Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-07-31, 22:38
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Harris adresserar Trumps påhopp och att han fegade ut debatten.

https://youtube.com/watch?v=l5ELqKywDWA&pp=ygUNSGFycmlzIGRlYmF0ZQ%3D%3 D

Har svårt att se henne förlora detta val.

Hon kommer att äta upp honom. Och han kommer att göra sig till totalt åtlöje.
Citera
2024-07-31, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Harris adresserar Trumps påhopp och att han fegade ut debatten.

https://youtube.com/watch?v=l5ELqKywDWA&pp=ygUNSGFycmlzIGRlYmF0ZQ%3D%3 D

Har svårt att se henne förlora detta val.

Taktiskt skickligt. Jag är än så länge mycket imponerad över hur Harris-kampanjen och Demokraterna har förvaltat situationen som uppstod med Bidens avhopp. Det här såg jag absolut inte komma.

Men den intressanta frågan nu är om Trumps förstånd eller ego får överhanden. Hans rådgivare kämpar sannolikt febrilt för att undvika en debatt, men historiskt har ju förståndet inte alltid varit hans starka sida…
Citera
2024-08-01, 00:18
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Hon kommer att äta upp honom. Och han kommer att göra sig till totalt åtlöje.
Det gjorde han redan idag inför förbundet för svarta journalister: Total härdsmälta! (som hans kampanj avbröt och släpade ut honom ifrån)
https://www.youtube.com/live/jgod-nqFEEc
Donald Trump takes questions at NABJ conference | Full Conference
Och Harris kampanj hånar honom nu för att han inte vågar ställa upp på debatten:
https://us.v-cdn.net/cdn-cgi/image/fit=scale-down,width=1600/https://us.v-cdn.net/5018289/uploads/editor/wn/d59rto6n1qfr.jpeg
Statement on Donald Trump showing exactly who he is at NABJ
"Today's tirade is simply a taste of the chaos and division that has been a hallmark of Trump's MAGA rallies this entire campaign. It's also exactly what the American people will see from across the debate stage as Vice President Harris offers a vision of opportunity and freedom for all Americans. All Donald Trump needs to do is stop playing games and actually show up to the debate on September 10."
Bli kallad fegis av ett fruntimmer: Det där är sånt man vet att han sitter uppe på nätterna och gnisslar tänder över!
Citera
2024-08-01, 12:20
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
LOL.. är det där din summerade kritik mot Kamala?

Stackare...
Nej det är inte min summerade kritik mot Kamala. Det är ett urval klipp som visar att hon ofta gör bort sig och inte är ett presidentämne.

Nej det är inte synd om mig. Jag tror på Trump och han kommer att vinna mot Kamala.
Citera
2024-08-01, 12:58
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Nej det är inte min summerade kritik mot Kamala. Det är ett urval klipp som visar att hon ofta gör bort sig och inte är ett presidentämne.

Nej det är inte synd om mig. Jag tror på Trump och han kommer att vinna mot Kamala.

Bortsett fåniga klipp där man utomordentligt barnsligt och efterblivet attackerar hennes sätt att skratta, så innehöll listan två klipp på ytterst korta sekvenser där hon pladdrade lite. Är det svårt att hitta hos politiker som håller tal var och varannan dag?

Och baserat på det tycker du att "hon gör bort sig ofta" och är inte ett "presidentämne"?

😀🤣😂

Som sagt.. stackare. Eller är du 12 år?

Jag förstår att du tror på clownen.
Citera
2024-08-01, 14:26
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Bortsett fåniga klipp där man utomordentligt barnsligt och efterblivet attackerar hennes sätt att skratta, så innehöll listan två klipp på ytterst korta sekvenser där hon pladdrade lite. Är det svårt att hitta hos politiker som håller tal var och varannan dag?

Och baserat på det tycker du att "hon gör bort sig ofta" och är inte ett "presidentämne"?

Som sagt.. stackare. Eller är du 12 år?

Jag förstår att du tror på clownen.
Så vad är ditt bevis för att hon inte är en skrattande fumlande word-salad-woke-abort-person? Som jag har sett 100 gånger på youtube och även du 10 gånger nu.

Länka en film där hon gör något bra?...
Citera
2024-08-01, 22:56
Medlem
0rganets avatar
Sekteristen Charlie Kirk inser vilken total flopp Gamle Donalds korta debatt igår var och nu vill se TRE town hall debatter mellan Gamle Donald Och Harris!

https://pbs.twimg.com/media/GT7GbgDWcAAT0-t?format=jpg&name=900x900

Desperationen är massiv i sekten! Dags för dem att dricka deras cool aid..

Citera
2024-08-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Sekteristen Charlie Kirk inser vilken total flopp Gamle Donalds korta debatt igår var och nu vill se TRE town hall debatter mellan Gamle Donald Och Harris!

https://pbs.twimg.com/media/GT7GbgDWcAAT0-t?format=jpg&name=900x900

Desperationen är massiv i sekten! Dags för dem att dricka deras cool aid..

Hur går ordspråket nu igen? Hybris leder alltid till undergång?

Med risk att låta lite högtravande är det uppenbart strategiskt klokt för Trump-kampanjen att undvika debatter mot Harris. Anledningen att Trump inte gjort bort sig fullständigt i debatt hittills har varit motståndet.

Dels har vi Clinton, som såg debatterna som ett nödvändigt ont att ta sig genom och inte trodde Trump hade någon reell chans. Hon predikade därtill ”when they go low, we go high” och undvek personliga attacker. Dels har vi Biden som onekligen har sina glansdagar bakom sig som debattör.

Man kan ifrågasätta hur skicklig Harris är som debattör, och hon tillhör absolut inte toppskiktet inom demokraterna i denna kategori. Men Trump kommer att möta ett helt annat motstånd än han är van vid. Handskarna är av och det är tydligt att Harris-kampanjen inte drar sig för att angripa och förlöjliga de grodor som Trump oundvikligen kommer att bjuda på. Något som Trump-kampanjen hittills inte vetat hur de ska hantera. Därtill är det skillnad på hur en slipad politisk kampanj hanterar saker, och hur Trump (som är känd för att avvika från talepunkter och manus) hanterar saker. Risken för rejäla klavertramp är hög.

Trumps stora problem här är dels hans ego, om han klarar av att kallas svag för att hans undviker debatter. Dels den bild hans följare har av honom som oslagbar, varför det blir svårt att motivera att han inte vill debattera. Uttalandet från Kirk är väl ett utmärkt exempel på att hans följares bild av hans förmåga kanske inte riktigt återspeglar verkligheten.
Citera
2024-08-02, 00:25
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Hur går ordspråket nu igen? Hybris leder alltid till undergång?

Med risk att låta lite högtravande är det uppenbart strategiskt klokt för Trump-kampanjen att undvika debatter mot Harris. Anledningen att Trump inte gjort bort sig fullständigt i debatt hittills har varit motståndet.

Dels har vi Clinton, som såg debatterna som ett nödvändigt ont att ta sig genom och inte trodde Trump hade någon reell chans. Hon predikade därtill ”when they go low, we go high” och undvek personliga attacker. Dels har vi Biden som onekligen har sina glansdagar bakom sig som debattör.

Man kan ifrågasätta hur skicklig Harris är som debattör, och hon tillhör absolut inte toppskiktet inom demokraterna i denna kategori. Men Trump kommer att möta ett helt annat motstånd än han är van vid. Handskarna är av och det är tydligt att Harris-kampanjen inte drar sig för att angripa och förlöjliga de grodor som Trump oundvikligen kommer att bjuda på. Något som Trump-kampanjen hittills inte vetat hur de ska hantera. Därtill är det skillnad på hur en slipad politisk kampanj hanterar saker, och hur Trump (som är känd för att avvika från talepunkter och manus) hanterar saker. Risken för rejäla klavertramp är hög.

Trumps stora problem här är dels hans ego, om han klarar av att kallas svag för att hans undviker debatter. Dels den bild hans följare har av honom som oslagbar, varför det blir svårt att motivera att han inte vill debattera. Uttalandet från Kirk är väl ett utmärkt exempel på att hans följares bild av hans förmåga kanske inte riktigt återspeglar verkligheten.

Håller inte med dig om att Donald ska undvika debatterna mot Harris. Det är hans enda chans nu att vända vad alla tycker om gamle Donald just nu.

Vem vinner mellan Harris och Gamle Donald? Tja Donald förlorade rätt stort mot Hillary tills han började med fusk och lugnade ner sig.

Att Donald skulle vara lugn och sansad numera är uteslutet då Donald fallit för sin egen storhet att han kan inte se det som något bra för honom.

Harris gör 5-0 på Donalds svamlade om vind, elektricitet och JAWS!

Citera
2024-08-02, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Håller inte med dig om att Donald ska undvika debatterna mot Harris. Det är hans enda chans nu att vända vad alla tycker om gamle Donald just nu.

Vem vinner mellan Harris och Gamle Donald? Tja Donald förlorade rätt stort mot Hillary tills han började med fusk och lugnade ner sig.

Att Donald skulle vara lugn och sansad numera är uteslutet då Donald fallit för sin egen storhet att han kan inte se det som något bra för honom.

Harris gör 5-0 på Donalds svamlade om vind, elektricitet och JAWS!

Nja, tror nog Trump och Trump-kampanjen rent taktiskt bör avstå från debatter. Ser inte hur en debatt över huvud taget skulle kunna vara gynnsamt för Trump-kampanjen, annat än för att stärka Trumps ego.

Lyckas man inte ens genomföra en diskussion med en journalist (oaktat vad man anser om opartiskheten) utan att göra bort sig fullständigt så bör man undvika en politisk debatt.

Frågan är dock om Trump har sinnesnärvaro nog för att inte debattera. Jag är tveksam, och sannolikt kommer vi få se åtminstone en debatt.
Citera
2024-08-02, 00:51
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nja, tror nog Trump och Trump-kampanjen rent taktiskt bör avstå från debatter. Ser inte hur en debatt över huvud taget skulle kunna vara gynnsamt för Trump-kampanjen, annat än för att stärka Trumps ego.

Lyckas man inte ens genomföra en diskussion med en journalist (oaktat vad man anser om opartiskheten) utan att göra bort sig fullständigt så bör man undvika en politisk debatt.

Frågan är dock om Trump har sinnesnärvaro nog för att inte debattera. Jag är tveksam, och sannolikt kommer vi få se åtminstone en debatt.

Jag undrar hur länge denna spiral neråt för Donald kan fortsätta och de kan ju inte göra en Joe! och dumpa Donald och sätta in Vance.

En debatt kan ändra spiralen för Donald. men annat kan också.. Men jag ser inte några delar med Harris som är jätte upprörande (vilket få politiker har) och det är därför de samlar halmstrån nu.

Tänk om de hade en politik och ide om framtiden istället?

Citera
2024-08-02, 15:22
Avslutad
Harris har dragit in över 300 miljoner $ sedan hon blev presidentkandidat. Dubbelt så mycket som Trump fick in under samma period.

Citat:
Kamala Harris’s campaign has brought in a staggering $310m in July, more than double the $137m that Donald Trump’s campaign raised last month, according to a new report.

https://www.theguardian.com/us-news/live/2024/aug/02/harris-trump-election-campaign-fundraising-updates

Det känns som att luften gått ur Trump-kampanjen. Jag börjar luta åt att Harris faktiskt tar hem detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in