2024-09-25, 21:53
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inte alls. Dottern lider av en grav neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Hon har en förvaltare, och assistans dygnet runt. Hon är ibland på en 4-årings nivå. I ett försäkringsärende som det som hittats på här i tråden gällande Essies försvinnande betraktas hon som det barn hon då är och agerat som.

Men nu handlar det ju om en stöld, så dottern har inget med saken att göra. Familjen kommer sannolikt att få ersättning från försäkringsbolaget relativt snart. Möjligen avvaktar försäkringsbolaget vidare polisutredning för det fall det finns möjligheter att återfinna Essie.

Tragiskt att inte veta vad det innebär att vara vuxen. Det kan den som behöver lära sig läsa på om här:

https://svenska.se/so/?id=193940_2&pz=3

Hade hon varit ett barn hade inte tingsrätten behövt utse en förvaltare för då hade föräldrarna givetvis haft ansvar för sitt barn. Så fortfarande fel.

Försäkringsbolaget avvaktar inte överhuvudtaget om hunden blivit stulen utan dom betalar ut efter 30 dgr eftersom familjen inte kan använda sin hund. Står i villkoren. Om dom avvaktar beror det på andra saker isåfall. Om nu P ens vågat ansöka än vill säga.
Citera
2024-09-25, 21:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej det är möjligt, men kan du säga vem som hade tillgång till fastigheten under denna tid och övervakningssystemet?

Vilka kameror som fanns wifi uppkopplade eller inte? Var finns den informationen?

Bara undrar mer för min egen nyfikenhet och kunskap.
eftersom PÖ ljög om att de flesta, möjligen alla, kamerorna inte var aktiva så säger det sig självt att det var PÖ och möjligen CÖ som var de enda som hade tillgång till alla och PÖ har hållit på med fotografering, så att lägga tid på bilderna efter att många har efterlyst det och inte minst förklarat att filmen är helt utan bevisvärde är något som är lätt för honom annars får man läsa och söka i denna tråd då allt står här upp till flera gånger...
Citera
2024-09-25, 22:01
Medlem
Varför slutade övervakningskameror fungera så lägligt exakt när hunden försvann?
Citera
2024-09-25, 22:03
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Det finns inget scenario i det här fallet som är särskilt sannolikt.

Men det är onekligen så att det mest sannolika är att Essie blivit stulen.

Hundar stjäls på löpande band i Sverige. En hund i veckan ungefär, stjäls, om jag inte minns helt fel.
Den här gången var det, tyvärr, Essies (o)tur.

Något som är helt osannolikt, är att dottern skulle orsakat Essies död. Det är unheard of att en brukare dödar sin assistanshund.

Att ingen granne sett något är inte konstigt alls. Alla hus har höga häckar åt grönområdet där tjuvarna kom med sin bil. Det är anmärkningsvärt att du inte har koll på en sådan sak om du nu skall uttala dig.

Husen mitt över har inga höga häckar så dom hade lätt både sett och hört en bil. Förutom att man givetvis undrar vad en bil gör där på gräsmattan överhuvudtaget.
Citera
2024-09-25, 22:04
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Hade hon varit ett barn hade inte tingsrätten behövt utse en förvaltare för då hade föräldrarna givetvis haft ansvar för sitt barn. Så fortfarande fel.

Försäkringsbolaget avvaktar inte överhuvudtaget om hunden blivit stulen utan dom betalar ut efter 30 dgr eftersom familjen inte kan använda sin hund. Står i villkoren. Om dom avvaktar beror det på andra saker isåfall. Om nu P ens vågat ansöka än vill säga.

Eftersom försäkringsvillkoren där det framgår att familjen får sina pengar för stölden av Essie efter 3 månader redan har delats i tråden, så det är redan bevisat att jag har rätt och ditt påstående är fel.

Dottern fick assistanshunden Essie av en anledning. Av samma anledning är det hennes pappa som är hennes förvaltare, hennes mamma är hennes assistent och kommunen som har ansvaret för henne, eftersom hon är som ett barn och inte kan ta hand om sig själv. Pappan är ägare till Essie och den som står som försäkringstagare när ersättningen för Essie efter stölden betalas ut. Men förhoppningsvis kan Essie återfinnas innan det blir aktuellt med en utbetalning av försäkringspengarna, till följd av stölden.
Citera
2024-09-25, 22:06
Medlem
Citat:
Det är agrias krav för att få ut livförsäkringen för en arbetande hund. Du vet Agria, där hunden är försäkrad.

Dessutom kräver agria även att hunden blir efterlyst med spridning i lokalpressen om hunden försvunnit /blivit stulen för annars får du inte ut en krona.

Nej

Tack för ditt inlägg fakta på det tack!

Jag har också läst Agrias försäkrings klausuler, jag skrev tidigare att jag viste inte ett dugg om detta tidigare men har läst på och hamnade även jag på Agrias sida.

Oavsett ger Agria max 60.000 resten ska täckas av hemförsäkring vilket är ett krav från försäkringskassan som jag har förstått.

Men vad vill du framhålla, en bedragare som vill lura till sig 300.000?
Minus självrisk.

För rättspasos skull hoppas jag att det är därför du skriver, men då har du att göra kan jag påstå med alla andra försäkringsbedrägerier som förekommer.
Citera
2024-09-25, 22:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
eftersom PÖ ljög om att de flesta, möjligen alla, kamerorna inte var aktiva så säger det sig självt att det var PÖ och möjligen CÖ som var de enda som hade tillgång till alla och PÖ har hållit på med fotografering, så att lägga tid på bilderna efter att många har efterlyst det och inte minst förklarat att filmen är helt utan bevisvärde är något som är lätt för honom annars får man läsa och söka i denna tråd då allt står här upp till flera gånger...

Pappan har inte ljugit om en enda sak. Det påståendet är en lögn.

Allting som pappan sagt och alla bilder och filmer som kunnat kollas upp, har visat sig stämma med det som pappan berättat.

En särskilt viktig sådan detalj är att Hundhjälpen påstod i massmedia och i sociala medier att pappan inte berättat för dem om dotterns problematik.

Pappan förklarade att det hade de visst. Hundhjälpen var väl medvetna om detta, sa han.

När sedan Hundhjälpens anmälan till Länsstyrelsen blev offentlig, så visade det sig att Pappan talade sanning och Johanna Strandh på Hundhjälpen ljög. Johanna hade själv tagit upp dotterns problematik med Länsstyrelsen i sin anmälan.
Citera
2024-09-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Varför slutade övervakningskameror fungera så lägligt exakt när hunden försvann?

Filmerna visar ingenting, det är inte ens fastslaget att hunden försvann vid tidpunkten. Den enda som påstår det är pappan o han är en notoriskt lögnare har det visat sig.

Polisen har frågat grannarna om de hört någon ropa efter hunden och inte ens de med öppna balkongdörrar har hört någon leta efter Essie när hon påstås ha försvunnit.
Senast redigerad av Blondpion 2024-09-25 kl. 22:39.
Citera
2024-09-25, 22:12
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017

Det kan bero på flera olika saker.

Dels är det så att många övervakningskameror är rörelsestyrda, om de inte uppfattar en viss mängd rörelse i bilden, så stänger de av.
Sedan är det också så att det är väldigt enkelt att via internet beställa en störsändare som slår ut wifi-kameror.
Det finns också mer film på Essie den kvällen än det som visats offentligt. Polisen har fått allt filmmaterial. Polisen utreder försvinnandet som stöld. Jag har för mig att det rörde sig om totalt ca 25 minuter film.
Citera
2024-09-25, 22:12
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Pappan har inte ljugit om en enda sak. Det påståendet är en lögn.
bla bla bla bla.
nu är det upp till dig att dokumentera något som vi alla vet att du inte kan göra, så vad vill du uppnå? Essie har aldrig blivit stulen eller kan du dokumentera det med seriösa länkar?
PÖ ljuger mer än det finns vatten i amazonerna, kom med en länk som dokumenterar motsatsen?
Citera
2024-09-25, 22:13
Medlem
Citat:
Det finns inget scenario i det här fallet som är särskilt sannolikt.

Men det är onekligen så att det mest sannolika är att Essie blivit stulen.

Hundar stjäls på löpande band i Sverige. En hund i veckan ungefär, stjäls, om jag inte minns helt fel.
Den här gången var det, tyvärr, Essies (o)tur.

Något som är helt osannolikt, är att dottern skulle orsakat Essies död. Det är unheard of att en brukare dödar sin assistanshund.

Att ingen granne sett något är inte konstigt alls. Alla hus har höga häckar åt grönområdet där tjuvarna kom med sin bil. Det är anmärkningsvärt att du inte har koll på en sådan sak om du nu skall uttala dig.

Nu får du väl lugna ner dig du som kräver bevis av alla andra visa oss den källan var du fått det ifrån att det stjäls hundar varje v.
Citera
2024-09-25, 22:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Husen mitt över har inga höga häckar så dom hade lätt både sett och hört en bil. Förutom att man givetvis undrar vad en bil gör där på gräsmattan överhuvudtaget.

Jo då, husen mitt över har lika höga häckar och dessutom mycket högre träd. Det är inget konstigt alls att ingen granne sett något.

https://maps.app.goo.gl/vddgS3cCyasnxjKC8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in