Citat:
Två synpunkter:
1. Varför åker två killar som driver något slags resebyråverksamhet i Storbritannien på "affärsresa" till Malmö? Vad är det fråga om för slags affärer? Min gissning är att de på något vis gjort affärer med kriminella i Sverige, och att något gått snett i affärsuppgörelserna. Exempelvis kan det ha handlat om att de på något vis använt sin resebyråverksamhet som täckmantel för narkotikasmuggling.
2. Bilderna på de båda mördade ger mig en känsla av att de inte bara var affärskompanjoner, utan att de också var ett par, dvs. att de var homosexuella. Men mitt antagande kan naturligvis vara felaktigt, och även om det skulle stämma, så behöver det förstås inte ha något med brottet att göra.
1. Varför åker två killar som driver något slags resebyråverksamhet i Storbritannien på "affärsresa" till Malmö? Vad är det fråga om för slags affärer? Min gissning är att de på något vis gjort affärer med kriminella i Sverige, och att något gått snett i affärsuppgörelserna. Exempelvis kan det ha handlat om att de på något vis använt sin resebyråverksamhet som täckmantel för narkotikasmuggling.
2. Bilderna på de båda mördade ger mig en känsla av att de inte bara var affärskompanjoner, utan att de också var ett par, dvs. att de var homosexuella. Men mitt antagande kan naturligvis vara felaktigt, och även om det skulle stämma, så behöver det förstås inte ha något med brottet att göra.
Reagerar också på att de var på "affärsresa". Konstigt att resa på affärsresa under en helg.
Vilka seriösa kunder/leverantörer jobbar då, kan man undra?
Reagerar också på att man hyrt bil för att ta sig till Malmö då man vanligtvis tar tåget mellan Kastrup & Malmö. Kanske hade de planerat att åka till någon plats utanför Malmö?
Om man planerar att mörda någon/några så ger det nog lägre straff att begå mord i Sverige än i Storbritannien. Har för mig att svensk-tunisiern som sköt svensken med albanskt ursprung i London julafton 2018 fick ett långt fängelsestraff. Dessutom fastnade den mördaren på en massa övervakningskameror. Hittills har vi ju bara fått info om att bilen med passagerare finns med på en övervakningskamera, på resan över Öresundsbron.
Val av plats att elda upp bilen tyder på god lokalkännedom. Om man skall sätta eld på en bil bör man väl ha något brännbart att hälla på bilen, initialt i alla fall. Att sätta eld på en bil är inget man kan göra "spontant".
Man har säkert tömt master i närheten av fyndplatsen för att se om det finns några intressanta samtal att undersöka vidare.