2024-07-17, 10:41
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hans vänner sa på en intervju att han inte var särskilt politisk alls..
spelar förvisso ingen roll heller om han var demokrat eller republikan. Galningar finns på båda sidor.

mobboffer som ville visa sina belackare att han minsann kunde skjuta, trots vad som sagts om honom. kanske något i den stilen .

GM är ganska ointressant. mer intressant att han kunde knalla dit med automatkarbin och en egen stege, ställa stegen mot en byggnad, klättra upp (olaga intrång) och vara däruppe i över 25 minuter, trots att folk och polis uppmärksammade honom.

det är också anmärkningsvärt att USSS avspärrningsområde var så litet att ett hustak 120 meter bort ansågs vara lokalpolisiär jurisdiktion. om jag inte missförstått detta?

det kan vara inkompetens, men det är extremt anmärkningsvärt.
Citera
2024-07-17, 10:47
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
mobboffer som ville visa sina belackare att han minsann kunde skjuta, trots vad som sagts om honom. kanske något i den stilen .

GM är ganska ointressant. mer intressant att han kunde knalla dit med automatkarbin och en egen stege, ställa stegen mot en byggnad, klättra upp (olaga intrång) och vara däruppe i över 25 minuter, trots att folk och polis uppmärksammade honom.

det är också anmärkningsvärt att USSS avspärrningsområde var så litet att ett hustak 120 meter bort ansågs vara lokalpolisiär jurisdiktion. om jag inte missförstått detta?

Det är inte inkompetens för det är omöjligt.
Citera
2024-07-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: en riktigt långsökt teori skulle kunna vara att pappan var en hängiven Trump-supporter som ledde till turbulens inom familjen... konflikter om av pappan bekostade framtida universitetsstudier, boende hos morföräldrar, psykisk ohälsa så till den grad att TMC utvecklade ett hat mot Trump. Emotionellt pga pappan och politiskt pga TMCs egna konservativa skäl.

Jag tror din teori föll platt eftersom hans föräldrar inte är republikaner, men jag kan ha fel för jag läste det någonstans i massmedias artiklar och när det gått så kort tid efter dådet så får man räkna med att väldigt mycket information är ej korrekt.
Citera
2024-07-17, 11:15
Medlem
Citat:

Har korrigerat flera personer nu. GM var inte på taket i 21 eller 25 min. Släpp det. Klart att det känns orimligt med 25 min på taket. I övrigt verkar din information vara okey utifrån vad vi vet.

Däremot finns en observation av GM från ungefär 25-30 min före dådet. Men om det var en av många personer de granskade eller bara honom vet jag inte. Men blev tydligen en bild tagen av SS som ska ha kommit ut till allmänheten.
Citera
2024-07-17, 11:45
Avstängd
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Jag tror din teori föll platt eftersom hans föräldrar inte är republikaner, men jag kan ha fel för jag läste det någonstans i massmedias artiklar och när det gått så kort tid efter dådet så får man räkna med att väldigt mycket information är ej korrekt.

Jag gick på uppgifterna att pappan var ägare till 20 skjutvapen och Trump-skyltar/flaggor på tomten utanför huset. Trump-flaggorna på tomten har jag tagit in då det upprepats flera gånger men nu kollade jag upp detta och det visade sig vara falska uppgifter. I en artikel säger en granne att familjen aldrig hade några politiska skyltar på tomten och aldrig gjorde något väsen av sig. Så du har rätt i att väldigt mycket information som kommer från twitter eller forum inte är korrekt.

Hoppas att utredarna kan hitta något svar till TMCs agerande för annars kan hans "mystiska" tillvägagångsätt kopieras av andra "ensamma galningar". Det skulle bli förödande om en uppsjö av hemska dåd genomförs där inga svar finns och utlämnas att "besvaras" av riktiga dårar i konspirationsteoretikergänget.
Citera
2024-07-17, 11:46
Medlem
En elitsniper som varit ledare för flera säkerhetsuppdrag för höjdare sammanfattar det enligt följande:

1) det är helt omöjligt att ta sig till en sådan uppenbar och perfekt skottposition utan hjälp inifrån.

2) skulle han ha lyckats ta sig dit utan hjälp inifrån så är han elitsoldat, eller specialoperatör, typ CIA. En sådan bommar inte ett skott på 120 meter.

https://www.thegatewaypundit.com/202...-range-sniper/
Citera
2024-07-17, 11:50
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz
En elitsniper som varit ledare för flera säkerhetsuppdrag för höjdare sammanfattar det enligt följande:

1) det är helt omöjligt att ta sig till en sådan uppenbar och perfekt skottposition utan hjälp inifrån.

2) skulle han ha lyckats ta sig dit utan hjälp inifrån så är han elitsoldat, eller specialoperatör, typ CIA. En sådan bommar inte ett skott på 120 meter.

En elitsoldat offrar inte heller gärna sitt liv för saken, utan har en plan hur man tar sig därifrån. Han vill även ha betalt och är en säkerhetsrisk efteråt, då han kan sälja vem som hyrde honom till högstbjudande, återigen för pengar.
Citera
2024-07-17, 11:51
Medlem
Giant Squids avatar
Thomas syster Katie var också registrerad republikan.
Hon nämns som en hårt dubbelarbetande glad och trevlig tjej.

Jag får intrycket att Thomas bara sommarjobbade nu och skulle börja plugga till hösten.

Citat:
It was also recently revealed that Thomas had graduated from Community College of Allegheny County in May, majoring in Engineering Science

Following his graduation, the would-be Trump assassin was set to attend Robert Morris University in the fall, college officials confirmed to The Post.
https://nypost.com/2024/07/16/us-new...crooks-family/
Citera
2024-07-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildobagginz

Alltid när någon uttalar sig så tvärsäkert och använder ord som omöjligt när det faktiskt har hänt så får man ta det med en nypa salt. Han snackar skit helt enkelt.

Kan vara svårt att ta in att det kanske var en ung lite klen matematiskt begåvad kille som inte gjort något utöver det normala förutom att bomma grovt i skyttebanan, som troligen ville hämnas mot mobbare och väljer Trump eftersom han kommer förbi och ska kampanja. Rekar området, förbereder en attack, ser sedan på plats att ingen bevakar taket. Går upp på taket och skjuter. Allt medan det omöjliga hänt. Ingen har placerat bevakning på ett tak bara 120m från Trump. Lokalpolisen och Secret Service bråkar om vem sjutton som gjorde fel och avvek från den plan som låg.

Kan ha varit något så enkelt och simpelt som att lokalpolisen var sega i starten och inte hann upp på taket. Att de individer som skulle stå på taket var upptagna med att dricka kaffe medan Trump hann komma och inleda sitt tal.

Eller att Secret Service bestämde sig för att omplacera en av sina grupper, men att planen att lokalpolisen skulle stå på taket inte gick fram. Kommunikationsmiss.

Det lär nog komma fram efter utredning.
Citera
2024-07-17, 11:56
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har korrigerat flera personer nu. GM var inte på taket i 21 eller 25 min. Släpp det. Klart att det känns orimligt med 25 min på taket. I övrigt verkar din information vara okey utifrån vad vi vet.

Däremot finns en observation av GM från ungefär 25-30 min före dådet. Men om det var en av många personer de granskade eller bara honom vet jag inte. Men blev tydligen en bild tagen av SS som ska ha kommit ut till allmänheten.

ja, det känns orimligt, men uppgiften om 25 minuter kommer från reuters:

https://www.reuters.com/world/us/law...bc-2024-07-15/

åtminstone 15 minuter på taket anges. övrig 10 minuter är väl då knatandes omkring på området med en stege och en AR-15.

det låter som en charlie chaplin-film.
Citera
2024-07-17, 11:59
Medlem
RiverStyxs avatar
Det kanske inte behöver ha något alls att göra med politik detta. Om vi läser här till exempel:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...mbat-gear.html

Citat:
Certainly, they said, something shifted in Crooks in recent years. He appears with a smile in every school yearbook until 2020, his sophomore year and the start of the global pandemic.

After that he is absent, failing to show up for his yearbook photograph and a ghost in every group shot.

Han var en gladlynt grabb fram till pandemin sen blev han tillbakadragen och frånvarande.

Kan det vara ett resultat av att hans psykiska problem förvärrades av lock-down?

Att han var rabiat anti-waxxer och tyckte Trump svikit genom att ge Fauci befälet över detta?

Det verkar som om något har hänt och det skedde under just en period som ställde till det psykiskt för ganska många. Är man redan ensam och isolerad kanske hjärnspökena blir för mycket.
Citera
2024-07-17, 11:59
Medlem
Citat:
ja, det känns orimligt, men uppgiften om 25 minuter kommer från reuters:

https://www.reuters.com/world/us/law...bc-2024-07-15/

åtminstone 15 minuter på taket anges. övrig 10 minuter är väl då knatandes omkring på området med en stege och en AR-15.

det låter som en charlie chaplin-film.

Ja, jag kan lugnt säga att om tiden på taket utökas från 2-4 minuter till 15+ minuter då kommer huvuden definitivt att rulla hos lokalpolis/Secret Service för då kan man inte skylla på att de hade tidsfaktorn emot sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in