2024-07-17, 12:05
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Alltid när någon uttalar sig så tvärsäkert och använder ord som omöjligt när det faktiskt har hänt så får man ta det med en nypa salt. Han snackar skit helt enkelt.

Kan vara svårt att ta in att det kanske var en ung lite klen matematiskt begåvad kille som inte gjort något utöver det normala förutom att bomma grovt i skyttebanan, som troligen ville hämnas mot mobbare och väljer Trump eftersom han kommer förbi och ska kampanja. Rekar området, förbereder en attack, ser sedan på plats att ingen bevakar taket. Går upp på taket och skjuter. Allt medan det omöjliga hänt. Ingen har placerat bevakning på ett tak bara 120m från Trump. Lokalpolisen och Secret Service bråkar om vem sjutton som gjorde fel och avvek från den plan som låg.

Kan ha varit något så enkelt och simpelt som att lokalpolisen var sega i starten och inte hann upp på taket. Att de individer som skulle stå på taket var upptagna med att dricka kaffe medan Trump hann komma och inleda sitt tal.

Eller att Secret Service bestämde sig för att omplacera en av sina grupper, men att planen att lokalpolisen skulle stå på taket inte gick fram. Kommunikationsmiss.

Det lär nog komma fram efter utredning.

Delar helt din inställning i frågan. Occams Rakkniv är alltid en vettig utgångspunkt.

Det förs fram konspirationsteorier till höger och vänster. De har alla en sak gemensamt, då de bortser från hur extremt svårt det är att hålla konspirationen hemlig både under planerandet och efter genomförandet. Ingen läcka någonstans...
Citera
2024-07-17, 12:12
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ja, jag kan lugnt säga att om tiden på taket utökas från 2-4 minuter till 15+ minuter då kommer huvuden definitivt att rulla hos lokalpolis/Secret Service för då kan man inte skylla på att de hade tidsfaktorn emot sig.

men inte om han iakttogs med en stege och en automatkarbin i 25 min?

jag är ingen konspirationsteoretiker, för övrigt. det här kan nog vara resultatet av inkompetens / kvotering. nu verkar det som om hon som är chef för USSS vägrar avgå, trots att hon tillstår ansvar för skeendet.
Citera
2024-07-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hans vänner sa på en intervju att han inte var särskilt politisk alls.
Vilken intervju var det? Enligt klasskamrater var han orubbligt konservativ.

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
spelar förvisso ingen roll heller om han var demokrat eller republikan. Galningar finns på båda sidor.
Minst 9 av 10 skolskjutare osv är iofs republikaner.
Citera
2024-07-17, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sergej.Lavrov
Här: (FB) Thomas Matthew Crooks - Skytten mot Trump
Han deltog i en rad Antifa-aktioner och ser just inte ut som en republikan.

Aäanklagelsen jag svarade på var just att han var republikan.
Citera
2024-07-17, 12:19
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11

Och senaste presidentmördaren var kommunist...
Citera
2024-07-17, 12:24
Medlem
Citat:
Alltid när någon uttalar sig så tvärsäkert får man da det med en nypa salt.

Han snackar skit helt enkelt.

Då konstaterar vi att en av världens främsta prickskyttar har helt fel, pågrund av din känsla.

Självklart har Trump behandlats lika fint i och ärligt i pressen som tex Obama.

Naturligtvis kan det helt omöjligt röra sig om att det förelegat någon som helst planering, tex genom att bara låta inkompetensen flöda så att vem som helst kan lägga sig inom skotthåll och trycka av.

Efter snart ett decennium av intensivt häcklande och skitkastande finns naturligtvis ingen brist på libtards som tror de räddar världen av denna självuppoffring av att mörda en demokratiskt vald ledare. Allt annat vore konspirationer.

Exemplevis finns demokraten Bennie G Thompson som till och med försökte ta ifrån Trump personskyddet för bara någon månad sedan. Helt i öppen dager. Jag menar om någon har försökt ta bort personskyddet finns ju ingen som helst chans att någon skulle ens tänka tanken att försöka sabotera organisationen runt personskyddet.
Citera
2024-07-17, 12:29
Moderator
T-80Us avatar
Citat:

Var kan man se den statistiken?
Citera
2024-07-17, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
men inte om han iakttogs med en stege och en automatkarbin i 25 min?

jag är ingen konspirationsteoretiker, för övrigt. det här kan nog vara resultatet av inkompetens / kvotering. nu verkar det som om hon som är chef för USSS vägrar avgå, trots att hon tillstår ansvar för skeendet.

Jag har sett att han observerades vid något tillfälle bära en avståndsmätare (kikarsikte?) vilket de reagerade på, men inte gjorde något annat än att observera honom till han försvann ur sikte.

Han bar alltså inte på någon stege eller automatkarbin. Det jag ännu inte sett konkret information om är var hans bil stod. Men man antar att när han försvann ur sikte så antingen fortsatte han att reka området eller så gick han till sin bil och hämtade det han behövde. Han hade tydligen ganska mycket grejer i sin bil vilket visar på att han hade alternativa planer.

Det stora frågetecknet för mig är var stod bilen, hur kunde han ta sig från bilen till taket med automatkarbin utan att bli sedd? Hur förvarade han sitt gevär medan han bar den på väg mot taket?

Sedan ser jag lite olika förklaringar till varför inte någon polis/ss var på taket. Enligt planen skulle tydligen SS (?) vara där. Planen ändrades då av någon(?) för sedan verkar det som att det var lokalpolisens uppgift. Tog de emot den uppgiften? Om de sedan tar emot uppgiften, varför genomförde de den inte? Min första gissning var att de segade. Någon uppgift jag såg var att en polis sa att taket var för brant så de valde att bevaka innefrån huset? Hursomhelst, det lutar mer och mer åt att en eller flera personer klantade sig. Tappade bort kommunikation eller tog egna andra beslut.

Sedan kan man förstås fundera på vem är det som koordinerar allt? Alltid i professionella sammanhang så har man koll på varandra. Hur skulle det t.ex se ut på slagfältet om man ANTAR att någon är på plats? Givetvis checkar man av varandra. Grupp A rapporter, på plats. Grupp B rapporterar sig vara på plats. Grupp C, eh vi är inne i huset och dricker kaffe....
Citera
2024-07-17, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
Då konstaterar vi att en av världens främsta prickskyttar har helt fel, pågrund av din känsla.

Självklart har Trump behandlats lika fint i och ärligt i pressen som tex Obama.

Naturligtvis kan det helt omöjligt röra sig om att det förelegat någon som helst planering, tex genom att bara låta inkompetensen flöda så att vem som helst kan lägga sig inom skotthåll och trycka av.

Efter snart ett decennium av intensivt häcklande och skitkastande finns naturligtvis ingen brist på libtards som tror de räddar världen av denna självuppoffring av att mörda en demokratiskt vald ledare. Allt annat vore konspirationer.

Exemplevis finns demokraten Bennie G Thompson som till och med försökte ta ifrån Trump personskyddet för bara någon månad sedan. Helt i öppen dager. Jag menar om någon har försökt ta bort personskyddet finns ju ingen som helst chans att någon skulle ens tänka tanken att försöka sabotera organisationen runt personskyddet.

USA är ett extremt samhälle så visst kan det hända att det är en komplott som ligger bakom. Man ska aldrig utesluta något helt. TMC kan ha tagit emot ett betaluppdrag att genomföra ett mord på Trump. Ännu finns ingenting som tyder på det, men en professionell polis måste titta på alla tänkbara alternativ. Det är därför jag redan nu påstår att polisutredningen eller utredningarna kommer att fortsätta i flera år till för att utesluta alla andra förklaringar.

Sverige är också ett extremt samhälle där barn tar emot pengar för att mörda/avrätta folk. Så vi lär oss ju hur den hårda verkligheten ser ut.

Sen på frågan om man räddar världen eller inte. Detta får vi svar på inom några år ifall Trump blir president. Nu vet vi ju inte alls hur det kommer att gå. Idag kanske flertalet betraktar TMC som en idiot och galning, om 10 år kanske man säger att det var helt enkelt för jävligt för världen att TMC missade med en cm. Kanske blir tvärtom. Man är jätteglada om 10 år att TMC missade. Poängen är att man kan tycka något i förväg, men veta något gör man inte förrän efteråt.
Citera
2024-07-17, 12:43
Medlem
Citat:

Är ju olika klasskompisar som intervjuats kan ju vara så att folk tyckte och uppfattade olika om honom. Sen vet vi ju inte ens om dom talar sanning.. kanske nån av dom var mobbaren och ville göra bilden av honom sämre. Vi kan inte lita på dessa personer heller känner jag.
Senast redigerad av Menea 2024-07-17 kl. 12:45.
Citera
2024-07-17, 13:00
Medlem
OlavDJohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad har du rökt egentligen?

Dock så tycker jag att det är lite skumt att det inte har kommit fram information om Crooks politiska åsikter.

Vad var du rökt egentligen? Hans politiska åsikter droppades 1 sekund efter han sköt mr president i örat. Snälla nån!!!!!!
Citera
2024-07-17, 13:09
Medlem
crusades avatar
Citat:
Det stora frågetecknet för mig är var stod bilen, hur kunde han ta sig från bilen till taket med automatkarbin utan att bli sedd? Hur förvarade han sitt gevär medan han bar den på väg mot taket?

Jag kan bara se ett svar på den frågan och det är att han placerat ut stegen och geväret i förväg.
Eftersom han blev iakttagen med avståndsmätaren hade de definitivt sett honom med en stege och AR-15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in