2024-07-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brydiginteeller
Det var jag som skrev att hennes katt hade flyttat.
Jag trodde det på grund av att A själv sa till mig för några veckor sen när jag fråga om hon hade katten kvar svaret jag fick av henne då var.
Nej den blev för jobbig så jag döda henne.
Då antog jag att omgivningen kanske tagit bort henne från A. Men då kanske ni förstår vilka grova skämt hon kör med? Och på vilken nivå A ligger på? För tydligen var det ett skämt eftersom att katten fortfarande finns kvar.
Så jag tar helt på mig att jag missuppfattade A där.

A=dottern
Det är förståeligt. Har lång erfarenhet av människor med autism och de kan säga de knasigaste sakerna beroende på mående.

Samtidigt skriver pappan (omöjligt att det är någon annan även om det skrivs i tredje person) på en sida:

Men alla som har erfarenhet av katter vet att de väljer vilka de knyter an till och inte och många katter ogillar miljöer mer mycket ljud och många människor på en gång så det är större sannolikhet att katten helt enkelt inte hade någon relation till den autistiska dottern. Och skaffade de ursprungligen katten för det syftet så är det inte så konstigt om de valde att omplacera den för att kunna testa något annat?
Citera
2024-07-25, 22:33
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
Jag tror inte ett dugg på det han skriver

Gubben skyddar enbart sin son men detta inlägg bara förstärker att allt inte står rätt till!
Citera
2024-07-25, 22:34
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Det är förståeligt. Har lång erfarenhet av människor med autism och de kan säga de knasigaste sakerna beroende på mående.

Samtidigt skriver pappan (omöjligt att det är någon annan även om det skrivs i tredje person) på en sida:

Men alla som har erfarenhet av katter vet att de väljer vilka de knyter an till och inte och många katter ogillar miljöer mer mycket ljud och många människor på en gång så det är större sannolikhet att katten helt enkelt inte hade någon relation till den autistiska dottern. Och skaffade de ursprungligen katten för det syftet så är det inte så konstigt om de valde att omplacera den för att kunna testa något annat?

Tack för förståelsen. Ja hon lätt så himla trovärdig kanske inte just att hon döda katten men jag tänkte att för henne kanske den var "död" eftersom den inte fanns i hemmet. För autistiska är det ju lite så "det som inte syns finns inte"
Citera
2024-07-25, 22:34
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Jag trodde det på grund av att A själv sa till mig för några veckor sen när jag fråga om hon hade katten kvar svaret jag fick av henne då var.
Då antog jag att omgivningen kanske tagit bort henne från A. Men då kanske ni förstår vilka grova skämt hon kör med? Och på vilken nivå A ligger på? För tydligen var det ett skämt eftersom att katten fortfarande finns kvar.

A=dottern

Tack för alla dina inlägg. Det du berättar har verkligen kompletterat artikeln i E-posten och varit behjälpligt för att bringa reda i den här historien.

Misstänker f.ö. att A ärvt sin diagnos från P (dock högfungerande hos honom) med tanke på hans bilder, sociala medier och beteende i övrigt.

Inte ovanligt dessutom med grova ”okänsliga” skämt från autister - samt inställningen att omgivningen existerar för att göra dem till lags, vilket förklarar inställningen till Essie som ett redskap mer än en levande varelse.
Citera
2024-07-25, 22:37
Medlem
Här finns nu en lång kommentar från pappan. Det lyser igenom att det är han som skrivit.
Förstår att han är upprörd, men med stor sannolikhet har han själv spekulerat här på Flashback i andra trådar med tanke på hur många reggade användare det finns. Och då får man ha lite förståelse för att några av oss till exempel undrar varför man inte reggar sin hund på jordbruksverket eller att det är en assistanshund på SKK. Självklara saker när man har en arbetande hund.

https://dognews.se/2024/07/22/vad-hande-egentligen-med-hunden-essie-som-forsvann/#comments
Citera
2024-07-25, 22:38
Medlem
Citat:
Då antog jag att omgivningen kanske tagit bort katten från A. Men då kanske ni förstår vilka grova skämt hon kör med? Och på vilken nivå A ligger på? För tydligen var det ett skämt eftersom att katten fortfarande finns kvar.

A=dottern

Herregud vilket sjukt skämt. Inte ett dugg kul om du frågar mig.. men man har väl olika humor antar jag 😬
Citera
2024-07-25, 22:38
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larkascending
Tack för alla dina inlägg. Det du berättar har verkligen kompletterat artikeln i E-posten och varit behjälpligt för att bringa reda i den här historien.

Misstänker f.ö. att A ärvt sin diagnos från P (dock högfungerande hos honom) med tanke på hans bilder, sociala medier och beteende i övrigt.

Inte ovanligt dessutom med grova ”okänsliga” skämt från autister - samt inställningen att omgivningen existerar för att göra dem till lags, vilket förklarar inställningen till Essie som ett redskap mer än en levande varelse.

Tack så mycket. Ja men tanke på att inte Assistenten som stod bredvid henne regerade när hon sa så fick mig också att känna att A talade sanningen. Men det gjorde hon tydligen inte haha så fel det kan bli. Som assistent skulle jag kanske säga Mrn A stämmer det verkligen eller iallfall regerat.
Senast redigerad av Brydiginteeller 2024-07-25 kl. 22:40.
Citera
2024-07-25, 22:39
Medlem
Brydiginteellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Herregud vilket sjukt skämt. Inte ett dugg kul om du frågar mig.. men man har väl olika humor antar jag 😬

Självklart inte ett dugg roligt skämt. Men nu vet ni som sagt vilken nivå A ligger på?
Citera
2024-07-25, 22:39
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curlyfication
Nu skriver farfarn i gruppen att katten, som heter Snövit tydligen, inte är omplacerad pga misshandel utan finns kvar i hemmet. Så den som skrev så kanske inte känner till händelserna så bra som den utgett sig för.

Med en bild hade det varit mer övertygande.

Farfar hittar på tror jag. Han kan ju inte veta allt som händer i familjen.
Citera
2024-07-25, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Försvann Essie från baksidan av huset? Baksidan består av en gräsmatta. Det är 15 hushåll som gränsar till denna gräsmatta, men ingen av dessa 15 hushåll har alltså reagerat på att en bil har kört över gräsmattan deras tomt gränsar till? Eller har det lyfts tidigare i tråden?

Exakt man undrar ju. Och om man kommer med bil så är ju både ljudet (om ej elbil) och billyktorna (kan man iofs stänga av) ganska otroligt att ingen sett eller hört åka där mellan husen vid den tiden på kvällen. Är ju ändå lite skymning så dags.
Citera
2024-07-25, 22:54
Medlem
Citat:
Självklart inte ett dugg roligt skämt. Men nu vet ni som sagt vilken nivå A ligger på?

Jag tänker att kanske hon har hakat upp sig på det här med död och döden, då hon är autistisk och då hakar man ju upp sig och blir lite upprepande på så vis. Det pratades ju om att hon hotat personal att de ska dö, att hon själv ska ta livet av sig, och nu att katten dött. Tror inte hon fullt kan förstå innebörden av detta, tror hon hakat upp sig. Och döden är ju ganska laddat ämne, kan tänka mig att hon fått reaktioner från omgivningen i början när hon pratat så och då fortsätter hon för det händer nåt. Hade också kört på ignore mode om jag var assistent och istället uppmuntrat positiva beteenden och samtalsämnen i hopp om att det skulle bli ointressant att prata om döden hela tiden när ingen bryr sig.
Citera
2024-07-25, 23:01
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Här finns nu en lång kommentar från pappan. Det lyser igenom att det är han som skrivit.
Förstår att han är upprörd, men med stor sannolikhet har han själv spekulerat här på Flashback i andra trådar med tanke på hur många reggade användare det finns. Och då får man ha lite förståelse för att några av oss till exempel undrar varför man inte reggar sin hund på jordbruksverket eller att det är en assistanshund på SKK. Självklara saker när man har en arbetande hund.

https://dognews.se/2024/07/22/vad-hande-egentligen-med-hunden-essie-som-forsvann/#comments

Det säger väldigt mycket om personen som skrev texten, oavsett vem det nu är.

Kränktheten och ältandet saknar proportioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in