2024-07-26, 10:17
Medlem
bits1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adu2024
Jag undrar varför ni lägger så mycket fokus på flickan, det är väl de som utfört brottet man ska fundera kring. Vad spelar det för roll vilket ursprung man har? Vad ska ni bry er om hur hon var klädd eller sminkad? Jag förstår inte hur ni är funtade. Ni som skriver allt detta måste ha stora problem själv. Vem har rätt att ta någon annans liv oavsett? Där är väl felet! Barnen som kan mörda någon där är problemet. Sluta upp att fokusera på flickan och hennes familj.

Jag kan inte tala för de som fokuserar på Emilia, men märker att det kommer upp funderingar om hur barn hamnar i en sådan utsatt situation som hon gjorde. Hon blev ju inte överfallen av en okänd gärningsman på gatan utan hon hade hamnat i mycket dåligt och farligt sällskap. Hennes mamma skrev i ett Facebookinlägg att Emilia vid fem års ålder hade hanterats av sociala myndigheter i fem år, d.v.s i hela sitt liv, och hon hade flyttats 10 gånger.

Jag har en ett år yngre dotter och blir bestört. Min dotter hade gått sönder inuti och slutat prata om hon hade haft en sådan rörig uppväxt. Och så slutade Emilias korta liv på det här sättet. Det är så oerhört tragiskt.

Varje barn som föds är en välsignelse och borde väökomnas och behandlas som sådana. De förtjänar trygghet, förutsägbarhet och stadiga relationer.

Jag tror att folk reagerar på att hon varit så utsatt sedan hon föddes.
Citera
2024-07-26, 10:18
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adu2024
Men vi är väl inga poliser, fine om de gör det för utredningens skull men här kanske det räcker nu. Ganska onödiga och mindre bra saker som skrivs.

Det är väl inte konstigt att vanligt folk vill tänka och analysera som polisen gör så det får du acceptera. Det är därför anhöriga får rådet att inte läsa här. Vet inte vad man gör på ett forum där yttrandefriheten är det mest viktiga om man inte kan tolerera att folk yttrar sig som de vill.
Citera
2024-07-26, 10:19
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Dessa handlingar är inte offentliga.

Domen är naturligtvis offentlig. Likaså är handlingarna till grund för domen offentliga, även om det mesta som framgår beläggs med sekretess.
Citera
2024-07-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isthedark
Ja dom flesta är ute i den åldern.
Att du inte fick de gör dins päron
Säger rött mycket hur efterblivna dom är.

Snarare säger det rätt så mycket av alla knarkare och soc-fall som samlas här på FB. De ”känner igen sig” i ett beteende och föräldraskap som inte är normalt.

12-åringar sover i sin säng klockan 3 på en lördagsnatt. De går inte ut ensamma gör att rasta en hund. Särskilt inte på ett område som är ”utsatt” enligt polisen.

14-åriga vilsna själar åker inte till pyjamasparty till andra sidan landet - särskilt inte när de har varit tvångsomhändertagna.

Du borde också ha gått i skola istället för att ränna runt på nätterna. Det du skrev var inte svenska.
Citera
2024-07-26, 10:21
Medlem
Framställan om förordnande av offentlig försvarare (Sekretess D)

https://gofile.io/d/B3T3fW

.
Citera
2024-07-26, 10:21
Medlem
En tredje person misstänks för inblandning.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...ndskronamordet
Citera
2024-07-26, 10:22
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt! Hon visste ingenting om dessa ”kompisar” alltså skulke en normal förälder inte ha tillåtit sin dotter åka på en övernattningsparty utan att veta ett skit om varken de andra ungarna eller deras föräldrar.

Men Anna och Emilias pappa har ju aldrig varit normala föräldrar med instinkt att skydda sina barn.
Exakt! Man låter ju inte en 14 åring åka för övernattning till någon man inte känner. Man bör ha kontakt med föräldrarna också. Plus att man har här kontakt under kvällen. Den här mamman har brustit. Såg att någon jämförde detta med fallet Adriana men det är något annat när ungen går ut mitt i natten utan föräldrarnas vetskap. Och dessutom blir skjuten av en total främling.
Citera
2024-07-26, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Det är ju ett givande och tagande med att uppfostra barn.
Det har framgått tidigare i tråden att flickan hade få vänner och att då bli medbjuden till någon man lärt känna en kortare tid tillbaka som man kanske blir glad över... ska man som förälder då aldrig någonsin släppa ut sitt barn? Det fungerar ju inte så.

Jag inser så klart att flickans uppväxt gjort att hon hamnat snett med placering osv, men att ansvaret för det här brottet måste läggas där det hör hemma. Hos tjejerna som tog livet av henne.

Det kunde verkligen vara vem som helst som råkar ut för grova brott. Eller ska vi kanske börja säga att Tove i Vetlanda också fick skylla sig själv för att hon gick med hem till en av tjejerna?
Du ska inte låta din 14-åriga SiS-dotter åka vind för våg på fest, nej. Vad fan är det för fel på er vänstermiffon? Är ni verkligen såhär dåliga föräldrar?
Citera
2024-07-26, 10:23
Medlem
Så vedervärdigt och sunkigt att sätta fokus på offret och offrets familj ur ett perspektiv som bottnar i att "det är deras eget fel" att flickan blivit mördad. Den typen av skuldbeläggande hör hemma på medeltiden! Jag skäms över att vara människa.
Citera
2024-07-26, 10:23
Medlem
meas19s avatar
Tre äldre greker som har ett företag för självhypnos bland annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Vad är det för folk Mel@k bor med i Helsingborg?
Citera
2024-07-26, 10:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Exakt! Hon visste ingenting om dessa ”kompisar” alltså skulke en normal förälder inte ha tillåtit sin dotter åka på en övernattningsparty utan att veta ett skit om varken de andra ungarna eller deras föräldrar.
Exakt!!!
Mina föräldrar släppte inte iväg mig på något utan att först tala med den/de vuxna som var ansvariga när jag var i den åldern. De ringde alltid och talade med den ansvarige för att kolla att de verkade vara vettiga människor.
Pyjamasparty som 14åring? Hade definitivt fått mina föräldrars alla larmklockor att ringa.
Citera
2024-07-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Tre äldre greker som har ett företag för självhypnos bland annat.
Där den ena har gått på livets hårda skola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in