2024-07-14, 18:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Med tanke på att det är i Malmö så lär det rimligaste alternativet vara någon form av gängkriminell uppgörelse. De avlidna behöver inte ens ha mördats på platsen utan körts dit i bilen. Bilen tänds på och förövarna åker därifrån med annan bil.

Det är nog helt öde i området en söndag.

Vet inte varför men min första tanke var att man lurar dit personerna i bilen, när de vevar ner rutan så kastar man in en molotovcocktail och ser dem brinna som facklor. Finns mycke i en bil som brinner.

Men det här var bara min första tanke utan ha någon aning.
Citera
2024-07-14, 18:35
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Givetvis är det någon som klippt de och bränt upp bilen.
Citera
2024-07-14, 18:37
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ser ut att vara grusvägen (som senare blir Larsbovägen) som börjar ungefär där Bronsåldergatan och Stenåldersgatan korsas.
Stämmer, precis norr om E20:an. Där vid elstationen.
Citera
2024-07-14, 18:37
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vet inte varför men min första tanke var att man lurar dit personerna i bilen, när de vevar ner rutan så kastar man in en molotovcocktail och ser dem brinna som facklor. Finns mycke i en bil som brinner.

Du är nog rätt ensam om den teorin.
Citera
2024-07-14, 18:42
Medlem
Någon som har namn?
Citera
2024-07-14, 18:59
Medlem
Jag är helt övertygad om att detta är gängrelaterat mord.

Vore det inte bra om de slutade spränga oskyldiga människors hem, och istället mördade varann genom bilbrand på enskild väg istället. Då kan vanligt folk få sova i lugn och ro.
Citera
2024-07-14, 20:20
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil

Jag ska inte hacka på dig men jag tror inte att dom lugnt sitter kvar och brinner om så vore fallet
Citera
2024-07-14, 20:31
Medlem
Körde förbi platsen, man kan tyvärr ej köra ända fram pga avspärrningarna och polisbil.
Citera
2024-07-14, 20:47
Medlem
Liletts avatar
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/tva-personer-funna-avlidna-i-i-brunnen-bil-i-utkanten-av-fosie-industriomrade/
Citera
2024-07-14, 20:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Jag ska inte hacka på dig men jag tror inte att dom lugnt sitter kvar och brinner om så vore fallet

Tror inte jag heller men vi vet ju inte heller hur lugnt och fint de dog. Håller någon igen dörren så tar det lite tid att komma ut och kan gå jävligt illa.
Citera
2024-07-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Bilder: https://www.pppress.se/nyhet/tva-personer-funna-avlidna-i-i-brunnen-bil-i-utkanten-av-fosie-industriomrade/
Rätt avlägsen plats för att vara såpass centralt... Nog genomtänkt detta
Citera
2024-07-14, 21:10
Medlem
snooper123s avatar
Finns det någon info angående ålder eller kön på de avlidna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in