2024-10-28, 20:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Nej, det tror jag inte. Enligt Emerson är stödet för Harris 51% om de osäkra väljarna inkluderas medan Trump i det fallet stannar på 47%.
De tre viktigaste ämnena, enligt flera olika mätningar, bland amerikanerna i detta valet är: 1. Ekonomin, 2. Immigration 3. Inflation. Och jag kan inte se hur Kamala står starkare här än vad Trump gör? Hela hennes kampanj handlar om "Orange Man Bad", samt abortfrågan och att hon försöker att distansera sig från Biden-administrationen.

Dessutom så visar siffrorna att 79% av befolkningen att det gick bättre med USA under Trump.
Senast redigerad av Generalandersson 2024-10-28 kl. 20:28.
2024-10-28, 20:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
New York Times har ju en uppenbar agenda att jobba för Trump. Är dessa siffror verkligen tillförlitliga, eller är det disinformation som mycket annat?
Alltså, man ska aldrig lita på ngn opionsundersökning oberoende av vad de ev visar. Den enda källan som har visat sig att vara någorlunda träffsäkra genom årens gång är mätningarna från Gallup.

Dock så har jag svårt för att se att NYT skulle ha en "uppenbar agenda" att jobba för Trump, eftersom att de har varit bland de största Trump-motståndarna i massmedia sedan 2015/16.
2024-10-28, 20:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostsyntes
New York Times har ju en uppenbar agenda att jobba för Trump. Är dessa siffror verkligen tillförlitliga, eller är det disinformation som mycket annat?
På vilket sätt är det uppenbart att NYT har pro-Trump agenda?
2024-10-28, 20:39
Medlem
Madagascars avatar
Enl MinnPost har Kamalas försprång i Minnesota på +5% krympt till +3% på 6 veckor.

/RCP
Senast redigerad av Madagascar 2024-10-28 kl. 20:48.
2024-10-28, 20:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
De tre viktigaste ämnena, enligt flera olika mätningar, bland amerikanerna i detta valet är: 1. Ekonomin, 2. Immigration 3. Inflation. Och jag kan inte se hur Kamala står starkare här än vad Trump gör? Hela hennes kampanj handlar om "Orange Man Bad", samt abortfrågan och att hon försöker att distansera sig från Biden-administrationen.

Dessutom så visar siffrorna att 79% av befolkningen att det gick bättre med USA under Trump.
Nja, vad som är viktigast beror på vem man frågar. Trump resp Harris väljare har mycket olika syn på vad som är de viktigaste valfrågorna. Det går inte att slå fast att t ex ekonomin är den valvinnande frågan i hela väljarkåren. Väljarkåren består av mängder av subgrupper som resonerar på helt olika sätt. Det är ett av skälen till att valet är så oerhört svårt att förutspå.
Citat:
Among Trump supporters, the economy (93%), immigration (82%) and violent crime (76%) are the leading issues. Just 18% of Trump supporters say racial and ethnic inequality is very important. And even fewer say climate change is very important (11%).

For Harris supporters, issues such as health care (76%) and Supreme Court appointments (73%) are of top importance. Large majorities also cite the economy (68%) and abortion (67%) as very important to their vote in the election.
https://www.pewresearch.org/politics/2024/09/09/issues-and-the-2024-election/
2024-10-28, 21:05
Medlem
Om vi skall tro på RealClearPolitics så ser det mörkt ut för Kamala i swingstaterna.

I Georgia leder Trump med 2,3%.

Kamala ligger bra till i Michigan, där leder Trump bara med 0,1% och där kan hon mobilisera till vinst,

Jag trodde ett tag att North Carolina skulle gå till Harris men där leder Trump med 0.8%.

För vinst behöver Harris ta Wisconsin (Trumpledning 0,3%), Pennsylvania (överraskande ledning för Trump med 0,5% där). Men sistnämnda resultat så klart inom felmarginalen.

Jag förväntar mig inte längre några stora omkastningar. Dems inser att dom måste totalmobilisera.
2024-10-28, 21:08
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Kommer satsa pengar på att den flippar till Trump. Det blir den yttersta förödmjukningen då det är Tim W hemstat. Tror även Virginia flippar till Trump. Totalt 23 elektorsröster.
Du får 8.4 ggr pengarna i MN nu. 7.0 i VA. 6.4 i NH. 9.2 i NM

(Betfair)
2024-10-28, 22:16
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Enl MinnPost har Kamalas försprång i Minnesota på +5% krympt till +3% på 6 veckor.

/RCP
Minnesota blir spännande, antagligen en liten överskattning av Demokraterna där som vanligt. Jag tror dock Harris vinner den delstaten om än knappt. Clinton vann med endast 1,5% men det känns som att Harris skulle vara ännu mindre populär än Clinton. Gissar att Harris tar Minnesota med 0,5-1,0%.

New Hampshire tror jag är närmare att Trump flippar.
2024-10-29, 03:38
Medlem
Ouelets avatar
Ganska väntat att "geniet" som lovat FSD i hundra år jmf årets val med pandemivalet.
Elon Fusk: Early votes in Pennsylvania now show Republicans doing 435k better than Democrats vs the same date in 2020. Biden’s margin of victory was only 80k in 2020.

Trending towards a crushing victory.
...
He's telling you who he is.
2024-10-29, 04:04
Medlem
Trump får allt fler röster från muslimska invandrare som blivit medborgare. De gillar att han är en man med pengar:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/saami-31-ar-muslim-och-alskar-trump
2024-10-29, 04:20
Medlem
Ouelets avatar
But why? En sämre ekonomi, en obalanserad budget och en ohanterlig statsskuld önskar väl ingen? Nej, det tror jag inte att någon gör. Och de unga svarta förvirrade männen uppskattar nog det lika lite som demokrater gillar att se inflaterade Trump-siffror i pollsen. Lol.
Trump’s support among young Black men decreasing

“What we know from these data is that the voter apathy is being concentrated among folks who already had a plan to vote for Donald Trump, and so that’s really the big takeaway here” [...] “What we’re finding is consistent with what we found in other elections: that the closer we get [to Election Day] the more people pay attention and the more people pay attention, the more they educate themselves on what’s at stake.”
2024-10-29, 04:22
Medlem
Kamala erkände i ett "hot mic" ögonblick att hon ligger under i opinionen hos manliga väljare:

https://www.youtube.com/watch?v=ok_1SfvVY7o

Författaren Jeffrey Archer analyserar Demokraternas reaktion över att ligga under i opinionen:

https://www.youtube.com/watch?v=oQ_l9WzI42U
Senast redigerad av scrollock 2024-10-29 kl. 04:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in