2024-07-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Två synpunkter:

1. Varför åker två killar som driver något slags resebyråverksamhet i Storbritannien på "affärsresa" till Malmö? Vad är det fråga om för slags affärer? Min gissning är att de på något vis gjort affärer med kriminella i Sverige, och att något gått snett i affärsuppgörelserna. Exempelvis kan det ha handlat om att de på något vis använt sin resebyråverksamhet som täckmantel för narkotikasmuggling.

2. Bilderna på de båda mördade ger mig en känsla av att de inte bara var affärskompanjoner, utan att de också var ett par, dvs. att de var homosexuella. Men mitt antagande kan naturligvis vara felaktigt, och även om det skulle stämma, så behöver det förstås inte ha något med brottet att göra.

Reagerar också på att de var på "affärsresa". Konstigt att resa på affärsresa under en helg.
Vilka seriösa kunder/leverantörer jobbar då, kan man undra?

Reagerar också på att man hyrt bil för att ta sig till Malmö då man vanligtvis tar tåget mellan Kastrup & Malmö. Kanske hade de planerat att åka till någon plats utanför Malmö?

Om man planerar att mörda någon/några så ger det nog lägre straff att begå mord i Sverige än i Storbritannien. Har för mig att svensk-tunisiern som sköt svensken med albanskt ursprung i London julafton 2018 fick ett långt fängelsestraff. Dessutom fastnade den mördaren på en massa övervakningskameror. Hittills har vi ju bara fått info om att bilen med passagerare finns med på en övervakningskamera, på resan över Öresundsbron.

Val av plats att elda upp bilen tyder på god lokalkännedom. Om man skall sätta eld på en bil bör man väl ha något brännbart att hälla på bilen, initialt i alla fall. Att sätta eld på en bil är inget man kan göra "spontant".

Man har säkert tömt master i närheten av fyndplatsen för att se om det finns några intressanta samtal att undersöka vidare.
Citera
2024-07-17, 15:28
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
På "affärsresa" i Fosie industriområde, Malmö. Mmm.

Vi kan nog utesluta att det var en deal med Bosse och Lasse om att bli exklusiva återförsäljare av Dalahästar eller spettekakor. Låter som sagt som ett möte med albaner eller MENA som gått snett.

Jag tror heller inte att resan var avsedd för (lagliga) affärer, men det kan ju vara så att de redan var döda när de kom till Fosie, eller att de blev tvingade dit.
Citera
2024-07-17, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Så en colombian blir dödad en dag efter en annan clolombian i samma stad i London har blivit gripen för ett mord på två män som hade rest med dessa två män till Colombia? Det hela verkar hänga ihop och är nog ingen slump.
Var har du läst detta? Eller rättare sagt, hur fan vet du att dom rest med dessa två till Colombia?
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-17 kl. 15:37.
Citera
2024-07-17, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Rätt avlägsen plats för att vara såpass centralt... Nog genomtänkt detta

Särskilt central är det ju inte om det är vid yttre Ringvägen. Det är ju i princip ute på landet bland åkrar och fält.
Citera
2024-07-17, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror heller inte att resan var avsedd för (lagliga) affärer, men det kan ju vara så att de redan var döda när de kom till Fosie, eller att de blev tvingade dit.

Så kan det absolut ha varit. De kan ha skjutits ihjäl i några av områdena i Malmö och sen tagits med sin bil till Fosie där man satt fyr på allt.

Malmö har ju underbara områden som Hermodsdal.
Citera
2024-07-17, 15:31
Medlem
Varför inte ta sig till Kastrup med flyget direkt???
Citera
2024-07-17, 15:33
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud

Flyget gick från London till Kastrup. Tror inte att det var någon mellanlandning.
Citera
2024-07-17, 15:34
Medlem
Uncorruptables avatar
Britter 😂😂 .. två arab-mussar kallar man här för britter [FACEPALM].

De har levt ett riktigt lyxliv, vattenskotrar i Dubai, palmresor i indonesien, besöker moskéer, festar. Det där att driva en liten turistbyrå verkar vara oerhört lukrativt.
Citera
2024-07-17, 15:37
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuidNovi
Reagerar också på att de var på "affärsresa". Konstigt att resa på affärsresa under en helg.
Vilka seriösa kunder/leverantörer jobbar då, kan man undra?

.
Mitt under högsäsong har alla hotell och restauranger öppet, så att de jobbade helg tycker inte jag är märkligt.
Citera
2024-07-17, 15:37
Avslutad
Antingen kriminella eller ett bögpar?

Ser ut som de är bögar för att vara ärlig. kanske var i Malmö för Pride-veckan?

https://www.expressen.se/nyheter/krim/brittiska-reseagenter-saknade-efter-uppbrand-bil-/

Ah, ”Männen ska ha rest från Danmark till Sverige på affärsuppdrag, enligt brittiska Mail Online”

Say less. Med andra ord, ingen förlust.
Citera
2024-07-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Britter 😂😂 .. två arab-mussar kallar man här för britter [FACEPALM].

De har levt ett riktigt lyxliv, vattenskotrar i Dubai, palmresor i indonesien, besöker moskéer, festar. Det där att driva en liten turistbyrå verkar vara oerhört lukrativt.
Oj va lyxigt att besöka moskeer och resa till Indonesien. Antagligen får dom väldigt billiga resor eftersom dom har resebyrå. Behöver inte vara att dom lever så flashigt som dom vill få det att se ut. Dom försöker väl göra reklam för sin byrå
Citat:
Ursprungligen postat av Obmud
Det gjorde dom ju?
Senast redigerad av skurresnurre 2024-07-17 kl. 15:41.
Citera
2024-07-17, 15:41
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Två synpunkter:

1. Varför åker två killar som driver något slags resebyråverksamhet i Storbritannien på "affärsresa" till Malmö? Vad är det fråga om för slags affärer? Min gissning är att de på något vis gjort affärer med kriminella i Sverige, och att något gått snett i affärsuppgörelserna. Exempelvis kan det ha handlat om att de på något vis använt sin resebyråverksamhet som täckmantel för narkotikasmuggling.

2. Bilderna på de båda mördade ger mig en känsla av att de inte bara var affärskompanjoner, utan att de också var ett par, dvs. att de var homosexuella. Men mitt antagande kan naturligvis vara felaktigt, och även om det skulle stämma, så behöver det förstås inte ha något med brottet att göra.

1. Ja det känns ju som resebyrån kan varit en täckmantel för kriminell verksamhet, helt klart.

2. Vad jag såg, så hade någon också kommenterat den enes bilder med "cute couple".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in