Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-07, 00:01
Medlem
badbollen3s avatar
Ingen av kandidaterna berättar ju inte vad de vill göra, eller varför de vill bli president. De kastar gärna skit på varandra och klär sig i offerkoftor.

Skulle säga att valet redan är avgjort, bara att vi inte vet resultatet. De "oberoende" har ju säkerligen redan bestämt sig och kommer inte att byta kandidat. Jag är säker på att ingen av dem kommer att locka/vinna nya väljare under/efter debatten.

Båda har ju problem, Harris har ju varit VP och belastas därmed för Bidens politik. Vidare har hon mörkat hans mentala hälsa och kapacitet. Samt att man låter honom sitta kvar nu. Lägg till kriget i gaza på det. Inte för att de kommer att rösta Trump, men de kan nog låta bli att rösta.

Trump då? Han har åtal hängande över sig. Han är dömd, men inväntar straff. Han har heller inget budskap. 2016 hade han muren. Men ingenting nu. Hans egna mentala hälsa börjar ifrågasättas. Dessutom så gör han (just nu) ett halvhjärtat försök att vara mindre kontroversiell. Det gillar inte hans bas och tveksamt om han vinner nya väljare på det.

Jag hoppas på rejäl pajkastning från bägge läger och att det blir bra one liners. För några besked kommer vi inte att få.
Citera
2024-09-07, 01:40
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Skulle säga att valet redan är avgjort, bara att vi inte vet resultatet. De "oberoende" har ju säkerligen redan bestämt sig och kommer inte att byta kandidat. Jag är säker på att ingen av dem kommer att locka/vinna nya väljare under/efter debatten.
Stämmer icke. Det är snarare så att (oväntat) många är villiga att flippa i år. Jag spekulerar att allmänhetens nyvunna öppenhet för information är negativt för Trump...men det är som sagt spekulationer och inget jag skulle rekommendera trumpnissar att satsa sitt ekonomiska bistånd på.
(FB) Harris vs. Trump: opinionsundersökningar
Citera
2024-09-07, 11:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Debatten kommer att direktsändas i SVT den 11 september med början kl 02:55 svensk tid.

https://www.svtplay.se/video/jXvb12Z/svt-nyheter-direkt/debatt-kamala-harris-och-donald-trump
Tack, 👍.

Hade dock gärna sett oreglerade mikrofoner men får gilla läget.
Trump kanske skriker som en gris och nån läppläsare kan återge vad han sa dess emellan.
Analyserna efteråt kommer bli minst lika intressanta.
Citera
2024-09-07, 17:13
Medlem
Vem tror ni vinner debatten nu på tisdag?
Citera
2024-09-07, 17:45
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badbollen3
Ingen av kandidaterna berättar ju inte vad de vill göra, eller varför de vill bli president. De kastar gärna skit på varandra och klär sig i offerkoftor.

Båda har ju problem, Harris har ju varit VP och belastas därmed för Bidens politik. Vidare har hon mörkat hans mentala hälsa och kapacitet. Samt att man låter honom sitta kvar nu. Lägg till kriget i gaza på det. Inte för att de kommer att rösta Trump, men de kan nog låta bli att rösta.

Trump då? Han har åtal hängande över sig. Han är dömd, men inväntar straff. Han har heller inget budskap. 2016 hade han muren. Men ingenting nu. Hans egna mentala hälsa börjar ifrågasättas. Dessutom så gör han (just nu) ett halvhjärtat försök att vara mindre kontroversiell. Det gillar inte hans bas och tveksamt om han vinner nya väljare på det.

Jag hoppas på rejäl pajkastning från bägge läger och att det blir bra one liners. För några besked kommer vi inte att få.
Vilket trams. Trump är extremt öppen med vad han vill göra. Kamalas politik är ett totalt mysterium. Kolla deras hemsidor. På Kamalas finns det fortfarande inte ett ord om hennes policys. På Trumps finns det spaltkilometer.
Citera
2024-09-07, 17:47
Medlem
I och med den första presidentvalsdebatten mellan Harris och Trump så börjar allt fler republikaner att oroa sig för Trumps temperament eftersom Harris kommer att försöka provocera honom till att bli väldigt arg.
https://www.politico.com/news/2024/09/07/trump-allies-debate-fears-00177809
Citera
2024-09-07, 17:48
Medlem
Reimers avatar
Trumps rådgivare inför debatten mot Kamala Harris vädrar lite oro för Donald Trumps humör.

Citat:
Rådgivare och seniora republikaner har i veckor uppmanat Trump att fokusera på att kritisera Kamala Harris politik – inte hennes personliga drag. Trots det fortsätter den tidigare presidenten att signalera att han inte kommer dra sig undan personliga påhopp.

– Jag antar att hon kommer att vara väldigt, väldigt aggressiv, och hon kommer att försöka provocera honom till att bli väldigt arg, och hon kommer att bli personlig och försöka förminska honom, säger Newt Gingrich, tidigare talman i representanthuset.

– Jag tror, och hoppas, att han i stället kommer att vara en person som har varit en riktig president – medan hon har varit en slags halv vicepresident, säger han.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/republikanska-oron-for-trump-jag-ber/
Citera
2024-09-07, 17:51
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Vem tror ni vinner debatten nu på tisdag?
Trump by murder. Kamala är en av USA:s absolut sämsta debattörer. Trump är en av de bättre. De avstängda mikrofonerna är helt till Trumps fördel, Kamala kommer att ostört få linda in sig i obegripliga ordsallader utan att Trump riskerar avbryta henne från att hänga sig i det egna repet.

Kamala kan ingenting alls om ekonomi och utrikespolitik och det märks när hon talar. Hon har ett katastrofalt trackrecord medan Trump har ett bra sådant. Det enda Trump behöver göra är att jämföra sitt eget presidentskap med Biden-Harrisregimens och hamra in vad han vill göra med ekonomin, gränsen, fetanylkrisen och utrikespolitiken.
Citera
2024-09-07, 17:56
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trumps rådgivare inför debatten mot Kamala Harris vädrar lite oro för Donald Trumps humör.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/republikanska-oron-for-trump-jag-ber/
Absolut, detta är den stora oron. Hela Kamala är fejk som människa men att raljera över detta gynnar absolut inte Trump i nuläget. Vi bör dock komma ihåg att samtliga av hans rådgivare redan har förklarat detta för Trump och att Trump i debatten mot Biden var oerhört disciplinerad. De avstängda mikrofonerna mellan talartid är en stor bonus för Trump ifall självkontrollen är dålig.

Intellektuellt sett befinner sig Kamala på ungefär samma (kanske något högre) nivå än Biden sedan denne drabbades av Parkinson så Trump vet exakt vad som väntar.
Citera
2024-09-07, 18:00
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Absolut, detta är den stora oron. Hela Kamala är fejk som människa men att raljera över detta gynnar absolut inte Trump i nuläget. Vi bör dock komma ihåg att samtliga av hans rådgivare redan har förklarat detta för Trump och att Trump i debatten mot Biden var oerhört disciplinerad. De avstängda mikrofonerna mellan talartid är en stor bonus för Trump ifall självkontrollen är dålig.

Intellektuellt sett befinner sig Kamala på ungefär samma (kanske något högre) nivå än Biden sedan denne drabbades av Parkinson så Trump vet exakt vad som väntar.

Tror som du, om Trump kan hålla sig lugn så kommer Kamala Harris hänga sig själv i det rep av ordsallad som hon kommer att prestera, Trump måste ha lite is i magen och ge henne tid att göra bort sig.
Citera
2024-09-07, 18:08
Medlem
LadyMcJill-Phds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Tror som du, om Trump kan hålla sig lugn så kommer Kamala Harris hänga sig själv i det rep av ordsallad som hon kommer att prestera, Trump måste ha lite is i magen och ge henne tid att göra bort sig.
Det enda som talar mot Trump är han kan vara ur psykisk balans efter mordförsöket. Men med avstängda mikrofoner mellan varven undrar man hur i helvete demokraterna tänker sig att den imbecille Kamala skulle lyckas få den erfarne, mycket smartare och snabbtänkte Trump ur fattning.
Citera
2024-09-07, 18:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMcJill-Phd
Det enda som talar mot Trump är han kan vara ur psykisk balans efter mordförsöket. Men med avstängda mikrofoner mellan varven undrar man hur i helvete demokraterna tänker sig att den imbecille Kamala skulle lyckas få den erfarne, mycket smartare och snabbtänkte Trump ur fattning.

Tycker inte att han har verkat så värst ur balans efter mordförsöket men det kan ju vara en mask han har, hur Trump verkligen mår lär vi aldrig få veta.

Hur som haver det ska bli spännande att läsa vad media skriver efter debatten, oavsett hur usel Kamala Harris kommer att vara så kommer de ju att försöka höja henne till skyarna men jag tror att de kommer att misslyckas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in