om vaccin blir det ett regelbrott att säga:
Citat:
"Du är en tjock myndighetsperson med diabetes som har betalt för att posta här
...
Kom det fram något kul på fikarasten på myndigheten idag? Jag antar att ni diskuterade problemet med att moderna stoppades för unga? Det gör ju ert jobb lite svårare när ni försöker hävda att vaccinen är så ofarliga. Lite Pandemrix-repris, man har varit för oförsiktiga än en gång med vaccin."
Men moderatorerna menar naturligtvis att det inte är något brott eftersom man inte nämner arbetsplatsen med namn. De kanske menar att myndigheten där jag påstås arbeta skulle vara Trafiksäkerhetsverket, och att det var TSV som stoppade Modernas vaccin?
Att någon skulle sitta och försvara den typen av trams gör bara att saken blir i det närmaste absurd och bekräftar bara vad jag redan tidigare sagt:
Moderatorerna på FB är fullständigt odugliga, de saknar förmåga att tillämpa dåligt skrivna regler och har inga som helst planer på att lyssna på kritik eller inse att de gör fel.
Ni är ett stort gapskratt. helt enkelt. Sorry att jag är den som drar av plåstret på illusionen.