2024-10-11, 23:00
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är bara MAGA sekten som publicerat sin interna OU tyder på desperation mer än något annat, Men det är dyl som sänker det hela med andra OU som republikanska MAGA nötter beställt för visa ngt som inte är realt intressant...

Det jag skriver stämmer. Alltid.

Interna OU är inget som allmänheten som regel får läsa.
Vill du se hur dessa fungerar läs då de interna OU som demokraterna råkade läcka innan Biden och Trumps debatt. Finns allmänt tillgängliga.

Både Trump och Harris interna OU visar att Trump leder.
Harris ligger under pga för få män röstar på henne, då detta sedan Biden spillt över på Latinos och Svarta är det kört. Hon har sedan i måndags lanserat en massiv kampanj för att få män att rösta på henne. För litet, försent.
2024-10-11, 23:00
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Harris har börjat hamna efter Trump på bettingmarknaden, och i swing states. Tydligen har Joe och Jill Biden utdelat nålstick mot Harris kampanj. Tack och bock!

Polymarket har fördel Trump just nu:

https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1728680385025
2024-10-11, 23:01
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vilka bettingsiterr refererar du till?

Han menar nog Polymarket. Se mitt inlägg ovan.
Senast redigerad av Kip.Kinkel 2024-10-11 kl. 23:05.
2024-10-11, 23:03
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kanske, kanske inte. Men jag tror oavsett att varken Trump eller Kamala är kapabla nog till att ta en "landslide" vinst.

När det gäller Reagan i 84, så är det viktigt att komma ihåg att han var den mest populära presidenten som USA har haft i nyare tid.

Det var Nixon.
2024-10-11, 23:06
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kip.Kinkel
Harris har börjat hamna efter Trump på bettingmarknaden, och i swing states. Tydligen har Joe och Jill Biden utdelat nålstick mot Harris kampanj. Tack och bock!

Polymarket har fördel Trump just nu:

https://polymarket.com/event/presidential-election-winner-2024?tid=1728680385025

Tja, visst - men hon har bara sig själv att skylla.

Är man korkad, så är man.
2024-10-11, 23:10
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Tja, visst - men hon har bara sig själv att skylla.

Är man korkad, så är man.

TV-programmet 60 Minutes fick tydligen direktiv av demokraterna att klippa bort några minuter av hennes ordsallad från en intervju. Påverkade sannolikt också opinionen till Trumps fördel när det avslöjades.
2024-10-11, 23:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Det var Nixon.
Nixon var (fram tills Watergate) väldigt populär, och jag menar att han i dag är underskattad som president för USA. De flesta kommer i dag endast ihåg Nixon p g a Watergate, ngt som jag anser är fel.

Dock så menar jag att Reagan var ännu mer populär. Ronald Reagan och Franklin D. Roosevelt är troligen de två bästa presidenterna som USA har haft under de senaste 100 åren, om inte någonsin.
2024-10-11, 23:15
Medlem
ziracorns avatar
Wall Street Journal har ett par märkliga pollar idag, fredag:

AZ: Kamala +2 (!)
Nevada: Trump +6 (!!!!!!!!!!)
2024-10-11, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Och jag gissar att jag tillhör dem som du föraktfullt kallar MAGA även om jag höll på Cruz i primärvalet 2016 och DeSantis i primärvalet 2024. Vad gäller mätningar påpekar ju många att mätningarna misslyckades med att bedöma stödet för Trump inte bara 2016 utan nästan lika mycket 2020. Vilket ju absolut inte är någon garanti för att det blir likadant denna gång. Men det borde åtminstone vara en varningsklocka för många demokrater.

Vad får dig att tänka att stödet för Harris snarare underskattas i mätningar?

I dagens Amerika är det ingen nackdel att vara färgad eller kvinna i politiska sammanhang utan precis tvärtom. Det är alltid en eller ett par nettoprocentenheter extra i väljarstöd enbart för att kandidaten är färgad, eller för att kandidaten är kvinna. Av den enkla anledningen att väljare som inte är så politiskt insatta eller engagerade mest bryr sig om att uppfattas som goda människor, och det säger sig själv att man är en bättre människa om man röstar en kandidat tillhörande en historiskt sett marginaliserad grupp.

Att jag tror att Harris underskattas i mätningarna är att man medvetet försökt skapa en felaktig bild av att Biden-administration är misslyckad vilket är helt fel. Att Trump väljer att profilera på gränsfrågan är ett annat tecken, om den frågan varit så avgörande hade inte opinionen sett ut som den gör nu. Trump har sprungit på fel boll.

I ett samhälle där inte hudfärg eller kön spelat någon roll hade Trump varit chanslös.
2024-10-11, 23:25
Medlem
Kip.Kinkels avatar
Trump underskattas med 4-6 % i undersökningarna i swing states på grund av urvalsbias sägs det. Stämmer det?
2024-10-11, 23:28
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pstvftr
Att jag tror att Harris underskattas i mätningarna är att man medvetet försökt skapa en felaktig bild av att Biden-administration är misslyckad vilket är helt fel. Att Trump väljer att profilera på gränsfrågan är ett annat tecken, om den frågan varit så avgörande hade inte opinionen sett ut som den gör nu. Trump har sprungit på fel boll.

I ett samhälle där inte hudfärg eller kön spelat någon roll hade Trump varit chanslös.

Enig, med visst förbehåll.

Kamelen kommer troligtvis inte att få de vita DEM-männnen att rösta i lika stor mängd som vanligt.

Dom gillar henne helt enkelt inte.

Förståeligt.
Senast redigerad av ziracorn 2024-10-11 kl. 23:32.
2024-10-11, 23:51
Medlem
Månsans avatar
Ser onekligen ganska kört ut för Harris. I alla fall om man ska tro speloddsen på Unibet och Bet365. Varje gång jag kollar upp saken har Trump tuggat ner några snäpp och Harris upp motsvarande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in