2024-07-27, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edor
Efter att läst inlägg från kryptonia, så måste jag lätta på munlädret .
Inte ofta jag gör det på detta forum .
Jag har gjort affärer med P.Ö i Enköping, finns även en till P.Ö i Enköpings kommun .
Några års skillnad på dessa juveler .
Är dom bröder ?
Vem är värst ??
Vassa armbågar och typtag i affärer , samt säljarens lägre rang ….
En för hög självbild av sig själv sitter också som en smäck .
Den ena av dom konfronterade jag hårt när pajasfasonerna steg till en orimlig grad - då vände han och gick undan .
Den andra har jag bara känt på , och feelingen är identisk ….

Tack för bra bidrag till tråden.
Citera
2024-07-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmerboy
Essie-ska hem

Det finns dessutom mer graverande saker om man går in på en av de tidigare anställdas egna Facebook

Ingen verkar heller ha blivit uppsagd utan de har inte stått ut och sagt upp sig själva.

I vilken tråd på Facebooksidan för jag kan inte hitta något av det du citerar…
Citera
2024-07-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhopp79
Hur vet du att det hänt en gång bara?

Det vet jag inte. Familjen har erkänt att det hänt en gång. Så det vet vi. Vi kan gissa att det hänt flera gånger, det står er fritt. Men att gissa är inte att veta.
Citera
2024-07-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Nej djurförbud gäller hela sverige
Jag ber om ursäkt, det var en missuppfattning från min sida. Åtminstone förut var det däremot så att länsstyrelserna själva behövde begära ut information om djurförbud vilket inte alltid gjordes innan anledning att misstänka detta föregick, därav var det då alldeles för lätt att slippa länsstyrelsens uppföljningskontroll genom att helt enkelt byta län och vänta tills den nya länsstyrelsen fått kännedom om förbudet. Jag får hoppas att det fungerar bättre idag.
Citera
2024-07-27, 21:15
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Någon nämnde i ett tidigare inlägg att man skulle leta efter hunden i Fjärdhundra.
Citera
2024-07-27, 21:15
Medlem
G.Silverbanes avatar
Är det en seriedjumördare vi har att göra med här?!? Två hundar och en katt... Poff borta...
Citera
2024-07-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
I vilken tråd på Facebooksidan för jag kan inte hitta något av det du citerar…
Du får läsa i kommentarerna, välj alla kommentarer, i den postningen som en fd anställs postade finns ytterligare två anställda som kommenterar och går man in på dessa personers egna facebooksidor hittar man ännu mer allvarliga saker.
Citera
2024-07-27, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edor
Efter att läst inlägg från kryptonia, så måste jag lätta på munlädret .
Inte ofta jag gör det på detta forum .
Jag har gjort affärer med P.Ö i Enköping, finns även en till P.Ö i Enköpings kommun .
Några års skillnad på dessa juveler .
Är dom bröder ?
Vem är värst ??
Vassa armbågar och typtag i affärer , samt säljarens lägre rang ….
En för hög självbild av sig själv sitter också som en smäck .
Den ena av dom konfronterade jag hårt när pajasfasonerna steg till en orimlig grad - då vände han och gick undan .
Den andra har jag bara känt på , och feelingen är identisk ….

Ja, det brukar ju vsra så. Det går i arv, oftast på.farssidan. Präglade också hemifrån givetvis. Dom lär vara ökända i Enköpingstrakterna bägge
Citera
2024-07-27, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Ok Men då betyder det då att det inte längre handlar om en hund som far illa utan nu istället handlar om att folk tycker att P är en otäck typ. Ska det då medföra att hans dotter ska bli bestulen på sin assistanshund? Som då inte verkar fara så illa i alla fall inte enligt den här personen som bara uttrycker sin avsky över flickans pappa? Hur ska ni ha det?

Eller börjar det kanske bli problematiskt att framhärda i att hunden far illa? Så då byter man spår? Och riktar in sig på pappan?

Det börjar bli väldigt snurrigt nu. För när personer som då säger sig ha insyn får möjlighet att säga något då struntar de helt i hunden helt plötsligt och istället handlar det om nåt helt annat…? Det är märkligt.

Tvärtom. Det bekräftar att personer farit illa i arbetsmiljön och att de förmodligen knappt kunnat eller vågat uttrycka flaska av rädsla för PÖ. Vissa har ju sagt upp sig pga hans behandling. Om en del av dessa personer sett Essie bli misshandlad är det inte så konstigt att de inte sagt något. Vem vet vad han hotat dem med? Bilden av en mycket obehaglig person målas upp.

Flera av tidigare anställda har ju dessutom berättat om deras upplevelser för tidningen som rör vad A gjort, så visst finns det material från anställda som rör hunden.

Andra kanske inte har varit med då A gjort illa Essie då det var flera personer i omlopp under olika tider. Vissa av dessa kan däremot själva ha råkat illa ut och vill berätta om det nu, vilket är starkt. Klart de är förbannade, men det betyder inte att historier om hunden är påhittad eller att de stulit Essie som hämnd.

Ibland får man faktiskt mod och nog.
Citera
2024-07-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Tack. Bilden klarnar, hoppas du fortsätter reda i detta. Herregud vilken härva vi håller på nysta upp, som började med en efterlysning som såg lite konstig ut.

Möjligt att assistanshundscertifieringen förtjänas att diskuteras på husdjursdelen av forumet. Du är så himla duktig på sånt och djurvännerna där är säkert intresserade. Kanske senare, när du nystat lite till?

Jösses förstår nu varför jag inte gått in här tidigare, får titta på en film eller göra något annat som man Inte mår dåligt över
Senast redigerad av C.Moonshine 2024-07-27 kl. 21:23.
Citera
2024-07-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaxon
Jag ber om ursäkt, det var en missuppfattning från min sida. Åtminstone förut var det däremot så att länsstyrelserna själva behövde begära ut information om djurförbud vilket inte alltid gjordes innan anledning att misstänka detta föregick, därav var det då alldeles för lätt att slippa länsstyrelsens uppföljningskontroll genom att helt enkelt byta län och vänta tills den nya länsstyrelsen fått kännedom om förbudet. Jag får hoppas att det fungerar bättre idag.

Det finns ett djurförbudsregister samt djurförbud gäller hela sverige men förr innan de ändrade kunde djurägare byta län helt korrekt men idag och senaste åren har de varit hela sverige
Citera
2024-07-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Det vet jag inte. Familjen har erkänt att det hänt en gång. Så det vet vi. Vi kan gissa att det hänt flera gånger, det står er fritt. Men att gissa är inte att veta.

Oavsett om det är en gång är det en gång för mycket!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in