2024-07-18, 22:34
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
De kan mycket väl varit bögar. Nu kommer de till böghimlen. Eller böghelvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av cocobutter
Ja inte svenska medborgare

Citat:
Ursprungligen postat av Lucky12
Blattar i alla fall

Blatte- och böghelvetet, skulle jag tippa på.

@Lucky12, vet man ngt om gärningsmännen? Var de också blattar, dvs blattar, som, som vanligt, fimpade andra blattar?
Citera
2024-07-18, 22:57
Medlem
Crerands avatar
Båda två ser väldigt bögiga ut. 100% knark deal som gått fel.
Citera
2024-07-18, 23:06
Medlem
Det verkar inte som det går så bra för deras företag...https://suite.endole.co.uk/insight/company/09918390-empire-hotels-london-limited
Kanske dom var ute efter snabba cash och blev lurade och sedan rånmördade?
Citera
2024-07-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
De kanske bara är ute efter att få nya identiteter. Liken är inte dom. Juan och Farooq dyker snart upp som papperslösa asylsökande med tolkbehov på ett asylboende nära dig…

Den tanken har slagit mig.
Citera
2024-07-18, 23:48
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enotroligkille
Kan dom blivit radikala på kort tid och tänkt utföra en terrorattack i Malmö. Bomben smäller dock av för tidigt.
Tänker att det var en hämndattack mot koranbrännaren som var planen eller mot Malmö/Sverige rent allmänt.
De var skjutna.
Citera
2024-07-18, 23:51
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKroaten
Dödshotet som de ska ha fått är ju tämligen intressant.
När leveransen blir tagen i beslag, läggs skulden på de som anlitats för att ordna transporten.
Citera
2024-07-18, 23:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Att de lurats till sin avrättning är väl allt annat än klarlagt?

Det kanske inte alls fanns någon egentlig plan för att de skulle tas av daga. Men en beredskap/resurser för det om saker skulle börja balla ur, vilket det gjorde.

Tycker det känns hyfsat långsökt att några i Malmö med omnejd skulle locka över 2 britter för att de skall mördas.
Det borde då rimligtvis föregås av ett antal kontakter/elektroniska spår som polisen kan nysta i. Blir det inte en lättare manöver att skicka över någon dit för att göra jobbet?

Att det är drogrelaterat känns hyfsat sannolikt.

Tycker att du raljerar på en lite låg nivå här. Ingen menar att de skulle bli mördade för att de åker runt och sonderar terrängen efter affärsobjekt för deras verksamhet.
Men det kan ändå ha varit syftet med resan.
Helt ovetandes kan de ha kört in i/passerat något klan/gängstyrt område i Malmö-trakten och larmet har gått: två okända araber i danskregad bil stryker runt och verkar leta efter något.., x antal Kalashnikovs osäkras.
De prejas och konfronteras, någon gör en nervös spattig rörelse och det smäller.

En (dubbel) felskjutning. Kan det i nuläget uteslutas?

Edit: och visst, de kanske jobbade med en annan typ av resor, men enl uppgift så gick ju affärerna inte alldeles lysande, så de kanske ville satsa på nytt koncept?

Jag ifrågasätter att man blir ihjälskjuten för att man åker utländskregistrerad bil i fel område. Även om man ser ut som arab. Det är inte Sao Paolo vi snackar om.

Men även om så skulle vara fallet - det är inte ”bara” att tända eld på en bil. Man måste rimligen ha tändvätska bensin eller liknande. Skulle de då åkt och hämtat det? Jag ser överhuvdtaget ingen anledning till varför man skulle tända eld på bilen i ditt scenario.

Är inte säker på att uppgiften om att en tredje person åkte i bilen över bron, men tror att en tredje person i något läge befann sig i bilen. Därför tände man eld på den, för att dölja spår.

Vad jag förstår så skulle de åkt hem redan på söndagen. En mycket kort resa för att titta på intressanta hotell eller boenden i Skåne (som ju inte heller hör till den typ av resmål de tidigare jobbat med). Och söndag i mitten av juli är inte en vanligt förekommande mötesdag i det svenska näringslivet.

Men jag ger dig rätt i att det kan vara så att mötet gick fel, snarare än att de lurades till platsen för en på förväg planerad avrättning. Dock tycker jag personligen inte det spelar så stor roll. Är rätt säker på att de haft med kriminella att göra, sedan exakt vad som hänt…ja det finns väl lite olika möjligheter.
Senast redigerad av Troian 2024-07-19 kl. 00:00.
Citera
2024-07-19, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKroaten
Dödshotet som de ska ha fått är ju tämligen intressant.
Ja det betyder mkt, stänger ner många teorier. Som seriemördare, random rån/psycho, random gängkriminella som blivit stressade/triggade/felskjut osv osv. Då är det ju 100% någon dom haft kontakt med. Eller så har dom bara blivit hotade av nån dåre, det kan ju hända vem helst, och hotet har inte alls med mordet o göra.
Citera
2024-07-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skurresnurre
Ja det betyder mkt, stänger ner många teorier. Som seriemördare, random rån/psycho, random gängkriminella som blivit stressade/triggade/felskjut osv osv. Då är det ju 100% någon dom haft kontakt med. Eller så har dom bara blivit hotade av nån dåre, det kan ju hända vem helst, och hotet har inte alls med mordet o göra.

Tror ni den tredje personen bor i Malmö eller är ”svensk ”
Citera
2024-07-19, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag ifrågasätter att man blir ihjälskjuten för att man åker utländskregistrerad bil i fel område. Även om man ser ut som arab. Det är inte Sao Paolo vi snackar om.

Men även om så skulle vara fallet - det är inte ”bara” att tända eld på en bil. Man måste rimligen ha tändvätska bensin eller liknande. Skulle de då åkt och hämtat det? Jag ser överhuvdtaget ingen anledning till varför man skulle tända eld på bilen i ditt scenario.

Är inte säker på att uppgiften om att en tredje person åkte i bilen över bron, men tror att en tredje person i något läge befann sig i bilen. Därför tände man eld på den, för att dölja spår.

Vad jag förstår så skulle de åkt hem redan på söndagen. En mycket kort resa för att titta på intressanta hotell eller boenden i Skåne (som ju inte heller hör till den typ av resmål de tidigare jobbat med). Och söndag i mitten av juli är inte en vanligt förekommande mötesdag i det svenska näringslivet.

Men jag ger dig rätt i att det kan vara så att mötet gick fel, snarare än att de lurades till platsen för en på förväg planerad avrättning. Dock tycker jag personligen inte det spelar så stor roll. Är rätt säker på att de haft med kriminella att göra, sedan exakt vad som hänt…ja det finns väl lite olika möjligheter.

Uttalandet om att det de sa att de skulle träffa någon för en hotelaffärer eller nätverka med resefolk i Sverige är ju uppenbarligen en lögn de sagt till sina vänner och familj. Då de på den svenska sidan hade klivit fram och bekräftat att -ja vi stod här i tre timmar och väntade på de men de kom ju aldrig för att kolla på våra fina hotel.
Något annat märkligt är att de mördas mitt på dagen en söndag.
Citera
2024-07-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shadwellarmy
Tolden i Kastrup har 100% koll på alle som kommer fra Sydamerika via mellemlanding i et andet europæisk land. Dom har redan utpekat vem som skal ut til kontrol innan dom ankommer.
Bemannat tullfilter med hund slöser dom inte resourcer på.
Hur det funker i Sverige ved jeg inte.

Min erfarenhet säger något annat då jag är hyfsat berest genom Kastrup.
Kom från Marocko för ca 60 dagar sedan och möttes av hund.
Är du flaggad så blir du kontrollerad men att du besökt olika länder blir du inte flaggad för.
Var hyfsat aktiv i byn med omnejd i början av 2000 talet och tror jag har en hyfsad idé om hur de arbetar.
Citera
2024-07-19, 01:14
Medlem
Dom skulle smuggla ladd, men misslyckades. Tagit handpenning på över 400k och fick sitt straff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in