2024-07-17, 15:01
Medlem
Bonkikongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Nja, begvad var han uppenbarligen eftersom han fick stipendium fr sina matematiska kunskaper.

Att vara en bra skytt handlar som med allt annat om talang, utbildning och trning. Crooks har med strsta sannolikhet noll talang, utbildats via Youtube och sttt p skyttebanan ngra gnger.

Tnk att en 20-rig oskuld frn Pennsylvania nstan lyckades ta livet av Trump och helt frndra vrldspolitiken. Hur skulle det g om exempelvis Iran satsade fullt ut p att dda honom med ett helt team av proffs?

Ngonting R skumt i den hr rran. Jag har alltid haft svrt fr konspirationsteorier som involverar en massa folk och dr lckor r oundvikliga. Det kan dremot handla om enstaka poliser eller Secret Service-agenter som har ett ont ga mot Trump och lter bli att larma nr Crooks upptcktes. Sniper-teamet som till slut ddade Crooks tycker jag man br frga ut till exempel. Varfr hade de gonen p Crooks tak i flera sekunder innan det frsta skottet avlossades? De sg uppenbarligen ngot som de ansg var ett hot. Det tog ocks flera sekunder efter Crooks sista skott innan de till slut skt honom. Ska det inte g fortare n s om man ska kunna avvrja ett hot?
Luktar unket hela den hr grejen tbh.
Man missar inte frn det avstndet fr det frsta, sen som du skriver, att det tog fr mnga sekunder extra att knppa honom och han fick d langa av en hel del skott.
Har bde svrt och inte svrt att tro att ngot r i grningen med denna skjutning.
Frsta spekulationen var att en stor summa pengar har utlovats oavsett om han ddade eller inte ddade Trump.
Sen kommer jag till nsta grej som jag tnkt p:
Vem ska avvrja dessa stlar?
Skulle hans familj eller ngon nrstende f de?
Ngot stmmer inte med detta.
Vldigt mrkligt allt om denna snorunge, VILL man dda ngon och kommer sdr nra som han gjorde, s missar man inte.
Hade frsttt om han satt/lg p ett tak eller verkligen lngt bort och hade samma "expertis" som han hade nu nr han frskte, men sdr nra? Inte en chans i helvetet att man missar.
Citera
2024-07-17, 15:23
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
USA r ett extremt samhlle s visst kan det hnda att det r en komplott som ligger bakom. Man ska aldrig utesluta ngot helt. TMC kan ha tagit emot ett betaluppdrag att genomfra ett mord p Trump. nnu finns ingenting som tyder p det, men en professionell polis mste titta p alla tnkbara alternativ. Det r drfr jag redan nu pstr att polisutredningen eller utredningarna kommer att fortstta i flera r till fr att utesluta alla andra frklaringar.

Sverige r ocks ett extremt samhlle dr barn tar emot pengar fr att mrda/avrtta folk. S vi lr oss ju hur den hrda verkligheten ser ut.

Sen p frgan om man rddar vrlden eller inte. Detta fr vi svar p inom ngra r ifall Trump blir president. Nu vet vi ju inte alls hur det kommer att g. Idag kanske flertalet betraktar TMC som en idiot och galning, om 10 r kanske man sger att det var helt enkelt fr jvligt fr vrlden att TMC missade med en cm. Kanske blir tvrtom. Man r jtteglada om 10 r att TMC missade. Pongen r att man kan tycka ngot i frvg, men veta ngot gr man inte frrn eftert.
Jag har lika svrt att tro att ngon skulle anlita TMC som att ngon sicario frn Los Zetas skulle vara dum nog att ta p sig ett snt hr uppdrag. Fr att mrda ngon av Trumps dignitet mste man vara en sjlvmordskandidat, dre eller en trnad fanatiker i stil med Gavrilo Princip. Den sistnmnde ingick fr vrigt i en konspiration.

Det troligaste r att TMC agerade helt ensam.
Citera
2024-07-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Nja, begvad var han uppenbarligen eftersom han fick stipendium fr sina matematiska kunskaper.

Att vara en bra skytt handlar som med allt annat om talang, utbildning och trning. Crooks har med strsta sannolikhet noll talang, utbildats via Youtube och sttt p skyttebanan ngra gnger.

Tnk att en 20-rig oskuld frn Pennsylvania nstan lyckades ta livet av Trump och helt frndra vrldspolitiken. Hur skulle det g om exempelvis Iran satsade fullt ut p att dda honom med ett helt team av proffs?

Ngonting R skumt i den hr rran. Jag har alltid haft svrt fr konspirationsteorier som involverar en massa folk och dr lckor r oundvikliga. Det kan dremot handla om enstaka poliser eller Secret Service-agenter som har ett ont ga mot Trump och lter bli att larma nr Crooks upptcktes. Sniper-teamet som till slut ddade Crooks tycker jag man br frga ut till exempel. Varfr hade de gonen p Crooks tak i flera sekunder innan det frsta skottet avlossades? De sg uppenbarligen ngot som de ansg var ett hot. Det tog ocks flera sekunder efter Crooks sista skott innan de till slut skt honom. Ska det inte g fortare n s om man ska kunna avvrja ett hot?

Krypskytten som vl hade gonen p att ngon var p taket var sklart osker om det var ngon i publiken som klttrat upp fr att f bttre sikt eller rent av en poliskollega. Man kan inte bara skjuta sdr utan att veta eller hur?

Sedan ser man ocks p bilderna att SS och polisen gjort bort sig med det obevakade och ganska skymda taket. Frn krypskyttarnas synvinkel r stora delar av taket skymt av trden. Jag vet inte vad lokalpolisen sysslade med egentligen. Verkar som att flertalet befann sig inne i byggnaden och tittade ut? TMC mste sett alla dessa skerhetsbrister eftersom han utnyttjade det. Folk har helt riktigt rtt i att skerhetsarrangemangen fll pladask och att ngon / ngra individer kommer f st sitt kast. Hur det exakta hndelsefrloppet sg ut r fortfarande under utredning.

Jag tror inte heller p ngon konspirationsteori eller en komplott. Tror mer p att TMC agerade helt p egen hand. Ingenting har framkommit som pekar p annat n det.

En riktigt professionell krypskytt hade kanske utnyttjat taket och skjutit genom trden och klippt Trump med ett effektivt skott. Drmed hade Secret Service inte sett ngonting och inte kunnat skjuta tillbaka. En sdan krypskytt hade kanske ven lyckats att fly genom att snabbt ta sig ner och blanda sig med publiken.
Citera
2024-07-17, 15:51
Medlem
rex144s avatar
Trump brukade kalla Biden krooked Joe och hll p att bli mrdad av en som hette Crooks....
det lter likadant vilket sammantrffande
Citera
2024-07-17, 15:54
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Han har ven en storasyster som heter Katie Crooks.

Hr finns ven en wikipedia-sida som sammanfattar mycket information om honom.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thomas_Matthew_Crooks
ven hon var registrerad republikan.
Citera
2024-07-17, 15:56
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkikong
Man missar inte frn det avstndet fr det frsta, sen som du skriver, att det tog fr mnga sekunder extra att knppa honom och han fick d langa av en hel del skott.
Frsta spekulationen var att en stor summa pengar har utlovats oavsett om han ddade eller inte ddade Trump.
Vldigt mrkligt allt om denna snorunge, VILL man dda ngon och kommer sdr nra som han gjorde, s missar man inte.
Hade frsttt om han satt/lg p ett tak eller verkligen lngt bort och hade samma "expertis" som han hade nu nr han frskte, men sdr nra? Inte en chans i helvetet att man missar.

Driver du?
Han blev ju pkommen av polisen. S klart att han blev stressad och insg att han kunde f sin skalle bortblst vilken sekund som helst innan han ens lyckades skjuta mot Trump. Det var tack vare lngsam kommunikation mellan polisen och Secret Service som han kunde skjuta Trump.
Senast redigerad av Anon19 2024-07-17 kl. 16:21.
Citera
2024-07-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlavDJohn
Vad var du rkt egentligen? Hans politiska sikter droppades 1 sekund efter han skt mr president i rat. Snlla nn!!!!!!
Vi fr hoppas att utredningarna kan ge mer svar om politisk frg, religiositet, psykiatriska strningar, socioekonomi, mm mm.
Inte helt sker p att han mste ha varit anti-Trump rakt igenom under en lngre tid. Han kanske var patologiskt fascinerad/intresserad av Trump, utvecklade ngon slags hatkrlek. Jmfr med Lennons mrdare.
Citera
2024-07-17, 16:49
Medlem
Angende det hr med TMC's skyttefrmga, verkar det som de flesta hr p FB r utbildade iskalla snipers utan nerver och en unik frmga att stnga ute hur omgivningen pverkar. Sjlv har jag en hyfsat gedigen militr bakgrund, inte minst med olika sorters sikten. Jag har som en del av detta anvnt AR's i olika utfrande. Jag har ven jagat i drygt 40 r, med mycket smyg- och vakjakt. Anvnder regelbundet rdpunkt, kikarsikten och nattoptik. Det r fortfarande s att min puls stiger till 100+ i olika jaktsituationer. Det r svrare n man tror att trffa en fotboll mitt i prick just i det gonblick den r stilla.
Citera
2024-07-17, 16:56
Medlem
lone_wolfs avatar
Man vet ju inte om han frskte en "headshot". Med tanke p att han tidigare skjutit dligt verkar det nstan osannolikt att han skulle ha kommit s nra trff.

Lika troligt r att han frskte p "center-of-mass" men vinglade och kulan gick dr den gick.

Under lugna frhllanden p skjutbanan r det inga problem att trffa ett stillastende huvudstort ml p 150m och det r en hel annan sak att trffa samma ml som rr p sig nr man r under hg stress. Speciellt om man r amatr och inte van att prestera under stress.

Det kan jag hlla med om att en van prickskytt borde ha trffat skallen, men dremot att en amatr och bevisligen dlig skytt under stress kommer s hr nra verkar osannolikt.

Fr att f jaga bjrn i Finland s skall man trffa ett 17 cm cirkelformat ml p 75 meter. Man skjuter med std. Frvnansvrt mnga bommar. Det kan ju tnkas att finnar r dliga skyttar men ger iaf lite perspektiv p vad man kan frvnta sig av medelmttliga skyttar under lite stress.
Senast redigerad av lone_wolf 2024-07-17 kl. 16:58.
Citera
2024-07-17, 16:57
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Angende det hr med TMC's skyttefrmga, verkar det som de flesta hr p FB r utbildade iskalla snipers utan nerver och en unik frmga att stnga ute hur omgivningen pverkar. Sjlv har jag en hyfsat gedigen militr bakgrund, inte minst med olika sorters sikten. Jag har som en del av detta anvnt AR's i olika utfrande. Jag har ven jagat i drygt 40 r, med mycket smyg- och vakjakt. Anvnder regelbundet rdpunkt, kikarsikten och nattoptik. Det r fortfarande s att min puls stiger till 100+ i olika jaktsituationer. Det r svrare n man tror att trffa en fotboll mitt i prick just i det gonblick den r stilla.

Skottet var faktiskt rtt bra och borde egentligen ha varit en fulltrff, nu var det ren tur/otur att Trump vred huvudet precis nr han gjorde.

https://x.com/MattWalshBlog/status/1813320723475353762
Senast redigerad av BiggusD 2024-07-17 kl. 17:16.
Citera
2024-07-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonkikong

Han hade ju absolut trffat Trumps huvud om inte Trump hade vridit p huvudet samtidigt som han tryckte p avtryckaren. De efterfljande skotten sker ju under bde stress och efter rekyl s inte konstigt att de missar.
Citera
2024-07-17, 17:31
Medlem
Flottsteks avatar
Heter han verkligen Crooks? Det lter fabricerat , ungefr som han bankskojaren som hette Sam Bankman
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in