Citat:
Ursprungligen postat av
Adu2024
Jag undrar varför ni lägger så mycket fokus på flickan, det är väl de som utfört brottet man ska fundera kring. Vad spelar det för roll vilket ursprung man har? Vad ska ni bry er om hur hon var klädd eller sminkad? Jag förstår inte hur ni är funtade. Ni som skriver allt detta måste ha stora problem själv. Vem har rätt att ta någon annans liv oavsett? Där är väl felet! Barnen som kan mörda någon där är problemet. Sluta upp att fokusera på flickan och hennes familj.
Jag kan inte tala för de som fokuserar på Emilia, men märker att det kommer upp funderingar om hur barn hamnar i en sådan utsatt situation som hon gjorde. Hon blev ju inte överfallen av en okänd gärningsman på gatan utan hon hade hamnat i mycket dåligt och farligt sällskap. Hennes mamma skrev i ett Facebookinlägg att Emilia vid fem års ålder hade hanterats av sociala myndigheter i fem år, d.v.s i hela sitt liv, och hon hade flyttats 10 gånger.
Jag har en ett år yngre dotter och blir bestört. Min dotter hade gått sönder inuti och slutat prata om hon hade haft en sådan rörig uppväxt. Och så slutade Emilias korta liv på det här sättet. Det är så oerhört tragiskt.
Varje barn som föds är en välsignelse och borde väökomnas och behandlas som sådana. De förtjänar trygghet, förutsägbarhet och stadiga relationer.
Jag tror att folk reagerar på att hon varit så utsatt sedan hon föddes.