2024-07-17, 15:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mettalmatte
Den tredje personen är mördaren med största sannolikhet. Har han inget att dölja så skulle han hört av sig till polisen.
Vart hämtades denne personen ifrån? Har svårt att tro den personen varit med i resan då skulle polisen redan plockat in han. Många frågetecken här.
Manlig dansk prostituerad, trodde dom...?
Citera
2024-07-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paparazzi
Farooqs Facebook-profil: https://www.facebook.com/Fruitakhi

Juans Instagram-profil: https://www.instagram.com/ju4nempireholidays

Deras resebyrås Instagram-sida: https://www.instagram.com/empireholidays
Resebyrå har reklam för en del resor nu 2024 bra priser tex en till Marrakech får bo i ett beduin läger..
Citera
2024-07-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
De skriver ”pair” i brittisk media

Möjligen kan jag ha fel, men jag tror att man på engelska kan tala om två personer som "a pair", utan att det betyder att personerna är i ett parförhållande med varandra. Om brittisk media velat tala om att de båda männen var ett kärlekspar, så gissar jag att de skrivit "couple".
Citera
2024-07-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen rapporterar:

"Två brittiska reseagenter – Juan Cifuentes, 33, och Farooq Abdulrazak, 37 – saknas och befaras döda i Sverige – efter att en hyrbil de hyrt hittats utbränd med två kroppar inuti.

Detta rapporterar Mail Online."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/brittiska-reseagenter-saknade-efter-uppbrand-bil-/
Vi tar för givet att det är nåt med knark e.l inte så säker på det.. kan ha att göra med deras läggning också. Men vad skulle de göra i Malmö i en dag och behövde hyra bil??
Citera
2024-07-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Manlig dansk prostituerad, trodde dom...?

Så en colombian blir dödad en dag efter en annan clolombian i samma stad i London har blivit gripen för ett mord på två män som hade rest med dessa två män till Colombia? Det hela verkar hänga ihop och är nog ingen slump.
Citera
2024-07-17, 15:10
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Rubrik justerad: bl a "personer" -> "britter".

/Moderator
Citera
2024-07-17, 15:10
Medlem
Intressant att det väcker så stort intresse i Storbritannien. Det är ändock ett land med drygt 60 miljoner innevånare och där torde det vara mera mord än i Sverige.
Citera
2024-07-17, 15:13
Medlem
[quote=Malew|88901437]Är tredje manen i bilen som är den intressanta. Troligen är det penningtvätt åt ett större nätverk, där en psykopat går loss nu paranoid och hungrig på mord med de högsta hönsen inom den organiserade brottsligheten efter sig. Något säger mig att det tredje landet även skulle kunna vara Thailand och giftmordet där. Då det är samkoridnerat. Finns ett möjligt nätverk som har gemensamt med alla tre länder och är stort som möjlig penningtvätt. Sök och du finner.[/QU

(Giftmorden i Thailand, verkar vara uppklarat. Gällde skulder inbördes. En av de döda ansetts ha varit giftblanderskan. De döda var vietnameser,två hörde hemma i Usa,däribland hon som anses vara mörderskan. Thailand var mötesplatsen för deras uppgörelse.)
De två som mördats i Malmö, verkar inte ha koppling till cyanid-morden i Thailand.

Varför dessa två engelska medborgare tas av daga är mystiskt..
Senast redigerad av moshes 2024-07-17 kl. 15:18.
Citera
2024-07-17, 15:13
Medlem
Yinool0401s avatar
Om en av dom omkomna hade kopplingar till Colombia är det väl inte osannolikt att det handlar om ett parti Kokain som kommit på "avvägar" eller där någon är skyldig stålar.

Dom var här för att reda upp saker så att säga.
Citera
2024-07-17, 15:17
Medlem
Kanske ligger Mekky bakom det här.
Citera
2024-07-17, 15:19
Medlem
-Dizzy-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Möjligen kan jag ha fel, men jag tror att man på engelska kan tala om två personer som "a pair", utan att det betyder att personerna är i ett parförhållande med varandra. Om brittisk media velat tala om att de båda männen var ett kärlekspar, så gissar jag att de skrivit "couple".

Fast nån hade ju skrivit "cute couple" på en av hans bilder på FB, när han står med en annan kille vid stranden.
Citera
2024-07-17, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen rapporterar:

"Två brittiska reseagenter – Juan Cifuentes, 33, och Farooq Abdulrazak, 37 – saknas och befaras döda i Sverige – efter att en hyrbil de hyrt hittats utbränd med två kroppar inuti.

Detta rapporterar Mail Online."

https://www.expressen.se/nyheter/krim/brittiska-reseagenter-saknade-efter-uppbrand-bil-/

På "affärsresa" i Fosie industriområde, Malmö. Mmm.

Vi kan nog utesluta att det var en deal med Bosse och Lasse om att bli exklusiva återförsäljare av Dalahästar eller spettekakor. Låter som sagt som ett möte med albaner eller MENA som gått snett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in