Citat:
Ursprungligen postat av
Alba007
Så länge som du inte kan bevisa motsatsen behöver inte jag bevisa ngt. Fram med motbevis istället. Har ngn gjort folkbokföringsbrott det har jag missat tack för tipset. Du kan ju kolla upp om det är sant eller ej. Och om det kommer till kännedom om att ngn i familjen skriver i detta forum i egen sak för att vilseleda och hitta på alternativa sanningar samt skyller på andra. Undrar hur polisen ser på det. Det du nu nämner är helt fel då detta kollats upp hos myndigheter vad som gäller. Och börjar man rita ordentligt finns nog mycket som är fel. Frågan är vad som är olagligt.
Det var inget privat hem föräldrarna Bode på annat ställe. Bostaden var ett LSS boende för A, Essie och en katt. Och det var en arbetsplats och på en sådan gäller samma regler som på alla andra arbetsplatser alltså ingen kamera övervakning av personal. Om inte gängse regler och kontroller gjorts så har även kommunen gjort fel. Då fanns brister på arbetsplatsen vilket även framgår när P sökte få mer personal. Hemmet godkändes inte för det då inte tillräckligt med skydd fanns för detta. Anser du att offentliga handlingar ljuger? Att myndigheter ljuger. Och jag vet regler för vad som gäller detta forum och det som skrivs. Jag vet också vad polisen anser. Att skydda ngn som ev har gjort ngt kriminellt är också ett brott. Och hota inte i dina inlägg.
Om du menar allvar med ”bevisa motsatsen” så bekräftar det bara att du inte förstår bevisbördan.
Det är alltid den som påstår något som måste visa det – inte den som ifrågasätter.
Du staplar nya påståenden i varje inlägg:
LSS-boende, arbetsplats, myndighetsbeslut, kamera*förbud, folkbokföring, gruppchattar, möten, polis*kontakter, ”myndigheter har kollat upp det”, ”polisen anser”, ”offentliga handlingar”, ”kriminalitet”, ”hot”…
Men fortfarande inte en enda öppet kontrollerbar källa.
Att begära källa är inte ett hot.
Att vägra visa källa är inte fakta.
Och att blanda ihop juridik, rykten och egna slutsatser gör inte något mer sant.
Så jag ställer samma fråga igen, i en enda rad:
Vilken konkret uppgift i dina inlägg kan du styrka med en offentlig källa som alla kan läsa?