Citat:
Ursprungligen postat av
Kryptonitonia
Tvärtom. Det bekräftar att personer farit illa i arbetsmiljön och att de förmodligen knappt kunnat eller vågat uttrycka flaska av rädsla för PÖ. Vissa har ju sagt upp sig pga hans behandling. Om en del av dessa personer sett Essie bli misshandlad är det inte så konstigt att de inte sagt något. Vem vet vad han hotat dem med? Bilden av en mycket obehaglig person målas upp.
Flera av tidigare anställda har ju dessutom berättat om deras upplevelser för tidningen som rör vad A gjort, så visst finns det material från anställda som rör hunden.
Andra kanske inte har varit med då A gjort illa Essie då det var flera personer i omlopp under olika tider. Vissa av dessa kan däremot själva ha råkat illa ut och vill berätta om det nu, vilket är starkt. Klart de är förbannade, men det betyder inte att historier om hunden är påhittad eller att de stulit Essie som hämnd.
Ibland får man faktiskt mod och nog.
All heder åt de som agerat! <3
Men: Det förekommer ju kritik mot de som inte gjort nåt. Här sitter de i en rävsax, tänker jag mig.
Om man säger upp sig från en anställning har man inte rätt till A-kassa. Och det kan vara svårt att få ett nytt jobb om man får dåliga referenser från sin tidigare arbetsgivare, obefogat eller ej.
Nog för det verkar som att P är en gris och att det är allmänt känt på lokal nivå, men han är bra på att blanda bort korten och skylla på andra.
Assistansföretaget finns väl i Jämtland, och har sannolikt inte koll på lokala förhållanden.
Så om assistenterna jobbar kvar tills de säkrat en anställning på annat håll, tycker jag inte vi ska lasta dem för. De som är lågavlönade och kanske timanställda lever i en tuff ekonomisk verklighet.
Mina funderingar.