Resultat: Vem tror ni vinner debatten i natt eller blir det ingen skillnad alls.
Trump vinner bekvämt och lätt.
46,24%
461 röster
Harris vinner bekvämt och lätt.
33,00%
329 röster
Det hela var positivt eller urdåligt för båda så att ingen vinner alls.
20,76%
207 röster
2024-09-11, 16:57
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Kan någon ge mig vettiga anledningar till varför man vill rösta på Trump?
1a: rasist... men ingen vill erkänna det.
Citera
2024-09-11, 16:58
Medlem
Joeybananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Kreml
Det syns att maga är i fritt fall efter Trumps totala nederlag mot den unga skarpa Harris

Unga skarpa harris ahaha. Hon fick 1% i demokraternas senaste val. Bara popstjärnor som får miljoner i kickbacks ger henne sitt stöd, Och trögfattade svenskar köper det ahahaha
Citera
2024-09-11, 16:59
Medlem
greyhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZenFinancier
Lyssna på den andra videon som jag länkade så får du höra hennes tankar.

Jag har redan kommenterar den också, men det verkar meningslöst eftersom du verkar ignorera när folk svarar och argumenterar mot det du tror är sanning.

Men bara så vi slipper upprepa samma sak om och om igen: hävdar du att Harris vill förbjuda rätten att bära vapen eller inte? För det är det hela diskussionen handlar om. Hävdar du istället att Harris vill skärpa vapenlagarna när det gäller vissa aspekter, så finns det inget att argumentera om längre.
Citera
2024-09-11, 17:03
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ja? Och?

Jag bad fortfarande om något helt annat än vad du gav mig

Hon pratar inte om vapenförbud där heller. Är det nånting som hindrar dig från att förstå vad det är som efterfrågas?
Du verkar fortfarande inte ha förstått det. Men fortsätt med ditt lol hit och dit utan argument så visar du dig bara omogen och korkad.

Vad av "man måste börja någonstans" förstår du inte? Trump har väl inte påstått att Harris redan har infört ett vapenförbud, har han?
Citera
2024-09-11, 17:04
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Med tanke på hennes ålder och yrke borde hon ägt rummet, det gjorde hon aldrig. Hon bara stod och låtsasflinade likt en dum Kamel, precis som Hilary gjorde. Hon var alltid två på bollen, anpassade sig efter honom och lyckades inte utnyttja alla de ganska skeva utspel Trump kommit med, eller utspel som uppfattats som skeva. Vissa av de är sanna, vissa är det inte.

Men hon borde gjort det betydligt bättre utefter förutsättningarna. Detta visar att hon inte passar att leda landet. Hon är svag och ska på sin höjd vara rådgivare. Kina och Ryssland kommer skratta om hon vinner.

Exakt, hon satt väl ribban och Trump anpassade sig, hennes flin är bara för mycket.
Sen så klart tjatigt medvTrumps rundgång hela tiden, dålig debatt överlag...
Citera
2024-09-11, 17:05
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
1a: rasist... men ingen vill erkänna det.
Har hört Trump blivit kallad rasist i 10år men aldrig någonsin sett ett enda argument för det. Så kom gärna med några?

Förutom att han och varenda politiker nämner ras hela tiden. Eller ja varenda amerikan öht. Men det är ju inget specifikt för just Trump (som ju mest skryter om hur bra han gjort det för svarta osv.)
Citera
2024-09-11, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Som vanligt med svagbegåvade så skjuter ni budbäraren. Det är helt irrelevant vem som är bakom kontot. Det finns en video där Kamala med egna ord säger vad hennes agenda rörande vapen är.
Som vanligt är det svagbegåvade som inte tar reda på vad frågan var till det svar som de övertygat lägger upp videos på över internet. Inse att ni blir hjärntvättade och se debatten och de faktiska svaren som togs upp där.
Citera
2024-09-11, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Har hört Trump blivit kallad rasist i 10år men aldrig någonsin sett ett enda argument för det. Så kom gärna med några?

Förutom att han och varenda politiker nämner ras hela tiden. Eller ja varenda amerikan öht. Men det är ju inget specifikt för just Trump (som ju mest skryter om hur bra han gjort det för svarta osv.)

Det är samma retorik som mot SD. Samma med debattledare som går in mitt under debatten och påstår att Trump har fel, precis det SVT gjorde mot Jimmie i valdebatten. Samma vänstervridna MSM som är med och debatterar i den debatt de ska moderera.
Citera
2024-09-11, 17:09
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond123
Trump är ingen idiot och är väldigt kompetent. Han gör ingenting utan att det ligger något bakom och dessutom har han en plan framåt till skillnad mot Harris.
Om man ska vara lite konspiratorisk så är det lite märkligt att Putin håller på Harris och Trump är väldigt låg i debatten mot Harris och ger sken av att inte vilja konfrontera henne.

Donald Trump är oerhört inkompetent och hans enda agenda är och har alltid varit Donald Trump.

Om han verkade låg i debatten så beror det på att han fått uttryckliga instruktioner att hålla sig till sakfrågor i stället för personangrepp, galna konspirationsteorier och lättkontrollerade lögner. Och då blir det ju inte särskilt mycket kvar av hans argument.

Republikanernas rådgivare vet att han är sin egen värsta fiende, och de lyckades väl inte riktigt hålla honom i styr nu heller utan det blev husdjursätande immigranter, mord på nyfödda och sånt. De trogna MAGA-skarorna köper allt sånt, men som opinionsläget är behöver han övertyga även tveksamma väljare.
Citera
2024-09-11, 17:12
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Trump har väl inte påstått att Harris redan har infört ett vapenförbud, har han?

Nej, han sa att hon SKULLE GÖRA DET om blev vald, att hon skulle "TA ALLAS VAPEN". Och ZenFinancier påstod att han hört henne säga det i närtid. Så jag bad om belägg och har fortfarande inte fått något. Och mitt i detta kommer du med ditt fåniga trams om något helt annat
Citera
2024-09-11, 17:13
Medlem
Lao Tzus avatar
Vet inte om fler än jag såg den där nätpollen efter debatten. Men 60 % ansåg att kamala vann, 20 % att Trump vann och 10% att Biden hade vunnit om han varit med. 10 % var osäkra.

Ser mörkt ut för mannen som rekommenderade blekmedel mot covid.
Citera
2024-09-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Enligt vilka kommentarer? Inte på Twitter i alla fall

Intressant också att Truth Social störtdyker idag efter debatten med hela 15%, är lägre idag än vad det någonsin har varit

1. På twitter är det tydligt att Trump vann debatten.

2. Det där är bara demokratiska drönarkonton som de brukar för att försöka manipulera webben.

3. Jag har Truth konto och dronedetection program. Det tar mindre än en sekund att avgöra ifall ett konto är ett drönarkonto.

4. Så du impar inte på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in