2024-07-19, 02:21
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Uttalandet om att det de sa att de skulle träffa någon för en hotelaffärer eller nätverka med resefolk i Sverige är ju uppenbarligen en lögn de sagt till sina vänner och familj. Då de på den svenska sidan hade klivit fram och bekräftat att -ja vi stod här i tre timmar och väntade på de men de kom ju aldrig för att kolla på våra fina hotel.
Något annat märkligt är att de mördas mitt på dagen en söndag.

Varför blev den ena anmäld som saknad efter ca 24h bara, om då familj och vänner visste att han var på "affärsresa". Det låter inte helt rimligt, då bör dom kanske redan vetat att det var en resa som innehöll stora risker, och sen när dom inte fick tag på honom anmälde det.
Citera
2024-07-19, 02:24
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Båda två ser väldigt bögiga ut. 100% knark deal som gått fel.
Ser väldigt bögiga ut? Dom kan för all del ha en sexuell relation men om vi ska gå på första intryck så tycker jag snarast spanjoren (?) ser ut som en konvertit. "Piff och puff på affärsresa" låter som en väldigt slapp omskrivning för att dom drar på varandra dock.
Senast redigerad av brukstjack 2024-07-19 kl. 02:26.
Citera
2024-07-19, 02:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Man behöver inte vara dömd för att vara kriminell, handlar bara att dom ännu inte åkt fast och hamnar i registret

Exakt! En brittisk general har väl dessutom sagt att det finns bara två kategorier människor, de som är dömda och de som ännu inte är dömda.

Jag fick själv dåliga "vibbar" när jag såg bilderna på britterna, det där var inga skötsamma gossar.
Citera
2024-07-19, 02:46
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Varför blev den ena anmäld som saknad efter ca 24h bara, om då familj och vänner visste att han var på "affärsresa". Det låter inte helt rimligt, då bör dom kanske redan vetat att det var en resa som innehöll stora risker, och sen när dom inte fick tag på honom anmälde det.

De skulle ju flyga hem efter ett dygn, men möjligt anhöriga och vänner kände till den ”ev riskfyllda” resan.

Saxat ur artikeln:
Citat:
De brittiska männens plan var att resa till Malmö – och flyga hem ett dygn senare. På söndagsmorgonen skulle de på ett affärsmöte i staden. Men istället hittades männen mördade i sin uppeldade hyrbil. Det misstänkta dubbelmordet är än så länge ett mysterium för polisen.

Männens plan ska ha varit att flyga hem till London under söndagen för att hinna se EM-finalen i fotboll med avspark klockan 21 svensk tid.
Men när männen inte gick att kontakta slog anhöriga larm och anmälde dem försvunna.

Männens identiteter är ännu inte 100 procent bekräftade. Men polisen utgår från att de är offren som hittades i hyrbilen.
– De rättsmedicinska undersökningarna är så gott som klara. Vi får se om de räcker för att identifiera dem, säger åklagare Adrien Combier-Hogg.

Betalartikel: https://www.sydsvenskan.se/2024-07-18/polisen-kartlagger-de-brittiska-mordoffrens-sista-dygn-i-livet/
Senast redigerad av Lilett 2024-07-19 kl. 03:02.
Citera
2024-07-19, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Jorgen
Två britter enligt media, på bilen syns inga britter.
Abdulrazak och Cifuentes låter inte heller jätte-engelskt.
So what?! Med din grammatik hade jag inte gissat att du var svensk. Ingetdera hör till diskussionen om hur dom mördades. Som nån annan sa - knip käft med era efterblivna läggnings/rasteorier - ni översvämmar tråden
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Dom skulle smuggla ladd, men misslyckades. Tagit handpenning på över 400k och fick sitt straff
Säkert nåt åt det hållet, kanske mellanhand eller kurirer eller nåt men, du bränner inte bort 400k såhär. Dom ser inte ut som typerna som skulle våga vägra betala precis
Citat:
Ursprungligen postat av Lifegoeson1
Tror ni den tredje personen bor i Malmö eller är ”svensk ”
Jag tror som nån annan sa att dom bara är två stackars spelpjäser som någon ”stor”, internationell/från Sverige (men kanske utomlands nu), har offrat i vrede eller som exempel = straffa nån som påverkas av det. Ekonomiskt/känslomässigt. Jag tror inte dessa två har gjort ngt så grovt som skulle rättfärdiga detta

Eller kanske dom länge varit skyldig folk pengar som tröttnat
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-19 kl. 03:02.
Citera
2024-07-19, 05:03
Avslutad
De har hämtat knark över bron

Och ville ha betalt för tjänsten

Snabba cash

De fick betalt med metal kullor i huvudet

Den tredje person har knarkpengarna för sig själv

End Of Story .
Citera
2024-07-19, 05:30
Medlem
Håller man på med sån skit som dom gjorde straffas man tids nog och så blev fallet
Citera
2024-07-19, 07:16
Medlem
Nu när jag kollat lite mera på dessa två så är det inte mycket som talar för att de är direkt kriminella.

Om man bortser från påbrå som vissa har hakat upp sig på så hittar inte jag några tydliga markörer. Inge bling-bling. Inga tatueringar. Inga lyxkläder. Inge gangsterromantisering.
Citera
2024-07-19, 07:44
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Nu när jag kollat lite mera på dessa två så är det inte mycket som talar för att de är direkt kriminella.

Om man bortser från påbrå som vissa har hakat upp sig på så hittar inte jag några tydliga markörer. Inge bling-bling. Inga tatueringar. Inga lyxkläder. Inge gangsterromantisering.
Jag tror det handlar om en engångsgrej, för att få in kapital.
Citera
2024-07-19, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pibesill
Min erfarenhet säger något annat då jag är hyfsat berest genom Kastrup.
Kom från Marocko för ca 60 dagar sedan och möttes av hund.
Är du flaggad så blir du kontrollerad men att du besökt olika länder blir du inte flaggad för.
Var hyfsat aktiv i byn med omnejd i början av 2000 talet och tror jag har en hyfsad idé om hur de arbetar.

Skrev inte heller at man bliver flaggad bare for at man har besökt olika länder, men de 2 britter var helt sikkert blevet det om de var ankommet fra Sydamerika, baseret på navn og alder.
Tolden i Kastrup har typ 2-3 narkohunde ialt det er meget sjældent de har tid til at spilde tid med random checks i et tullfilter.
Citera
2024-07-19, 07:56
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen

Påbrå är dock en av de mer relevanta markörerna i dag.

Men det kan handla om att de blivit övermodiga när firman inte gick bra och ville få in ett snabbt kapital och gett sig i lag med gängkriminella. Blattar känner alltid den typen av folk oavsett hur skötsam man själv är.
Citera
2024-07-19, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror det handlar om en engångsgrej, för att få in kapital.

Fanns det inte uppgifter om att en av dem suttit inne i hemlandet tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in