2024-07-29, 22:32
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimastomte
Var kan man hitta det? Ser inget på deras FB-sida?
Klicka upp alla kommentarer, så ser du de spännande frågorna. Och svaren.
Citera
2024-07-29, 22:33
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Boende kan det nog finnas krav på, speciellt med anställda på plats. Kläder kan eventuellt vara annorlunda mot andra, eftersom funktionsnedsättningar, men det är jag inte säker på. Bilar lär nog funka med lite vad som, där är det nog mer P som vill sticka ut.
Om A flyttar till ett boende då borde väl bilen och alla andra bidragen upphöra va?
Mig veterligen så brukar boendet ha egen transport om brukaren ska någonstans.
Undrar vad P och hans fru ska jobba med då.
Hyr dom fina villan av någon? Den som hade pool och var med i TV4.
Måste bli ett tungt ekonomiskt bakslag för familjen när kassakon försvinner.
Citera
2024-07-29, 22:36
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Tror inte längre att Essie är räddad.

Mamman var ju hemma den kvällen. Kamerorna har vi kommit fram till var trådbundna och då måste man dra ur sladden för att kunna störa ut dem. Eftersom det ska finnas två assistenter finns det alltså bara en enda person som skulle kunna ha genomfört den här kuppen enligt scenario som pappan först presenterade.

Det vill säga bara en enda misstänkt som säkert blivit grillad av polis och hennes fingeravtryck borde finnas på kontakten till kameran. Något sådant har inte framkommit.

Vi kan fullständigt skita i kamera bilderna.

Jag tror Essie är död, inte räddad.
Citera
2024-07-29, 22:41
Medlem
Kungsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joramensaatte
Allt utom just autism som jag hela tiden trott är hennes huvudsakliga funktionsnedsättning

Ja, varifrån kom uppgiften om autism?
Citera
2024-07-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Mamman var ju hemma den kvällen. Kamerorna har vi kommit fram till var trådbundna och då måste man dra ur sladden för att kunna störa ut dem. Eftersom det ska finnas två assistenter finns det alltså bara en enda person som skulle kunna ha genomfört den här kuppen enligt scenario som pappan först presenterade.

Det vill säga bara en enda misstänkt som säkert blivit grillad av polis och hennes fingeravtryck borde finnas på kontakten till kameran. Något sådant har inte framkommit.

Det tror jag också. Eftersom msmman jobbade dubbelpass till 23.00 och den andra assistenten " nattade" A ksn man bara hoppas på att mamman inte orkar tiga så länge till
Citera
2024-07-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ja den frågan borde dom kunna svara på tycker man
På fb-sidan Essie ska hem lägger Patrik upp en bild med text:

Hittade bilden precis när tanden var utdragen och tandköttet läkt.

Så gissar att Essie befann sig i deras ägo när tandsituationen uppstod.

Edit:

Läste kommentar i fältet där Patrik skriver det hände innan hon kom till oss.
Senast redigerad av Medvetenommycketxx 2024-07-29 kl. 22:48.
Citera
2024-07-29, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det är ändå bra att hon inte är ute på vägarna själv.

Assistenterna, iaf några av dem, ”tvingades” använda sina egna bilar när de skulle göra utflykter med A.
Citera
2024-07-29, 22:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Träff med kontaktperson???

Hade Amanda inte personliga assistenter beviljat dygnet runt? 2 st mellan kl 7-23 sen 1 på natten.

Har hon nu också en kontaktperson?

Det har jag mycket svårt att tro på, och hur vet du att Amanda har en " kontaktperson "? Kan du hänvisa till en trovärdig källa som uppger denna info,tack.

Tillråga på allt skaffades det en assistans hund till denna utåtagerande unga kvinna, och en ny på gång när stackars Essie gick upp i rök så mystiskt🤔
Ska dem skaffa en ny assistanshund till denna tjej?
Citera
2024-07-29, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

Tror tyvärr du har rätt. Det blir märkligare och märkligare . Ser man på filmen så går mamman ut och kallar på Essie men hon är ju inte där ,då går mamman o bär in dynor istället. D e väl för fanken inte normalt man hade ju sprungit runt hela huset o kollat överallt in till grannarna och glott ,skrikit och gormat men inte frun i huset här inte nä för hon visste att Essie förts bort 😭
Citera
2024-07-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ska dem skaffa en ny assistanshund till denna tjej?

De kan ju försöka. Ingen kommer vilja sälja till dem och om någon nu kommer göra det så kommer LS bli informerade.
Citera
2024-07-29, 22:50
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5150-5157
Att hon är halvt livsfarlig och skulle skrämma andra i ett vanligt lss-boende?

Låter som en svindyr lösning från kommunen. Hur har man fått igenom ett sådant beslut?

Ja, menade just hur det motiveras rent ekonomiskt. Vet att hon i dagsläget kostar kommunen nära fyrahundratusen per månad men det här lär väl knappast bli billigare?
Citera
2024-07-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarbieOfDarkness
Assistenterna, iaf några av dem, ”tvingades” använda sina egna bilar när de skulle göra utflykter med A.

Det är ju inte tillrådrådigt Inga fötsäkringar gäller då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in