2024-07-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Om man har en arbetsuppgift, att minska utåtagerande, och man inte minskar utåtagerande, så ja.

Om man som kommun eller arbetsgivare har ett antal anställda som vårdar medborgare, och en person av dessa biter en anställd så ja.

Jag är mer inne på att arbetsgivaren varit den klantiga i det hela, för som sagt, ett utåtagerande går inte alltid att vända. Men att utforma verksamheten och att säkerställa anställdas arbetsmiljö, det går. Jag är helt övertygad om att det går att minska A anfall med en stor mängd. Jag är också inne på om inte familjen lyckats med det till viss del.

Arbetsgivaren...alltså det privata bolag som pappa PÖ anlitat, där även hustrun är anställd...närmaste uppdragsgivare/arbetsgivare torde ändå vara PÖ och hans hustru
Citera
2024-07-27, 19:31
Medlem
Citat:
Om man har en arbetsuppgift, att minska utåtagerande, och man inte minskar utåtagerande, så ja.

Om man som kommun eller arbetsgivare har ett antal anställda som vårdar medborgare, och en person av dessa biter en anställd så ja.

Jag är mer inne på att arbetsgivaren varit den klantiga i det hela, för som sagt, ett utåtagerande går inte alltid att vända. Men att utforma verksamheten och att säkerställa anställdas arbetsmiljö, det går. Jag är helt övertygad om att det går att minska A anfall med en stor mängd. Jag är också inne på om inte familjen lyckats med det till viss del.

"Minska utåtagerande" är väl ändå en alldeles för bred och komplex arbetsbeskrivning för att ett misslyckande per automatik ska klassas som inkompetens. Det låter på resten av ditt inlägg som att du borde förstå det.
Citera
2024-07-27, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Det som påstås i den här nya anmälan verkar inte vara kommunicerat till någon vare sig till familjen, till berörda chefer, till möjliga myndigheter. Inte till någon förrän ett gäng assistenter av okänd anledning inom ramen för relativt kort tid fått sparken.
Hur vet du att de fått sparken?
Majoriteten av de som jobbat där har sagt upp sig enbart på grund av pappans beteende mot dem. Grova kränkningar och övertramp. Pappan skulle aldrig vinna en rättegång om alla kränkningar skulle polisanmälas nu i efterhand. Men jag tror ärligt talat att assistenterna har gått vidare bara konstaterar vilken knäppgök pappan är. Alla assistenter älskade Essie, så att pappan skyller på dem är ett felsteg han kommer att få äta upp så småningom.
Citera
2024-07-27, 19:36
Medlem
Den dära Th*mas T*rkelss*n bor i Norrland och har täta kopplingar till familjen och främst farfar.

Och sedan ska farfar varit uppe i landet på resa senaste tiden.

Hm…
Citera
2024-07-27, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schraderbrau
Den dära Th*mas T*rkelss*n bor i Norrland och har täta kopplingar till familjen och främst farfar.

Och sedan ska farfar varit uppe i landet på resa senaste tiden.

Hm…

Farfar jobbar inom försvarsmakten eller gjort iaf.
Citera
2024-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Men som utbildad hund ska hon väl känna av när A är på gång upp i känsloläge, och genom det kunna sätta sig själv i säkerhet, eller hur?

Har hon den utbildningen? Jag trodde hon skulle vara ett stöd för A när hon går upp i varv. Förstår inte, skulle hunden springa iväg då? Då är det väl ingen mening med en assistenthund?
Citera
2024-07-27, 19:41
Avslutad
Viktigt inlägg i FB-gruppen som kämpar för Essie. Hur lägger jag upp bild?
Citera
2024-07-27, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Ett kompisgäng? Till vem då?

Det är citat ifrån pappan som jag kopierat in från hans uttalande på Facebook som kom igår. Du kan läsa det direkt ifrån källan där eller ifrån mitt citat tidigare i tråden.

Observera att det inte betyder att jag vet om sakförhållanden stämmer överens med vad pappan säger! Men assistansbolaget har inte opponerat sig mot hans beskrivning och vore det en direkt osanning så skulle de nog ha gjort det tror jag… Han pekar ut ett flertal som tidigare anställda som fått gå samt att anmälan till LS kom dagen efter att en person, fått besked om uppsägning). En,igt pappan är det den personen och hennes kompisar som tidigare också varit anställda men inte fått vara kvar som nu också uttalar sig i Enköpingaposten. Om det är samma ”5” personer som en massa här i forumet omtalar vet jag inte.
Citera
2024-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Fast ärligt har ju PÖ själv satt igång det. Det kommer ju upp mycket intressant också även på andra sidor.

Jo, om allt stämmer, så är det problematiskt.

Det där med Sd har ju jag själv varit inne på tidigare, så det lär ju säkert stämma ;-)
Citera
2024-07-27, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Har hon den utbildningen? Jag trodde hon skulle vara ett stöd för A när hon går upp i varv. Förstår inte, skulle hunden springa iväg då? Då är det väl ingen mening med en assistenthund?

Det är väl som alltid, även inne på psyket. Man försöker minska anfall, men vid en viss tidpunkt så får man gå ut och stänga dörren, och hoppas att patienten inte skadar för mycket.

Man försöker avleda och minska, men när det inte går så sätter man sig själv i säkerhet. Varför skulle inte Essie kunna göra samma sak.
Citera
2024-07-27, 19:48
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
[...]
Och om det är någon som snott hunden av nåt annat skäl eller om så råkat köra på den för att den smitit ut på egen hand eller med berått mod tagit livet av den eller gjort nåt annat så tycker jag att den personen ska berätta det så att familjen kan få vetskap och i så fall kan få sörja och gå vidare.

Dina inlägg blir komik på absolut högsta nivå, det är ingen som kört på ngn hund, det är ingen som har tagit ngn hund!

Det är pappan som mörkar allt, hunden den är död och begravd av pappan, därav så kan han lova 100' i hittelön, han kan höja hittelönen till en miljon för ingen kommer ju att finna hunden.
Citera
2024-07-27, 19:50
Avslutad
"Alla anställda är problemet? Men ni då? Har du även berättat hur du tilltalar/behandlar personal? Att vi ska be om ursäkt till amanda när vi blir kränkta och slagna? Har du berättat hur du gör utal om muslimer när du hade en muslim anställd? Har du berättat hur du och din fru hittar på lögner? För att hitta något fel hos personal? Har du berättat hur du SOM MAN ber personal trycka in fler tamponger när den har mens för att bada med din dotter? Har du berättat hur nedvärderande du pratar om personal till amanda? Nu får de fan ta och räcka med att anklaga PERSONAL FD PERSONAL hela jävla tiden se era egna fel någon gång!!! Alla vi som jobbat där har älskat essie och tagit hand om henne! Om vi var en sån dålig personal vad är din fru? Vi sitter med amanda 24h medans din fru gör vad? Städar och lagar mat? Hon är väll oxå anställd varför sitter hon ej med amanda? Nej för då jävlar kommer de ursäkter från ert håll! Vi som har slutat där har slutat för DU OCH DIN FRU inte har någon respekt för er personal och för vårt privat liv! Lär er vara tacksamma istället för att klaga i slutändan är det vi Som tagit hand om eran dotter och utan personal hade ni gått sönder FYFAN!"

Från person i FB-gruppen Essie-ska hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in