2024-07-27, 21:23
Medlem
Polisen har yttrat sig om att de inte finns bevis på att Essie har blivit stulen. Så de verkar ha genomskådat P
Citera
2024-07-27, 21:24
Medlem
Citat från den tredje fd anställdes Facebook:

”har jobbat dar sa JAG VET ”

”och sen säger han att de har fått sparken men jag och fler har sagt upp oss pga honom”

” jag jobbade inte där när hunden var där vet bara hur hon en del mot förra hunden”

”Företaget bryr sig inte tyvärr”

”om man lämnade klagomål så osv så hotades man att bli uppsagd. Då inget ska få komma fram. Vi alla har sagt upp sig och inte blivit av med jobbet.”

”avvikelser har skrivits men P och Mamman har tagit bort dem direkt. Företaget är informerade. Men pappan är helt sjuk i huvudet så han, giorde so vi inte blev trodda på.”

”P är en stor narcissistisk person och pratar omkull alla”
Citera
2024-07-27, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 99amakar
Polisen har yttrat sig om att de inte finns bevis på att Essie har blivit stulen. Så de verkar ha genomskådat P

Vart då?

Såg nu vart någon som har hela artikeln?
Citera
2024-07-27, 21:25
Avslutad
Flera i gruppen på FB berättar om hur svårt det varit att agera för Essie då de känt att de inte haft bevis och att bevis behövts.

Här är ett citat:

"(...) hundtränaren fick information förra våren att Essie råkade illa ut men hon ville att vi skulle ha bevis. Lätt att ställa sig och filma när man som assistent måste agera."
Citera
2024-07-27, 21:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Citat från den tredje fd anställdes Facebook:

”har jobbat dar sa JAG VET ”

”och sen säger han att de har fått sparken men jag och fler har sagt upp oss pga honom”

” jag jobbade inte där när hunden var där vet bara hur hon en del mot förra hunden”

”Företaget bryr sig inte tyvärr”

”om man lämnade klagomål så osv så hotades man att bli uppsagd. Då inget ska få komma fram. Vi alla har sagt upp sig och inte blivit av med jobbet.”

”avvikelser har skrivits men P och Mamman har tagit bort dem direkt. Företaget är informerade. Men pappan är helt sjuk i huvudet så han, giorde so vi inte blev trodda på.”

”P är en stor narcissistisk person och pratar omkull alla”

Stämmer bra mao kring det jag tänkt att avvikelser tagits bort. Tack för citaten.
Citera
2024-07-27, 21:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Vart då?

Såg nu vart någon som har hela artikeln?

Länka?
Citera
2024-07-27, 21:32
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Även jag har klippt i citatet. Snälla rara, du kan inte vara allvarlig med den jämförelsen? Anser du att mens är jämförbart med att dricka sig full?
Samma skräpattityd som PÖ så det är väl därför han försvarar honom
Citera
2024-07-27, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Oavsett om det är en gång är det en gång för mycket!!

Det är man helt fri att tycka, men det är en ganska invecklad debatt, och som jag sett i "Essie -ska hem" så verkar det vara många människor som inte klarar av den debatten.
Citera
2024-07-27, 21:34
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Tvärtom. Det bekräftar att personer farit illa i arbetsmiljön och att de förmodligen knappt kunnat eller vågat uttrycka flaska av rädsla för PÖ. Vissa har ju sagt upp sig pga hans behandling. Om en del av dessa personer sett Essie bli misshandlad är det inte så konstigt att de inte sagt något. Vem vet vad han hotat dem med? Bilden av en mycket obehaglig person målas upp.

Flera av tidigare anställda har ju dessutom berättat om deras upplevelser för tidningen som rör vad A gjort, så visst finns det material från anställda som rör hunden.

Andra kanske inte har varit med då A gjort illa Essie då det var flera personer i omlopp under olika tider. Vissa av dessa kan däremot själva ha råkat illa ut och vill berätta om det nu, vilket är starkt. Klart de är förbannade, men det betyder inte att historier om hunden är påhittad eller att de stulit Essie som hämnd.

Ibland får man faktiskt mod och nog.

All heder åt de som agerat! <3

Men: Det förekommer ju kritik mot de som inte gjort nåt. Här sitter de i en rävsax, tänker jag mig.

Om man säger upp sig från en anställning har man inte rätt till A-kassa. Och det kan vara svårt att få ett nytt jobb om man får dåliga referenser från sin tidigare arbetsgivare, obefogat eller ej.

Nog för det verkar som att P är en gris och att det är allmänt känt på lokal nivå, men han är bra på att blanda bort korten och skylla på andra.

Assistansföretaget finns väl i Jämtland, och har sannolikt inte koll på lokala förhållanden.

Så om assistenterna jobbar kvar tills de säkrat en anställning på annat håll, tycker jag inte vi ska lasta dem för. De som är lågavlönade och kanske timanställda lever i en tuff ekonomisk verklighet.

Mina funderingar.
Citera
2024-07-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det är man helt fri att tycka, men det är en ganska invecklad debatt, och som jag sett i "Essie -ska hem" så verkar det vara många människor som inte klarar av den debatten.

Hur många gg tycker du själv att det är okej för en hund att bli sparkad?
Citera
2024-07-27, 21:35
Medlem
Citat:
Viktigt inlägg i FB-gruppen som kämpar för Essie. Hur lägger jag upp bild?

Tidigare i tråden, igår eller förrgår, visade någon hur man gör ..
Citera
2024-07-27, 21:37
Medlem
Citat:
Stämmer bra mao kring det jag tänkt att avvikelser tagits bort. Tack för citaten.

Mmm, låter det verkligen realistiskt?? Man ska ha skapat avvikelser. Men då har föräldrarna tagit bort de. Vilket är en jäkla risk. Men sedan ska de också ha informerat storsjöbygdens assistansförmedling, som bara skulle låta det vara??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in