2024-07-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naaaatta
För att hamna på SiS krävs mig veterligen ett LVU. Inte stött på att en SoL placerad suttit på SiS.
Så är det någon som testat att begära ut domen ifrån förvaltningsrätten angående LVU på den misstänka?

Helt rätt!
Har beställt se vad som kommer man brukar inte få allt men i bästa fall något.

Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Dessa handlingar är inte offentliga.

Många handlingar är offentliga jo.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Jag hade aldrig släppt iväg min 14åriga dotter 10 mil för ett pyjamasparty.
Är det en efterkonstruktion? Eller är morsan bara helt tappad.

Utan att vara så va, skulle jag gissa på det senare. Vem som helst med 2 hjärnceller innanför pannbenet förstår att det var något annat än ett pyjamasparty hon skulle på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Så vedervärdigt och sunkigt att sätta fokus på offret och offrets familj ur ett perspektiv som bottnar i att "det är deras eget fel" att flickan blivit mördad. Den typen av skuldbeläggande hör hemma på medeltiden! Jag skäms över att vara människa.
Håller helt med, så fruktansvärda människor är. Totalt hjärtlösa.
Citera
2024-07-26, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Fast skärpning nu, nu har det börjat spåra ur. Absolut att man kan vara nyfiken på dom inblandade men att smutskasta BO och hennes familj när DOM är offer när man istället borde fokusera på MÖRDARNA och vilka dom är

Förnedra BO och kalla henne allt möjligt när hon redan är i graven medan mördarna fortsätter sitt liv som vanligt och ingen diskuterar dom istället fokuserar man på att smutskasta BO som om hon vore GM
Mördarna fortsätter "sitt liv som vanligt"?
Vad menar du? De misstänkta är väl under förhör, m m?
Citera
2024-07-26, 10:27
Medlem
iflys avatar
Var BO kristen? MGM muslimer?
Citera
2024-07-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Så vedervärdigt och sunkigt att sätta fokus på offret och offrets familj ur ett perspektiv som bottnar i att "det är deras eget fel" att flickan blivit mördad. Den typen av skuldbeläggande hör hemma på medeltiden! Jag skäms över att vara människa.

Ja jag är helt golvad av detta beteendet också. Har aldrig varit med om att man smutskastar brottsoffer så här.

Det kunde varit vilken unge som helst. Felet är ju inte att hon var ute med sina kompisar, utan att dom "kompisarna" hade en plan att misshandla henne. Det har knappt skrivits något varken om MGM eller deras familj och deras uppväxt och vad som gjort dom till kallblodiga mördare.
Citera
2024-07-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Fast skärpning nu, nu har det börjat spåra ur. Absolut att man kan vara nyfiken på dom inblandade men att smutskasta BO och hennes familj när DOM är offer när man istället borde fokusera på MÖRDARNA och vilka dom är

Förnedra BO och kalla henne allt möjligt när hon redan är i graven medan mördarna fortsätter sitt liv som vanligt och ingen diskuterar dom istället fokuserar man på att smutskasta BO som om hon vore GM
Nu tycker ju BOs ack så perfekta mamma att GM inte ska bli straffade så..
Citera
2024-07-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Mördarna fortsätter "sitt liv som vanligt"?
Vad menar du? De misstänkta är väl under förhör, m m?

Dom var på ett Sis hem innan och konsekvensen av detta blir sis hem vilket är att fortsätta sitt liv som vanligt för dom är inte myndiga
Citera
2024-07-26, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder

Vad tycker dom 3 mördarnas mammor då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Det är en stor familj och ett vanligt efternamn bland svenska romer typ som taikon

Oavsett är hon tidigare gift och hette innan K*l*k*s

*a
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mothbreeder

Hon är ju uppenbarligen för det första inte kapabel att ta hand om sina barn eftersom båda blivit placerade. Sen är hon i chock och borde blivit lämnad i fred men Expressen la ut en video på henne. Expressen borde veta bättre än så.
Citera
2024-07-26, 10:31
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaxMaja
Mamman är i chockfasen i sitt sorgarbete och kan ännu inte förstå att hon är borta .Bara så fel att intervjua henne. Lider med henne så tufft att förlora ett barn på det sättet.

Man måste även förstå att det finns en orsak till att dottern varit i fosterhem och att hon inte haft förmågan att vara en tillräcklig förälder. Jag blir mest besviken på soc som låter henne vara hos mamman när det tidigare inte varit lämpligt och speciellt känsligt just efter hon suttit på SIS, eftersom där hamnar man ofta i dåligt sällskap. Jag tror det varit någon lösning eftersom nästa fosterfamilj inte kunde /ville ta emot henne förrän ett visst datum.

Jag skulle inte skicka iväg min dotter sådär speciellt inte till andra ungdomar som suttit på SiS men eftersom mamman inte har den förmåga som krävs så ville hon säkert bara vara snäll.
Hon var nog glad att dottern skaffat vänner och vill att hon ska ha roligt.
Man växer med uppgiften som förälder men eftersom hon inte haft sitt barn hos sig så har hon inte utvecklats till den förälder man behöver vara åt en tonåring.
Det är tufft för vem som helst. Jag har själv haft tonåringar som ljugit och gjort saker de inte får.

Lägg ingen mer skuld på anhöriga för ansvaret att se till att hon var trygg låg hos soc och inte den som inte har förmågan av olika anledningar.
Det är svårt för vem som helst att förutse vad som skulle hända.

Snälla tänk också på att vi har anhöriga i tråden som lider nog som det är och det blir inte bättre av att troll sitter bakom anonyma konton och skriver elakheter.

Det är visst alltid soc fel så snart något händer. Kan inte vara roligt att vara socialsekreterare i dagens Sveriges med detta eviga drev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in