Citat:
Ursprungligen postat av
1891-019
Enligt filmerna från TikTok kontot (som är delat här i tråden tidigare) där en ”gemensam vän” till alla inblandade berättar sin version av allt som hänt uppfattar jag det som att BO inte blev lurad med nått ”pyjamasparty”, utan hon visste att det skulle vara fest med alkohol o grabbar som hon ”skulle till”. Det här med pyjamasparty va väl nått BO sa till sin mamma för i få åka! (naivt av BOs mamma att tro på såklart)
Även om hela skiten va en bluff så har BO medvetet ljugit för sin mamma om att hon skulle på nått oskyldigt pyjamasparty när det va fest med alkohol o grabbar hon trodde hon skulle till. Trots att hon inte kunde veta att hon skulle bli utsatt för misshandel/dödas så visste hon att en fest med alkohol va helt fel ställe för henne att vara på o emot alla regler som gällde från soc under tiden hon va hemma.
Men med BOs historia kan man omöjligt räkna med att hon ska klara av att undvika sådana situationer, det är ju väldokumenterat att hon vistas i destruktiva miljöer o bla därför behövt placeras.
Man kan heller inte räkna med att BOs mamma ska klara av att hålla sin dotter borta från skiten då hon inte klarat det tidigare o heller inte varit mamma på heltid på flera flera år. O definitivt inte varit tonårsmamma tidigare.
Nån hade väldig otur när dom tänkte o gjorde upp planeringen att BO skulle vara hemma dessa veckor.
Jag tror många gör misstaget och lägger en tolkning i just "
pyjamasparty". Det har så många olika betydelser för tonåringar, och för den enskilda individen också dessutom.
Pj-party är för många en sleepover, med tjejkompisar. Sen vad man gör på den är nog lika varierande som det finns sandkorn på stranden.
Och att utgå från att M*y* som gjort en massa inlägg på TT om att hon kände dem alla, att hon talar sanning... hon är uppenbarligen en ganska trasig ung tjej. Så ska vi blint förlita oss på att hon talar sanning för att hon gör videor om det på TT. Det är hennes sanning, eller sanningen som hon vill att hennes publik ska se.
Hon (M*y*) tar ju bort kommentarer från sina videor, varför gör hon det om hon nu är så transparent om vad som skett?
Hon påstår dessutom att hon sagt att "de andra" bara borde ge henne en örfil...
Jag vill påstå att om någon tror på att hon sa det är nog lika förvirrad som dessa barn troligen känt sig större delen av sina liv.
Varför skulle det anordnas en "träff" i en annan stad, för att de skulle ge henne en örfil?
Dessa barn har tydligen slagits och bråkat på hemmen redan, inklusive M*y* och BO.
Sen att det har antytts att både MGM1 och MGM2 har lite av en fixation med knivar... och tydligen brukar bära dem också.. Hmm, ja det låter exakt som personer som skulle ge någon en örfil...
Jag tror genuint att BO ville så gärna känna sig en del av något, så hon trodde att det skulle vara en sleepover, där hon kunde umgås med "vänner" som hon troligen inte helt kände sig säker med. Hon kanske valde att åka dit ändå för att hon var naiv och hade en förhoppning över att de kanske kunde bli riktiga vänner..
Men vem är jag att spekulera på vad går igenom huvudet på ett barn som haft hennes liv, och tydligen inte hade några riktiga vänner...
Oavsett, ja jag håller med dig att det har blivit otroligt fel. Jag personligen tycker att "systemet" (SOC/SIS osv) har en stor del i detta. Och då de bara är ett led i något ännu större, så är det någon man vill lägga skuld på så skulle jag att lägg skulden på vårt land.
Sverige är trasigt, och våra lagar och politiker prioriterar inte det som borde vara det viktigaste för oss. Våra barn.